نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی مکش جاروبرقی. وظیفه ی اصلی جاروبرقی مشک خرده های ریز و زباله می باشد. این مکش توسط موتور فن تولید می شود و از طریق شلنگ به داخل کیسه، زباله ها را منتقل می کند. برای عملکرد بهتر جاروبرقی تمام قسمت ها باید عاری از انسداد باشد تا جاروبرقی ۱۰۰ درصد کارکرد داشته باشد. در غیر این صورت به تدریج مکش خود را از دست خواهید داد.  اما چه راه های برای جلوگیری از خرابی مکش جاروبرقی وجود دارد؟

خرابی مکش جاروبرقی

راه حل های ساده برای رفع خرابی مکش جاروبرقی

در ابتدا با چند حرکت ساده به راحتی می توانید مکش جاروبرقی را برطرف نمایید. در صورتی که خرابی جاروبرقی برطرف نشد بهتر است قطعات را مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب مناسبترین گوشی سامسونگ

عوض کردن کیسه جاروبرقی

اولین جایی که باید نگاه کرد کیسه جاروبرقی است. وقتی کیسه پر است یا پاره یشده باشد، مکش مربوطه از دست خواهد رفت. در بعضی موارد ممکن است حتی کیسه ی سالم و نو نیز سوراخ شده باشد که در هر صورت به راحتی می تواند تاثیر زیادی در مکش جاروبرقی داشته باشد. در هر صورت اگر مکش جاروبرقی ضعیف است اولین قطعه ای که باید مورد بررسی قرار گیرد، کیسه جاروبرقی می باشد.

تعویض فیلترها برای رفع خرابی مکش جاروبرقی

اکثر جاروبرقی های مدرن دارای دو فیلتر هستند. ممکن است یک فیلتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور یا یک فیلتر پیش موتور و یک فیلتر اگزوز وجود داشته باشد. آنها ممکن است یک قاب پلاستیکی اطراف یک ورقه مواد داشته باشند، یا ممکن است یک ظرف جعبه مانند که یک نوع اسفنجی از فیلتر هوای ذرات با کارایی بالا را در خود جای دهد. اکثر فیلترها قابل شستشو هستند و پس از خشک شدن، می توان آنها را در جای خود قرار داد. اما نکته ی مهم است که این قطعه به راحتی می تواند دچار اسیب شود در صورت آسیب دیدن باید تعویض شوند.

انسداد در جریان هوای خلاء

جریان هوای خلاء از نوک شیلنگ در یک جاروبرقی محفظه دار و از دهانه پایه یک جاروبرقی عمودی شروع می شود. یک شلنگ را تا تمام طول بکشید و یک دسته جارو را از طریق آن وارد کنید. دستگیره هر مانعی را تا انتها فشار می دهد. شلنگ را از ابتدا تا انتهای آن بررسی کنید. هر گونه ترک، سوراخ یا پیچ خوردگی باعث از بین رفتن مکش خلاء می شود. اگر شیلنگ به این شکل آسیب دید، باید تعویض شود.

برعکس، یک جاروبرقی عمودی را وارونه کنید تا منفذی که به داخل بدنه جاروبرقی منتهی می شود را بررسی کنید. به دنبال تکه‌های کاغذ یا چسبندگی مو باشید که ممکن است مکش را محدود کند. اگر جاروبرقی عمودی شما دارای برس چرخشی است، آن را بردارید تا دسترسی بیشتری به دهانه داشته باشید. همچنین اتصالات بین شلنگ و جاروبرقی را بررسی کنید. اتصال بد یا شل باعث می شود جریان هوای خلاء به خطر بیفتد و این باعث از بین رفتن مکش می شود.

بررسی برس چرخان برای رفع خرابی مکش جاروبرقی

اگر برس چرخان یا میله ضربه زن نمی چرخد، به نظر می رسد که مکش از بین رفته است. برس چرخان کثیفی ها و زباله ها را به جریان هوای مکش خلاء می برد و باعث می شود جاروبرقی راحت تر کثیفی ها را جمع کند. اگر برس چرخان دیگر نمی چرخد، قدرت تمیز کنندگی با آن کاهش می یابد.

در بیشتر موارد، برس چرخان را می توان برداشت و تمیز کرد تا دوباره به حالت عادی کار کند. با این حال، اغلب اوقات، تسمه محرکی که برس را می چرخاند ممکن است شکسته شود و باید برای بازیابی مکش مناسب خلاء و رفع خرابی مکش جاروبرقی تعویض شود.

خرابی موتور

اگر موتور خراب شود، جارو مکش را از دست می دهد. موتور بد ممکن است با صدای کلید خاموش شود، ممکن است دود کند. یا به صورت ناگهانی خاموش شود. رفع خرابی موتورها معمولاً از آن دسته کارهایی نیستند که خودتان انجام دهید و اگر موتور خراب است، جاروبرقی باید تعویض شود.

با این حال، در برخی از جاروبرقی های کیسه ای، موتور از یک تیغه فن پلاستیکی چرخان برای رسیدن به مکش استفاده می کند. تیغه فن مستقیماً به محور موتور متصل می شود. کثیفی و زباله از تیغه ها عبور می کند و به داخل کیسه رانده می شود. اگر هر یک از این تیغه ها شکسته شده باشد، موتور ممکن است لرزش داشته باشد یا کلید را از دست بدهد و منجر به از دست دادن مکش شود. در این صورت تیغه فن را تعویض کنید.

همانطور که گفته شد خرابی مکش می تواند علت های گوناگونی داشته باشد که باید اقدام به رفع آن نمایید تا دوباره بتوانید عملکرد جاروبرقی را به حالت سابق بازگردانید.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: پیشنهاد ویژه برای رفع نشتی یخچال سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 3 =