نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

با برفکی شدن تصویر تلویزیون چه کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، فناوری های جدیدی وارد بازار شده که کار کاربران را آسان نموده، یکی از این تکنولوژی ها ظهور نسل جدیدی از تلویزیون ها به نام اسمارت تی وی (تلویزیون هوشمند) است.

این نسل از تلویزیون ها قابلیت های فراوانی از جمله اتصال به اینترنت، کیفیت و وضوح زیاد تصاویر هنگام پخش، انتقال فایل های صوتی/ تصویری به دستگاه های مختلف نظیر کامپیوتر، تبلت و… همچنین خیلی کاربردهای دیگر که در مقالات قبلی به طور مفصل به آن پرداختیم اما همانطور که میدانید لوازم الکتریکی جدا از مزایای فراوان، معایبی نیز دارند که اسمارت تی وی ها هم از این قاعده مستثنی نبوده، مشکلات متداول نرم افزاری و سخت افزاری در آن ها مشاهده میگردد.

بعضی از این ایرادات توسط خود کاربر به آسانی قابل حل اما برای رفع تعدادی از مشکلات نیازممند مراجعه به نمایندگی های مجاز و معتبر هستیم اما نکته ی مهم این است که قبل تحویل دستگاه به نمایندگی حتما اطلاعاتی درباره  ی مشکل به وجود آمده کسب کرده، بدون دانش کافی اقدام به تحویل تلویزیون نکنید. در ادامه به برخی از این مشکلات از جمله برفکی شدن تصویر تلویزیون اشاره کرده، راهکارهای مناسب برای رفع مشکلات به وجود آمده در اختیارتان قرار میگیرد

  • مشکلات مربوط به تصویر تلویزیون های هوشمند کدامند؟

صفحه نمایش خیلی تاریک است؛

راه حل: تنظیمات مربوط به  Backlight یا Brightness دستگاه را افزایش دهید.

نمایشگر نمیتواند بین رنگ ها تفاوت قائل شود (عدم تشخیص تمایز بین رنگ ها)؛

راه حل: میتوانید تنظیمات Brightness یا Backlight را افزایش داده یا تنظیمات Color Temperature را تغییر دهید همچنین افزایش تنظیمات Color میتواند در رفع این مشکل مفید باشد برای حل مشکل مذکور تصویر به حالت Dynamic یا Vivid تغییر یابد.

پرش تصویر؛

دراین حالت تصویر هنگام نمایش دچار پرش شده، جهت رفع این مشکل motion interpolation را غیر فعال کرده همچنین میتوانید دستگاههای مختلف ویدیویی یا پخش را تست کنید.

مسدود شدن تصویر(مثلا هنگام تماشای مسابقه ی فوتبال توپ یا شی دیگر ناگهان ناپدید میشود.) البته این پدیده اغلب در اثر حرکت سریع افراد یا اشیاء رخ داده برای رفع آن motion interpolation را غیر فعال کنید.

برخی اوقات رنگ های مشکی تصویر، خاکستری به نظر میرسند؛

راه حل: تنظیمات Black level یا Brightness صفحه نمایشگر افزایش یابد همچنین از عدم مطابقت RGB منابع با تلویزیون مطمئن شوید.

در تصویرهای تاریک لکه های روشن ظاهر میشوند

این مشکل ممکن اس تبه خاطر وجود گرد و غبار روی سطح صفحه نمایشگر به وجود آمده، برای رفع آن میتوانید ناحیه ی مورد نظر را به آرامی به وسیله ی یک پارچه نرم و بدون پرز پاک کنید در صورتی که مشکل حل نشد تلویزیون مرجوع شود.

تلویزیون حداکثر رزولوشن را نشان نمیدهد؛

قسمت های تاریک تصویر از هم جدا شده اند؛

در ادامه به مشکل برفکی شدن تصویر و راهکارهای حل آن پرداخته میشود.

برفکی شدن تصویر چیست؟

همه ی تلویزیون های دنیا در اثر پارازیت های وارده یا مشکلات خارجی ممکن است دچار برفک شوند که این اختلال برخی اوقات به راحتی میتواند توسط خود کاربر حل شود مهم نیست با این مشکل آشنایی داشته باشید یا خیر، میتوانید خودتان اتصالات خارجی دستگاه را بررسی، در صورت قطع یا شل شدن سیم های بیرونی ، خرابی به وجود آمده را برطرف کنید درادامه راهکار حل مشکل برفکی شدن تصویر تلویزیون به صورت گام به گام توضیح داده میشود.

  • گام اول

ابتدا اتصالات پریز برق بررسی شود ممکن است سیم تلویزیون به درستی داخل پریز برق فرو نرفته یا سه راهی دستگاه خراب شده باشد توجه کنید اگر هنگام روشن کردن تلویزیون گیرنده واکنشی نشان نمیدهد( گیرنده ی دیجیتال روشن نمیشود)، پس ایراد به وجود آمده مربوط به عدم دریافت سیگنال از طرف گیرنده است.

  • گام دوم

کابلی پشت گیرنده ی آنتن یا ماهواره ی دستگاه متصل شده که به آن کابل هم محور( کواکسیال) گفته میشود ا زاتصالانت آن کاملا مطمئن شده، همچنین مطمئن شوید این کابلب حتما به درگاه ANT IN وصل شده باشد د رغیر اینصورت سیگنال درست دریافت نشده، نقاط سیاه سفید( برفک ) ظاهر میشود.

  • گام سوم

حتی اگر کابل هم محور به ورودی ANT IN متصل بود آن را محکم کنید چون بیشتر موارد این کابل شل شده، سیگنال به درستی دریافت نشده، یا وضوح تصویر از بین میرود. برای اطمینان میتوانید یک حلقه ی فلزی تهیه، آن را به انتهای کابل هم محور متصل کنید اینکار باعث محکم شدن اتصال بین کابل و ورودی ANT IN میشود همچنین یکی دیگر از فواید استفاده از حلقه ی فلزی و محکم شدن کابل هم محور، کاهش پارازیت هنگام نمایش تصویر است.

  • گام چهارم

دستگاه گیرنده ی دیجیتال( ست آپ باکس) تلویزیون را خاموش سپس روشن کنید ممکن است مشکل به وجود آمده به خاطر عدم کارکرد درست این بخش باشد برای انجام این کار تنها از طرزیق پشت دستگاه پریز برق را کشیده پس از ۱۰ ثانیه دوباره وصل کنید

  • گام پنجم

به اطراف تلویزیون نگاه کرده، مطمئن شوید دستگاه  الکترونیکی اطراف آن نباشد چون ممکن است اختلالاتی برای دریافت سیگنال ایجاد کند از جمله این دستگاه ها میتوان به کامپیوتر، بلندگو، رادیو، تبلت و… اشاره کرد  یادتان باشد دستگاه های پر قدرت الکترونیکی را از تلویزیونتان دور کنید یا اگر امکان این کار وجود ندارد، تلویزیون را جابجا کنید.

سخن آخر

دراین مطلب مشکلات رایج مربوط به تصویر تلویزیون های هوشمند از جمله برفکی شدن آن مورد بررسی قرار گرفت کارشناسان ما شبانه روز آماده ی خدمت رسانی به شما کاربران بوده، همراهتان هستیم.

 

منبع: نمایندگی سامسونگ

1 دیدگاه دربارهٔ «برفکی شدن تصویر تلویزیون»

  1. تلوزیون ما به تازگی بعد از وصل شدن به اینترنت، برفک نشان میدهد.
    همان فیلم در لپ تاپ و با همان اینترنت مشکلی ندارد

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =