دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آیا پرینتر سامسونگ شما بدون هیچ دلیلی آفلاین شد؟ اگر به طور ناگهانی پاسخ نمی دهد، بلافاصله آن را به تعمیرگاه ارسال نکنید زیرا راه حل این نوع مشکل نسبتاً ساده است. این کاری است که می توانید به تنهایی حتی بدون هیچ گونه تخصص فنی انجام دهید. و اگر هیچ ایده ای ندارید نگران نباشید زیرا ما یک راهنمای جامع برای کمک به شما تهیه کرده ایم. بیایید جلو برویم و با بررسی اینکه این مشکل چیست و چرا اتفاق می‌افتد، شروع کنیم.

آفلاین بودن پرینتر سامسونگ

چرا پرینتر سامسونگ من می گوید آفلاین در حالی که نیست؟

در حین چاپ، رایانه شخصی یا رایانه «فکر می کند» که پرینتر سامسونگ شما آفلاین است، حتی اگر آنلاین و آماده چاپ باشد. این مشکل معمولاً زمانی رخ می دهد که بین دستگاه و پرینتر سامسونگ شما خطایی وجود داشته باشد. اما گاهی اوقات، ممکن است یک مورد ساده از اتصال کابل نامناسب یا گیر کردن کاغذ باشد.

مشکل آفلاین پرینتر سامسونگ همچنین می تواند به معنای مشکل راه اندازی داخلی پرینتر سامسونگ یا رایانه شما باشد. بسته به پرینتر سامسونگ شما و اینکه آیا از رایانه شخصی Windows یا رایانه Mac برای چاپ استفاده می کنید، می تواند متفاوت باشد. بیایید نگاهی به تمام راه‌حل‌های ممکنی که می‌توانید در زمانی که پرینتر سامسونگتان آفلاین است و پاسخ نمی‌دهد استفاده کنید، بیاندازیم.

عیب یابی مشکل پرینتر سامسونگ آفلاین: مراحل اولیه

پرینتر سامسونگ شما ممکن است آفلاین باشد و پاسخگو نباشد، فقط به این دلیل که فراموش کرده اید آن را روشن کنید، حالت خواب را غیرفعال کنید، یا مطمئن شوید که کابل آن به درستی وصل شده است. این سه مرحله اساسی را برای عیب یابی مشکل پرینتر سامسونگ آفلاین مستقیماً از دستگاه پرینتر سامسونگ خود دنبال کنید.

مرحله ۱: بررسی کنید و ببینید آیا پرینتر سامسونگ شما آماده است یا خیر

برای بررسی پرینتر سامسونگ خود مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  • اگر پرینتر سامسونگ شما روشن نباشد یا قادر به برقراری ارتباط نباشد، آفلاین است. سعی کنید بررسی کنید که آیا برای چاپ و کار با دستگاه دیگری آماده است یا خیر.
  • بررسی کنید که آیا پرینتر سامسونگ خاموش است یا در حالت خواب است. دکمه پاور را فشار دهید تا دوباره روشن شود یا بیدار شود.
  • مراقب باشید که داخل سینی ورودی کاغذ وجود داشته باشد و از جوهر یا کارتریج های تونر مناسب استفاده شود. به عنوان مثال، اگر از کارتریج جوهر PG-240 و CL-241 استفاده نمی کنید، یک Canon Pixma MG3620 می تواند آفلاین شود.
  • صفحه کنترل پرینتر سامسونگ نباید پیام های خطا یا چراغ های چشمک زن را نمایش دهد.
  • پرینتر سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید و یک پرینت آزمایشی انجام دهید تا ببینید آیا مشکل حل شده است یا خیر.

مرحله ۲: مطمئن شوید که پرینتر سامسونگ شما به درستی متصل است

اطمینان حاصل کنید که کابل USB یا اترنت پرینتر سامسونگ به طور ایمن در هر دو طرف وصل شده باشد. از کابل USB یا اترنت دیگری استفاده کنید تا متوجه شوید که آیا کابل فعلی شما ایراد دارد یا خیر. اگر سیم دیگر کار می کند، به این معنی است که از یک سیم معیوب استفاده کرده اید.

برای پرینتر سامسونگهای بی سیم، مطمئن شوید که به شبکه Wi-Fi شما متصل هستند. فرض کنید پرینتر سامسونگ شما می تواند بدون هیچ مشکلی با رایانه یا رایانه شخصی شما از طریق اتصال کابلی کار کند. در این صورت، به این معنی است که اتصال شبکه شما معیوب است.

مرحله ۳: چرخه برق پرینتر سامسونگ را انجام دهید

مراحل زیر به شما در بررسی چرخه برق پرینتر سامسونگ کمک می کنند.

  • دکمه روشن/خاموش را فشار دهید و سیم برق را جدا کنید تا پرینتر سامسونگ شما به طور کامل خاموش شود
  • قبل از اینکه سیم را دوباره وصل کنید و پرینتر سامسونگ را دوباره روشن کنید، ۳۰ ثانیه صبر کنید
  • یک پرینت آزمایشی انجام دهید تا ببینید آیا این بار پرینتر سامسونگ به درستی کار می کند یا خیر.

مطلب پیشنهادی: نحوه رفع مشکلات پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + دوازده =