نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشانه های خرابی مگنت پرینتر سامسونگ

خرابی مگنت پرینتر سامسونگ پیش از پرداختن به سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعویض و تعمیر مگنت پرینتر سامسونگ، بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه از پرینتر و عملکرد آن داشته باشیم. مگنت پرینتر Samsung یکی از قطعات قابل تعویض بکاررفته در این دستگاه است که وظیفه باردار کردن تونر پرینتر را برعهده دارد. این قطعه، میله‌ای به اندازه طول درام و کارتریج است و با خاصیت مغناطیسی که دارد تونر را پس از باردار کردن به درام انتقال می دهد.

همانگونه که می‌دانید، در صورت خرابی مگنت، کار باردار شدن تونر به درستی انجام نشده و در نتیجه فرآیند چاپ با اختلال انجام خواهد شد. از همین رو، در صورتی که اسناد چاپ شده توسط پرینتر، کیفیت مناسبی نداشته باشند، خرابی مگنت می‌تواند یکی از علل احتمالی این اتفاق باشد.

مگنت پرینتر سامسونگ

در بخش‌های آتی نشانه‌های خرابی مگنت پرینتر سامسونگ و شیوه تعمیر این اشکالات با شما کاربران گرامی به اشتراک گذاشته خواهد شد. شایان ذکر است در صورت نیاز به سرویس‌های تخصصی مرتبط با این بخش از پرینتر و یا سایر قطعات، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر پرینتر سامسونگ تماس بگیرید.

علل متعددی ممکن است باعث بروز اختلال و خرابی در مگنت یا همان آهنربای پرینتر سامسونگ گردند. بروز اختلال در این بخش از دستگاه به هر دلیل که باشد سبب افت کیفیت چاپ می‌گردد و تعمیر و تعویض مگنت پرینتر سامسونگ را ضروری می‌سازد. برای مثال اگر کارتریج پرینترهای لیزری در معرض رطوبت قرار گیرند تونر درون آنها آسیب دیده و در این مواقع پودر داخل کارتریج، پس از مدتی کاملاً خشک می‌شود.

این امر سبب می‌گردد تا قطعات داخلی کارتریج از قبیل چرخ دنده‌ها، اتصالات، فوم رول، مگنت و نهایتاً درام از حرکت ایستاده و اصطلاحاً قفل شوند. به طور کلی خرابی این بخش از دستگاه را می‌توان از طریق نشانه‌ها و خطوط نابهنجار چاپ شده در برگه‌های پرینت تشخیص داد.

برای مثال اگر چاپ انجام شده توسط پرینتر، پس از انجام شارژ کارتریج، به فاصله ۵ سانتی متر کم رنگ بود، این به معنای آن است که مگنت پرینتر دچار خرابی شده و نیازمند تعمیر یا تعویض است. البته خرابی مگنت کارتریج نشانه‌های دیگری نیز دارد که در بخش زیر به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

خرابی مگنت عموماً خود را به صورت خط‌های کمرنگ افقی در عرض کاغذ به نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از علامت‌های اصلی بروز اشکال در مگنت، خروج صفحات چاپ شده‌ی ابر‌وباد مانند از دستگاه و سیاه شدگی برگه‌هاست.

در صورتی که مگنت پرینتر سامسونگ به خوبی کار نکند صفحات چاپ شده ابری شکل و یا کمرنگ خواهند بود. تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با تعویض و تعمیر مگنت پرینتر سامسونگ با حضور در مرکز تعمیر پرینتر سامسونگ قابل دریافت است. در صورت عدم امکان حضور در این مرکز می‌توانید سرویس‌های مورد نیاز را به صورت تعمیر در محل پرینتر دریافت نمایید.

تعمیر مگنت پرینتر سامسونگ

خرابی‌های پیش آمده در مگنت پرینتر سامسونگ به دلیل تأثیر مستقیم این قطعه و نقش ویژه آن در روند چاپ می‌بایست در اسرع وقت رفع گردد. توصیه می‌شود جهت به تأخیر انداختن خرابی مگنت، در هنگام شارژ کارتریج، دستی نیز به سر و روی مگنت پرینتر کشیده و مگنت کارتریج را با تینر تمیز کنید. در حین این کار، به خاطر داشته باشید که برخی از مگنت‌ها فنردار هستند و نباید هیچ‌گونه آسیبی به آنها وارد شود.

توصیه می‌شود در صورتی که مگنت پرینتر، تونر داخل مخزن را ناقص جمع کرد، جهت تعویض مگنت اقدام کنید. در صورت تعویض مگنت، حتماً واشرهای مگنت را پس از سرویس، سرجای قبلی خود قرار دهید. ضمن آنکه مگنت را کاملاً خشک کرده و درجای قبلی خود قرار دهید. در تعویض و تعمیر مگنت پرینتر سامسونگ به نوع مگنت خریداری شده توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در حال حاضر مگنت های موجود در بازار را می‌توان در دو گروه جای داد. مورد نخست مگنت استوانه‌ای شکلی است که در کارتریج‌های اصل و در کارتریج‌های با مخزن کوچک‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد و مورد دوم مگنت فنر داری است که در کارتریج‌های چینی و یا کارتریج های مخزن بزرگ استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − شش =