نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا راه های رفع کندی تبلت اندروید را می دانید؟ حتما متوجه شده‌است که گوشی‌های اندرویدی زمانی که جدید و نو هستند بسیار سریع برنامه ها را اجرا می کنند و با افزایش سن، به طرز ناامیدکننده‌ای کندتر می‌شوند. در زیر نکاتی را برای رفع کندی تبلت اندروید مشاهده خواهید کرد.

رفع کندی تبلت اندروید

رفع کندی تبلت اندروید

اگر باز کردن برنامه‌ها بیشتر از زمان معمول طول بکشد و اگر به وضوح متوجه تأخیر در هنگام جابه‌جایی بین صفحه‌نمایش‌ها شوید، می‌توان تبلت آندروید را به عنوان کند طبقه‌بندی کرد.

در حالی که این رفتار در دستگاه‌های قدیمی‌تر رایج‌تر است، می‌تواند در تبلت‌های اندرویدی جدید نیز رخ دهد که حافظه رم و ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتر از حد متوسط ​​دارند. شما باید بتوانید با استفاده از مراحل ارائه شده در زیر، تبلت‌اندرویدی خود را تعمیر کنید.

 همه برنامه ها را ببندید

بسته به نوع و مدل گوشی اندروید، می‌توانید همه برنامه‌ها را با ضربه زدن روی دکمه Task (در حاشیه پایین) یا با کشیدن انگشت به بالا روی صفحه برای دسترسی به گزینه Clear All یا Close All ببندید.

 گوشی اندروید را ریستارت کنید

راه‌اندازی مجدد دستگاه به پایان فرآیند گیر کرده و برنامه‌ها کمک می‌کند، که ممکن است از عملکرد عادی گوشی شما جلوگیری کند.

دستگاه خود را به طور کامل خاموش کنید > 30 ثانیه صبر کنید > دکمه روشن/خاموش را فشار دهید تا دستگاه خود راه اندازی مجدد شود.

راه اندازی مجدد دستگاه اساساً مانند یک فرآیند پاکسازی، خاموش کردن فرآیندهای گیر کرده، تازه کردن حافظه و بارگیری مجدد سیستم عامل در تبلت‌ شما عمل می کند.

 به روز رسانی ها را نصب کنید

مطمئن شوید که دستگاه شما آخرین نسخه سیستم عامل اندروید را اجرا می کند. به گزینه Settings > About Device > Software Update > Update Now بروید.

منتظر بمانید تا دستگاه شما به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار را بررسی کند و به‌روزرسانی‌ها را نصب کند (در صورت وجود).

 داده های ذخیره شده را پاک کنید

اگر برای مدتی کش گوشی اندرویدی خود را پاک نکرده اید، احتمالاً مقدار زیادی حافظه کش قدیمی دارد که حتی ممکن است برخی از آنها خراب شده باشند.

  1. به Settings > Storage > Cached Data بروید.
  2. در پاپ آپ تأیید، روی Delete ضربه بزنید تا تمام داده های ذخیره شده از دستگاه شما حذف شود.

 برنامه های ناخواسته را حذف کنید

در طی یک دوره زمانی ممکن است برنامه های زیادی را در دستگاه خود دانلود کرده باشید که دیگر از آنها استفاده نمی کنید. همه این برنامه های ناخواسته و استفاده نشده از منابع موجود در دستگاه شما استفاده می کنند و سرعت آن را کاهش می دهند.

  1. به Settings > Applications > Application Manager بروید.
  2. در صفحه مدیریت برنامه، روی برنامه ای که می خواهید حذف کنید ضربه بزنید.
  3. در صفحه بعدی، روی Uninstall ضربه بزنید تا این برنامه را از تبلت اندروید خود حذف کنید.

به همین ترتیب، سایر برنامه‌هایی را که فکر می‌کنید فقط روی تبلت‌ شما نشسته‌اند را حذف کنید. شما واقعاً باید در این کار سخت تلاش کنید و همه برنامه هایی را که در ۳ ماه گذشته استفاده نکرده اید حذف کنید.

توجه: همیشه می‌توانید بعداً برنامه‌ها را دانلود کنید، در صورتی که واقعاً به آن‌ها نیاز دارید.

 Bloatware را حذف کنید

اکثر سازندگان دستگاه های اندرویدی تمایل دارند نسخه برنامه ها و نرم افزارهای خود را از قبل روی دستگاه های خود بارگذاری کنند.

اکثر این برنامه‌های از پیش بارگذاری‌شده در نهایت نسخه‌ای از برنامه‌های استاندارد Android هستند که با سیستم عامل ارائه می‌شوند.

از این رو، غیرفعال کردن برنامه های ارائه شده توسط سازنده، منطقی است تا از استفاده آنها از منابع روی دستگاه شما جلوگیری شود.

  1. به Settings > Applications > Application Manager بروید.
  2. در صفحه مدیریت برنامه، روی برنامه سازنده که می‌خواهید غیرفعال کنید ضربه بزنید.
  3. در صفحه بعدی، روی Disable ضربه بزنید.

اگر از کندی دستگاه رنج می برید، ایده خوبی است که برنامه هایی را که هرگز از آنها استفاده نمی کنید غیرفعال کنید.

 Live Wallpaper را غیرفعال کنید

در حالی که داشتن یک تصویر زمینه زنده یا متحرک جالب به نظر می رسد، در نهایت از منابع استفاده می کند و می تواند سرعت تبلت‌ شما را کاهش دهد.

به جای انتخاب تصویر زمینه زنده یا متحرک، به تنظیمات > تصویر زمینه > تصویر زمینه یا عکس پیش فرض را انتخاب کنید.

 ویجت ها را غیرفعال کنید

برخلاف آیکون های برنامه، ویجت هایی مانند آب و هوا، فیدهای خبری و در زمان واقعی بر روی دستگاه شما اجرا می شوند و منابع را مصرف می کنند.

  1. ویجت را فشار داده و نگه دارید، تا زمانی که گزینه Remove را مشاهده کنید.
  2. به سادگی، ویجت را به بخش Remove بکشید و آن را در آنجا رها کنید.

فضای ذخیره سازی دستگاه را پاک کنید

در طی یک دوره زمانی، حافظه فیزیکی گوشی اندرویدی شما احتمالاً با عکس‌ها، فیلم‌ها، عکس‌های صفحه و فایل‌های ناخواسته‌ای پر می‌شود که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید.

پاک کردن فضای ذخیره سازی دستگاه اندرویدی خود با حذف تمام موارد ناخواسته می تواند تأثیر خوبی بر سرعت گوشی شما داشته باشد. همچنین فضای ذخیره سازی بیشتری برای چیزهایی که واقعاً باید در تبلت‌ شما ذخیره شوند ایجاد می کند.

انیمیشن ها را غیرفعال کنید

کاهش یا غیرفعال کردن انیمیشن ها می تواند منجر به افزایش قابل توجه سرعت تبلت اندرویدی شما شود. برای کاهش یا غیرفعال کردن انیمیشن‌ها، باید به گزینه‌های برنامه‌نویس در دستگاه خود دسترسی داشته باشید.

آیا می دانید: ۵ روش موثر بازیابی اطلاعات پس از تنظیم مجدد کارخانه در تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 10 =