نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

مشکلات تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ به یکی از دو دسته تقسیم می شود: یا آب از خود ماشین لباسشویی سامسونگ خارج نمی شود یا آب از ماشین خارج می شود اما نمی تواند به درستی از طریق لوله های تخلیه جریان یابد. تعدادی از مشکلات خاص مختلف می تواند این مشکلات کلی را ایجاد کند، و تشخیص آنها می تواند یک تجارت دشوار باشد. برخی از مشکلات را می توانید خودتان برطرف کنید، در حالی که برخی دیگر احتمالاً نیاز به تماس با تعمیرکار لوازم خانگی دارند.

تشخیص مشکل

ابتدا حتما به دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی سامسونگ خود مراجعه کنید. بخش عیب‌یابی ممکن است به شما پیشنهادهایی را برای دلایل احتمالی مشکلات تخلیه ارائه دهد. برخی از ماشین های لباسشویی سامسونگ مدرن کدهای خطا را نمایش می دهند که مشکل را برای شما مشخص می کند. اگر این مشکل را شناسایی نکرد، ماشین لباسشویی سامسونگ خود را در حالی که یکی از چرخه های تخلیه خود را طی می کند، مشاهده کنید. همانطور که ماشین را در حال مشاهده می کنید، یکی از مشکلات زیر احتمالاً شناسایی می شود:

  • لوله لاستیکی تخلیه منتهی از ماشین لباسشویی سامسونگ به لوله تخلیه را مسدود کنید
  • موادی که فیلتر یا پروانه های پمپ آب را مسدود می کند
  • خرابی مکانیکی پمپ آب
  • تسمه محرک شل یا شکسته
  • سوئیچ درب معیوب
  • گرفتگی در سیستم تخلیه

مشکلات شیلنگ تخلیه

اگر صدای عملکرد پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ را می شنوید اما آب از ماشین خارج نمی شود، احتمالاً شلنگ لاستیکی تخلیه که از پشت ماشین به سمت لوله تخلیه یا وان شستشو می رود با الیاف پارچه مسدود شده است. گاهی اوقات ممکن است بعد از شستن وسایلی مانند فرش، که ممکن است الیاف پارچه زیادی از بین برود، یا اگر شلنگ تخلیه فشار داده شود، این اتفاق می افتد. اگر شلنگ گرفتگی داشته باشد، می تواند از پمپاژ آب از دستگاه جلوگیری کند.

برای آزمایش این، شلنگ تخلیه متصل به واشر را بردارید و مطمئن شوید که شفاف است. یک راه آسان برای بررسی شفاف بودن شیلنگ تخلیه، دمیدن هوا در آن است. اگر هیچ چیز مانع لوله تخلیه نشود، مشکل به احتمال زیاد در پمپ ماشین لباسشویی سامسونگ است. اگر شیلنگ فرسوده شده یا به شدت پیچ خورده است، تعویض شلنگ ممکن است توانایی دستگاه برای پمپاژ آب را بهبود بخشد.

مشکلات پمپ تخلیه

اگر می‌توانید عملکرد پمپ را بشنوید، اما به نظر می‌رسد که در حال کار است، ممکن است یک تکه پارچه یا یک مورد دیگر مکانیزم پمپ را مسدود کند. برای رفع این مشکل، باید دستگاه را خاموش و تخلیه کنید، سپس پانل ماشین لباسشویی سامسونگ را بردارید تا پمپ آب را بررسی کنید. ممکن است خود پمپ مسدود شده باشد، یا گرفتگی ممکن است در لوله موجدار منتهی به پمپ باشد.

اکثر پمپ ها دارای روکش های قابل جابجایی هستند و در داخل آن یک صفحه فیلتر روی پمپ پیدا خواهید کرد. اگر این صفحه با زباله مسدود شده باشد، تمیز کردن آن و مونتاژ مجدد پمپ احتمالاً مشکل را برطرف می کند.

در ماشین‌های لباسشویی سامسونگ با بار بالا، پمپ معمولاً در پشت ماشین قرار دارد. در لودرهای جلو، معمولاً در قسمت جلوی دستگاه، زیر در یافت می شود. هر گونه پرز قابل رویت را از صفحه فیلتر بردارید و آن را در آب بشویید. همچنین پروانه های پمپ را بررسی کنید و مطمئن شوید که آزادانه حرکت می کنند و با هیچ مانعی گیر نکرده اند. پمپ و پانل پوشش را دوباره جمع کنید، سپس دستگاه را آزمایش کنید.

اگر پمپ به هیچ وجه صدای کار نمی کند، یا اگر هیچ مانعی در پمپ یا شلنگ تخلیه پیدا نکردید، ممکن است پمپ آب شما خراب شده باشد و باید تعویض شود. معمولاً این کار برای یک تعمیرکار لوازم خانگی است، اگرچه این امکان برای صاحب خانه ماهر وجود دارد که قطعه را سفارش داده و آن را تعویض کند.

مشکلات کمربند

پمپ توسط یک تسمه محرک کار می کند که در اطراف قرقره های پایین موتور ماشین لباسشویی سامسونگ قرار می گیرد. اگر این تسمه شکسته باشد یا روی قرقره ها سفت نباشد، ماشین لباسشویی سامسونگ در تخلیه آب مشکل پیدا می کند یا ممکن است اصلاً تخلیه نشود. برای رفع این مشکل باید دستگاه را به سمت خود برگردانید تا تسمه را بررسی کنید. صاحبان خانه می توانند این کار را خودشان انجام دهند، اگرچه بسیاری از تعمیرکاران ترجیح می دهند تعمیراتی در این سطح را انجام دهد.

مشکلات سوئیچ درب

درست در زیر درب یا درب ماشین لباسشویی سامسونگ، یک کلید پلاستیکی کوچک برای تشخیص زمان بسته شدن درب کار می کند تا ماشین بتواند کار کند. اگر این سوئیچ معیوب باشد، ممکن است دستگاه به درستی تخلیه نشود. در حالی که در باز است و دستگاه در حال کار است، سوئیچ را با دست فشار دهید و به صدای کلیک گوش دهید. اگر آن را نمی شنوید، ممکن است سوئیچ نیاز به تعویض داشته باشد.

مشکلات سیستم لوله کشی

اگر آب با موفقیت از دستگاه پمپاژ می شود، اما سپس از لوله پایه تخلیه بیرون می ریزد یا در وان ظرفشویی پشتیبان می شود، احتمالاً مشکل از گرفتگی تخلیه سنتی است. از آنجایی که الیاف کوچک پارچه معمولاً از طریق سیستم شستشو می‌شوند، معمولاً در لوله‌های لوله‌کشی که ماشین لباسشویی سامسونگ در آن تخلیه می‌شود، گرفتگی فاضلاب ایجاد می‌شود. مسدود شدن زهکشی باعث می شود که آب به داخل لوله ایستاده و روی زمین بریزد. پاک کردن گرفتگی فاضلاب معمولاً مشکل را حل می کند.

شلنگ تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ حدود دو فوت به سمت لوله تخلیه لوله کشی پایین می رود. (در برخی از ماشین‌ها، شیلنگ تخلیه ممکن است به سادگی به کناره یک وان شستشو بسته شود، اگرچه این دیگر یک روش قابل قبول نیست.) از آنجا، آب سپس به یک تله تخلیه می‌رود. گرفتگی می تواند یا در این منطقه تله باشد، یا می تواند پایین تر از خط تخلیه باشد.

برای تعیین محل گرفتگی، ابتدا ماشین لباسشویی سامسونگ را با آب پر کنید. صفحه را روی تنظیمات چرخش/ تخلیه بچرخانید و برای تخلیه آن آماده شوید. در حالی که هنوز به صفحه واشر دسترسی دارید، در جایی قرار بگیرید که بتوانید لوله تخلیه را ببینید. با تماشای لوله استند، سعی می‌کنید ببینید چقدر طول می‌کشد تا آب پشتیبان و از لوله تخلیه خارج شود.

توجه: هر لحظه آماده باشید که تخلیه ماشین لباسشویی سامسونگ را متوقف کنید.

اگر واشر ظرف چند ثانیه به عقب برگردد، گرفتگی به احتمال زیاد بسیار نزدیک است و می توان با یک مار تخلیه برق کوچک که از طریق لوله ایستاده به سمت پایین حرکت می کند، آن را پاک کرد. حتی ممکن است بتوانید آن را با یک مار کوچک با دست پاک کنید.

اگر زهکشی کمی طول بکشد تا پشتیبان گیری شود، آنگاه توقف مقداری از لوله تخلیه است، شاید حتی از تله تخلیه عبور کند. در این مورد، باید از یک مار زهکشی متوسط ​​از طریق یک پاک کننده برای پاک کردن انسداد استفاده کنید.

اکثر مردم مارهای تخلیه لازم برای پاک کردن این نوع توقف ها را ندارند. خوشبختانه، اگر بخواهید خودتان این کار را انجام دهید، می توان آنها را ساعتی از فروشگاه های تعمیر خانه و اجاره ابزار اجاره کرد. اغلب یک اتصالات تمیز کننده پشت ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارد که می توان از آن برای خارج کردن لوله های تخلیه استفاده کرد.

تعمیر ماشین لباسشویی سامسونگ خود را به ما بسپارید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − چهار =