نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی های صدای تلویزیون

امروزه یکی از مشکلات بوجود آمده خرابی های صدای تلویزیون است. در صورت بروز این مشکل صدایی از تلویزیون شنیده نمی شود و یا خیلی ضعیف است. با وجود چنین مشکلی کاربر لذتی از تماشای تلویزیون نمی برد.

خوشبختانه بیشتر این مشکلات بوجود آمده در قسمت صدای تلویزیون با کمی دستکاری قابل رفع است. اصلی ترین دلیل بروز این مشکل وجود اشکال در بخش مین برد دستگاه است، اگر امکان تعمیر این قطعه وجود نداشته باشد بعد از رضایت صاحب دستگاه مین برد تعویض می شود.

صدا نداشتن تلویزیون به دلیل خرابی مین برد

در صورتی که مشکل صدای تلویزیون همیشگی بوده و با تغییر تنظیمات آن برطرف نشود، امکان خرابی مین برد بیشتر می شود. مین برد تلویزیون  قطعه ای است که همه قطعات از آن دستورات لازم را کسب و اجرا می کنند. مین برد در تلویزیون همانند مادربرد در کامپیوتر عمل کرده و می توان آن را قلب تلویزیون نامید. یکی از قطعاتی که با مین برد ارتباط دارد، سیستم صوتی تلویزیون است.

در واقع صدای خروجی از دستگاه توسط مین برد به اسپیکر منتقل می شود. امکان دارد خرابی مین برد کلی بوده و نیاز به تعویض داشته باشد و ممکن است تنها یک یا چند قطعه الکترونیکی خراب شده و با تعویض آنها مشکل برطرف گردد.

بهم ریختگی تنظیمات صوتی تلویزیون

برخی دستکاری های بدون آگاهی تنظیمات تلویزیون، امکان دارد باعث به وجود آمدن مشکل در صدای آن شود. این موضوع مخصوصاً اگر با زبان تلویزیون آشنایی نداشته و اقدام به تغییر تنظمات مختلف آن کنید، کار را برایتان دشوارتر می کند. برای رفع این مشکل اگر زبان دستگاه شما برایتان قابل درک است و یا دارای زبان فارسی می باشد، به منوی تنظیمات رفته و زبانه صدا را که معمولاً با تصویر بلندگو نمایش داده می شود بازکنید.

در این اینجا می توانید تمامی تنظیمات مربوطه را اعمال کنید. بهترین کار برای رفع مشکل صدای تلویزیون این است که تنظیمات را ریست کرده یا به حالت پیش فرض Default  قرار دهید. اگر با این کار مشکل صدا در تلویزیون برطرف شد، می توانید تنظیمات دلخواه خود را نیز اعمال کنید.

خرابی بلندگو

از علت های دیگر نداشتن صدای تلویزیون خرابی اسپیکر یا بلندگو است. در صورتی که اسپیکر خراب شده و یا سوکت های آن از جا کنده شده باشند، مشکل صدای تلویزیون مواجه می شویم. در این شرایط اگر تلویزیون خروجی هدفون دارد، صدای آن را از طریق هدفون گوش کنید. در صورتی که از آن صدا دریافت کردید، به احتمال زیاد بلندگوی تلویزیون شما از کار افتاده و باید تعویض گردد. البته باز هم یادآوری می کنیم که ممکن است قطع شدن سیم یا سوکت های بلندگو موجب قطع صدای تلویزیون شده باشند. در این صورت هزینه تعمیر تلویزیون کمتر از تعویض کامل اسپیکر خواهد بود.

بررسی مشکل صدای تلویزیون

موارد ذکر شده در قسمت زیر، احتمالا کمک شایانی به شما در تعمیر صدای تلویزیون خواهد کرد.

  • منبع خروجی به درستی تنظیم شده باشد.
  • منبع خروجی از فرمت تلویزیون پشتیبانی کند.
  • در صورت اتصال کابل اچ دی ام آی، از اتصال صحیح کابل های HDMI و کابل صدا مطمئن گردید.
  • در صورت نیاز کابل را عوض کنید.
  • دستگاه خروجی صدا را عوض کنید.
  • اگر دستگاه خروجی تنها روی تلویزیون شما کار نمی کند. تلویزیون را تعمیر کنید.
  • اگر دستگاه خروجی کار نمی کند، آن را عوض کنید.
  • حالت خروجی صدا را روی تلویزیون تعریف کنید.
  • اگر از منبع خارجی استفاده می کنید و صدا تاخیر دارد حالت تاخیر صدا را غیر فعال کنید.

هماهنگ نبودن صدا و تصویر تلویزیون

اختلالات صدا در تلویزیون احتمال دارد به انحاء مختلفی خود را نشان دهد که در این میان عدم هماهنگی صدا و تصویر یک نمونه از آن است. اگر مشکل عدم هماهنگی صدا و تصویر به خود برنامه پخش شده مربوط نباشد، به احتمال زیاد مشکل پیش آمده مربوط به Power دستگاه است که در صورت عدم رسیدگی ممکن است به بخش سیستم کنترل سرایت کند.

ایراد در پاور دستگاه فقط با تعویض و در سیستم کنترل صوتی با تعمیر و تعویض حل می شود. البته در موارد معدودی با همگام سازی صدا و تصویر در تنظیمات صوتی تلویزیون این مورد از مشکل صدای تلویزیون نیز رفع می گردد. در هر حال تشخیص صحیح این مسئله نیاز به بررسی دقیق دستگاه توسط کارشناسان جهت تعمیر صدای تلویزیون دارد.

تعمیرات تلویزیون سامسونگ

8 دیدگاه دربارهٔ «خرابی های صدای تلویزیون»

  1. سلام من یه تی وی مانیتور سامسونگ مدل la22d465 دارم اسپیکر داخلیش کار نمیکنه و از داخل منو هم غیر فعال شده و نمیشه حالت خروجی صدا رو تغییر داد آیا امکان تعمیرش هست ؟

  2. سلام. روزتون بخیر. کلا سیستم صوتی تلویزیون بهم ریخته. مثلا روی استاندارد که میگذارم حتی تا ۱۰۰ مجبورم صدا رو زیاد کنم. وقتی روی واضح و تقویت تنظیم میکنم صدای خیلی ناجوری همراه صدای موزیک و یا صحبت افراد شنیده میشه. مثل سوت کشیدن که خیلی ناجوره. وقتی سیستم رو ریست کردم و به حالت کارخونه بردم بازهم اون اتفاق می افته و تغییر اعمال نمیشه. سپاسگزار میشم راهنماییم کنید.

    1. پشتیبانی آنلاین سامسونگ

      سلام با توجه به توضیحات برد شما دچار مشکل شده یا اسپیکر های سیستم صوتی خراب شده و باید تعویض بشه
      که باید کارشناس تست کنه . میتونید درخواست تعمیر در منزل بدید تا کارشناس اعزام و بررسی و تعمیر انجام دهد

  3. با عرض سلام و خسته نباشید
    تلویزیون بنده وقتی روشم میشه یه صدای ( تلق) میده و وقتی خاموش میشه همین صدا رو کمی بلند میده . آیا مشکلی داره که باید حل بشه؟

  4. با سلام
    من تلوزین سامسونگ دارم موقعی که صدا رو زیاد میکنم خش خش میکنه (به وضوح شنیده میشه)
    خرابی از بلندگوهاست؟چون همه تنظیمات به کارخونه هم برگردوندم هم درست نشد
    آیا ساندبار نصب کنم و صدا از ساندبار بیاد درست میشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =