نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در صورت خرابی لپ تاپ سامسونگ چه باید کرد

آیا تا به حال در میانه کار روی یک پروژه مهم بوده اید، وقتی ناگهان لپ تاپ شما خراب می شود و به نظر نمی رسد که دوباره روشن شود یا برنامه های شما بسته می شوند؟ نگران نباشید و با تلاش بیش از حد اوضاع را بدتر کنید. در عوض، روی راه حل های ساده تمرکز کنید تا سعی کنید کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید.

۱) داغ شدن بیش از حد را بررسی کنید

یکی از دلایلی که ممکن است کامپیوتر خراب شود این است که قطعات داخلی بیش از حد داغ می شوند. اگر لپ تاپ شما جریان هوا ندارد، ممکن است احساس کنید پایین لپ تاپ شما یا کل برج CPU دسکتاپ شما داغ می شود، در این صورت می توانید به کامپیوتر استراحت دهید تا خنک شود، یا می توانید جریان هوا را بهبود بخشید. برای انجام این کار، مطمئن شوید که کامپیوتر شما دارای فضای خالی است، مانند قرار دادن لپ تاپ خود روی پایه ای که دارای سوراخ های هوا است. همچنین ممکن است یک متخصص آموزش دیده بتواند پنکه گرد و خاکی کامپیوتر را تمیز کند تا جریان هوا بهبود یابد.

۲) در حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید

اگر درایورها یا نرم افزار لپ تاپ شما خراب شود، مانند بد افزار، ممکن است لپ تاپ شما خراب شود. اما ممکن است بتوانید با راه اندازی مجدد کامپیوتر با استفاده از حالت ایمن، مشکل را برطرف کرده و لپ تاپ خود را به طور عادی کار کنید. با انجام این کار، کامپیوتر خود را فقط با استفاده از حداقل موارد مورد نیاز برای اجرای سیستم عامل خود راه اندازی مجدد می کنید و از آنجا ممکن است بتوانید مشکل را برطرف کنید.

شروع به کار در حالت ایمن بسته به سیستم عامل شما کمی متفاوت است، بنابراین بهتر است فقط یک جستجوی سریع برای نحوه انجام این کار برای موقعیت خاص خود انجام دهید. هنگامی که لپ تاپ شما در حالت Safe Mode راه اندازی می شود، همانطور که در این مقاله How-To Geek توضیح داده شده است، می توانید قدم هایی مانند حذف نرم افزارهای اخیراً اضافه شده یا اجرای اسکن بدافزار را انجام دهید تا ببینید آیا مشکل برطرف شده است یا خیر. و اگر کامپیوتر شما همچنان در حالت Safe Mode خراب است، این می تواند نشان دهنده یک مشکل سخت افزاری باشد نه یک مشکل نرم افزاری. در این صورت، احتمالاً می خواهید دستگاه خود را نزد یک تکنسین حرفه ای ببرید.

۳) اگر هارد دیسک کار نمی کند، فایل ها را بازیابی کنید

یکی دیگر از دلایلی که ممکن است لپ تاپ شما خراب شود این است که هارد دیسک شما خراب است، که می تواند در یکی از دو دسته قرار بگیرد. هارد دیسک شما ممکن است دچار خرابی منطقی شود، به این معنا که سیستم فایل خراب می شود، یا خرابی فیزیکی، مانند این که شما به طور تصادفی کامپیوتر خود را رها کرده اید یا اگر قطعات مکانیکی درایو با گذشت زمان شروع به خراب شدن می کنند.

اگر با یک شکست منطقی روبرو هستید، ممکن است بتوانید با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات، فایل های لپ تاپ را بازیابی کنید. اگر می توانید لپ تاپ خود را اجرا کنید اما فایل های آن به دلیل خرابی وجود ندارد، ممکن است بتوانید با اسکن درایو خود با نرم افزار بازیابی اطلاعات آنها را پیدا کرده و بازیابی کنید. یا اگر نمی توانید سیستم عامل خود را بوت کنید، ممکن است هنوز بتوانید یک اسکن سریع انجام دهید و/یا محتویات درایو خود را در درایو دیگری کار کنید.

داشتن یک کلون قابل بوت از هارد دیسک خود، به این معنی که دارای یک سیستم عامل به همراه فایل های شما است، همچنین می تواند یک اقدام پیشگیرانه خوب باشد، اما اگر آن را ندارید و قادر به ساختن آن با استفاده از نرم افزار بازیابی اطلاعات نیستید، ممکن است هنوز می توانید هارد دیسک خود را تعمیر کنید یا حداقل فایل های مهم را با ارسال دستگاه خود به یک تکنسین حرفه ای بازیابی کنید.

بررسی درایو

تلاش برای تعمیر درایو توسط خودتان می تواند آسیب بیشتری وارد کند، اما یک تکنسین حرفه ای از اتاق تمیز استفاده می کند، جایی که درایو را در شرایط استریل باز می کنند تا اجزای حساس درایو شما آلوده نشوند. و اگر مشکل از هارد دیسک شما نیست، یک تکنسین آموزش دیده می تواند مشکل را شناسایی کند.

تلاش برای فهمیدن اینکه در صورت خرابی لپ تاپ شما چه باید بکنید چالش برانگیز است، اما خبر خوب این است که چندین روش وجود دارد که می توانید لپ تاپ خود را تعمیر کرده یا حداقل داده های مورد نیاز خود را استخراج کنید. در آینده، می توانید اقدامات پیشگیرانه مانند داشتن کلون قابل بوت شدن لپ تاپ، پشتیبان گیری متعدد، اجرای محافظت قوی در برابر بدافزارها و سایر استراتژی هایی که کامپیوتر شما را سالم نگه می دارد، به شما در جلوگیری از دست دادن فایل های مهم و کاهش خطر ابتلا کمک می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + دوازده =