دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

دلایل بروز مشکل نتایج چاپ با کیفیت پایین

آیا تا به حال با مشکل نتایج چاپ با کیفیت پایین در پرینتر خود مواجه شده اید؟ پرینتر سامسونگ ها باید کارهایی را انجام دهند که سایر دستگاه‌های هوشمند انجام نمی‌دهند: آنها تک تک برگه‌های کاغذ را جابه‌جا می‌کنند، جوهرها و تونرها را با دقت ذخیره می‌کنند، و با سرعت بالا مرتب‌سازی و دسته‌بندی می‌کنند. در حالی که برخی از مشکلات چاپ ممکن است جدی باشند، نقص های جزئی بسیار رایج تر هستند و می توان آنها را به راحتی برطرف کرد. و هنگامی که به چند نکته مفید مجهز شده باشید، مشکلات پرینتر سامسونگ آنقدرها خسته کننده نیستند.

نتایج چاپ با کیفیت پایین

شماره ۱ – کارتریج یا سر پرینتر سامسونگ را تراز کنید

ناهماهنگی کارتریج های شما ممکن است در طول زمان رخ دهد. تراز را می توان در اکثر پرینتر سامسونگ ها با استفاده از یک سیستم خودکار تنظیم کرد که می توانید از طریق صفحه کنترل پرینتر سامسونگ به آن دسترسی داشته باشید.

هر پرینتر سامسونگ فرآیند متفاوتی برای این کار خواهد داشت. به عنوان مثال، در اکثر دستگاه های HP، می توانید به این عملکرد در منوی Setup دسترسی داشته باشید. راهنمای کاربر خود را بررسی کنید یا دستورالعمل های خاص دستگاه خود را به صورت آنلاین جستجو کنید.

شماره ۲ – سرعت چاپ را تنظیم کنید

اگر جوهر خون شده یا صفحه تاب برداشته است، ممکن است پرینتر سامسونگ شما مشکل اشباع بیش از حد جوهر داشته باشد. با افزایش سرعت چاپ می توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

اگر صفحات محو به نظر می رسند، می توانید با کاهش سرعت چاپ یا افزایش تنظیمات کیفیت، اشباع جوهر را افزایش دهید. معمولاً این تنظیمات را می توان در منوی Advanced Properties پیدا کرد.

شماره ۳ – چاپ از فایل های با وضوح بالا

اگر یک تصویر، لوگو یا سند با کیفیت بالا چاپ می کنید، از فایل با بالاترین وضوح موجود چاپ کنید. اغلب، فایل ها با وضوح پایین ذخیره می شوند تا اندازه فایل کاهش یابد. متأسفانه، این تصاویر ضعیف چاپ می شوند زیرا نقاط تشکیل دهنده تصویر بسیار از هم دور می شوند.

ممکن است مجبور شوید پرینتر سامسونگ خود را دوباره پیکربندی کنید تا از کیفیت وضوح بالاتر برای دستیابی به نتایج عالی استفاده کنید. اگر احساس نمی کنید پرینتر سامسونگ شما برای چاپ با وضوح بالا تنظیم شده است، برای پیکربندی مناسب با ارائه دهنده چاپ خود تماس بگیرید.

شماره ۴ – پرینتر سامسونگ، هدها و کارتریج ها را تمیز کنید

هدها، نازل‌ها و سایر اجزای پرینتر سامسونگ ممکن است کثیف یا مسدود شوند که می‌تواند به صورت خطوط سفیدی که در سراسر صفحه شما جاری است نشان داده شود. پرینتر سامسونگ شما ممکن است یک ویژگی تمیز کردن هد را از طریق نرم افزار دستگاه شما که بر روی رایانه شما قرار دارد یا از صفحه کنترل روی خود پرینتر سامسونگ در دسترس باشد.

هنگام تمیز کردن اجزای پرینتر سامسونگ خود حتما از تکنیک های تمیز کردن مناسب استفاده کنید زیرا فرآیندهای تمیز کردن نامناسب یا مواد به راحتی می توانند باعث آسیب شوند. راهنمای کاربر شما دستورالعمل های کاملی خواهد داشت.

شماره ۵ – کاغذ مناسب را انتخاب کنید

برای چشم معمولی، یک دسته از کاغذ بسیار شبیه به دیگری است. اما کاغذ ارزان به دلایلی ارزان است. اگر لکه‌هایی از تونر، چاپ تار یا محو می‌بینید، سعی کنید به کاغذی با کیفیت بالاتر بروید.

شماره ۶ – به جوهر و تونر خود احترام بگذارید

ممکن است تلاش برای صرفه جویی در هزینه جوهر و تونر وسوسه انگیز باشد، اما همیشه بهتر است از تونر توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید. شاید اینطور به نظر نرسد، اما کارتریج ها، جوهرها و تونرها بسیار پیچیده هستند. اگر می‌خواهید در هزینه‌های چاپ صرفه‌جویی کنید، قطعاً راه‌های بهتری وجود دارد.

علاوه بر این، کارتریج های تونر می توانند به راحتی آسیب ببینند. دستورالعمل های مربوط به حمل و نقل ارائه شده توسط سازنده را دنبال کنید و همیشه آنها را روی یک سطح صاف نگهداری کنید. آنها باید با احتیاط از بسته بندی خارج شوند و تا حد امکان کمتر مورد استفاده قرار گیرند.

شماره ۷ – از پرینتر سامسونگ در برابر گرما و رطوبت محافظت کنید

پرینتر سامسونگ ها در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد ممکن است چاپ با کیفیت پایینی تولید کنند. پرینترهای خود را در مکان هایی با دمای بالا یا نزدیک دستگاه های دیگری که گرمای بیش از حد تولید می کنند قرار ندهید. علاوه بر این، آنها را از پنجره ها دور نگه دارید، جایی که گرما و رطوبت می تواند بالا باشد.

شماره ۸ – به روز رسانی درایور را بررسی کنید

اگر از به روزترین نرم افزار استفاده نمی کنید، ممکن است کیفیت چاپ شما کاهش یابد.

شماره ۹ – از عیب یاب سازنده استفاده کنید

گاهی اوقات وقت گیرترین بخش تعمیر پرینتر سامسونگ این است که بفهمید چه مشکلی پیش آمده است. بسیاری از دستگاه های کپی مدرن اکنون دارای یک ویژگی عیب یابی داخلی هستند که تشخیص دقیق مشکل را بسیار آسان تر می کند.

شماره ۱۰ – با یک حرفه ای تماس بگیرید

اگر با این مراحل نمی‌توانید کیفیت چاپ پایین را برطرف کنید، ممکن است به یک متخصص برای شناسایی علت مشکل کیفیت شما نیاز باشد. برای برنامه ریزی تعمیر و نگهداری، با ارائه دهنده خدمات یا چاپ خود تماس بگیرید.

علاوه بر امتحان این اصلاحات، حتماً تعمیر و نگهداری منظم پرینتر سامسونگ را همانطور که در دستورالعمل های سازنده خود ذکر شده است انجام دهید. تمام قطعات داخلی اصلی پرینتر سامسونگ نیاز به تعمیر و یا تعویض دوره ای دارند. از طرف دیگر، می‌توانید با ارائه‌دهنده خدمات چاپ مدیریت‌شده شریک شوید که تعمیر و نگهداری را برای شما برنامه‌ریزی می‌کند و انجام می‌دهد، و در این فرآیند مقداری پول در انرژی و منابع صرفه‌جویی می‌کند. مجموعه مطالعه موردی خدمات چاپ مدیریت‌شده ما را مشاهده کنید تا ببینید چگونه این خدمات را برای سازمان‌های دیگر مانند سازمان شما پیاده‌سازی کرده‌ایم.

آیا می دانید: علت پاسخ ندادن پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 13 =