آیا با راهکارهای رفع خطای سیستم پرینتر آشنایی دارید؟ این پست به شما در مورد نحوه رفع خطای خطای پرینتر برای پرینترهای سامسونگ OfficeJet کمک می کند. برخی از کاربران هر از گاهی وقتی سعی می کنند مقداری چاپ کنند با این مشکل مواجه می شوند، پرینتر فقط چاپ نمی کند. مشکل ممکن است مربوط به سیستم جوهر یا خود پرینتر باشد. یک پیغام خطا در کنترل پنل پرینتر نمایش داده می شود که به شرح زیر است:
خطای خرابی پرینتر سامسونگ یکی از دلایل نیاز به رفع خطای سیستم پرینتر
قبل از امتحان هر یک از گزینه های ارائه شده در این پست، ابتدا باید Windows Printer Troubleshooter را امتحان کنید تا مشکل خود را حل کند. اگر همچنان با خطای خرابی پرینتر مواجه هستید، این گزینه ها را امتحان کنید:
- موانع موجود در مسیر کاغذ را بررسی کنید و آنها را پاک کنید
- پرینتر را ریست کنید
- پرینتر را سرویس کنید.
موانع موجود در مسیر کاغذ را بررسی کنید و آنها را پاک کنید
در اینجا مراحل انجام می شود:
- اگر پرینتر خاموش است آن را روشن کنید
- سیم برق را از قسمت پشتی پرینتر جدا کنید
- درب دسترسی کالسکه را باز کنید
- بررسی کنید که آیا تکه های کاغذ یا موانع دیگری وجود دارد که باعث گیر کردن کالسکه می شود
- تمام موانع را بردارید
- کالسکه را به دو طرف (چپ و راست) حرکت دهید تا مطمئن شوید که آزادانه حرکت می کند. اگر در یک طرف پرینتر گیر کرده است، انسداد را بررسی کنید، آن را بردارید و سپس دوباره کالسکه را حرکت دهید.
- درب دسترسی کالسکه را ببندید
- سیم برق را به قسمت پشتی پرینتر وصل کنید
- پرینتر را روشن کنید.
این ممکن است مشکل را حل کند.
چرا پرینتر به درستی پرینت نمی گیرد؟ عوامل مختلفی در بروز این مشکل تاثیر دارند. برای کسب اطلاعات درباره دلایل و راهکارهای رفع پرینت نگرفتن چاپگر به مقاله «دلایل پرینت نکردن سمت راست یا پایین صفحه پرینتر سامسونگ» مراجعه کنید.
بازنشانی پرینتر یکی از راه های رفع خطای سیستم پرینتر
اگر مشکلی در مسیر حمل وجود ندارد و مشکل همچنان ادامه دارد، احتمالاً تنظیم مجدد پرینتر ممکن است برای شما مفید باشد. برای این کار این مراحل را دنبال کنید:
- پرینتر را روشن کنید
- سیم برق را از قسمت پشتی پرینتر جدا کنید
- سیم برق را از منبع برق یا پریز جدا کنید
- کارتریج جوهر را بردارید
- ۶۰ ثانیه صبر کنید
- سیم برق را دوباره به قسمت پشتی پرینتر وصل کنید
- سیم برق را دوباره به منبع برق یا پریز برق وصل کنید
- پرینتر را روشن کنید
- کارتریج جوهر را دوباره وارد کنید
- درب دسترسی کارتریج جوهر را ببندید.
پرینتر را سرویس کنید
اگر گزینه های بالا کار نمی کنند، احتمالاً پرینتر شما نیاز به سرویس یا تعویض دارد. برای این:
- به صفحه سامسونگ بروید. برای منطقه آسیا و اقیانوسیه، صفحه به طور خودکار به مرکز خدمات محلی موجود در منطقه شما هدایت می شود
- از گزینه Printer موجود در آن صفحه استفاده کنید
- شماره سریال پرینتر خود را وارد کنید
- دکمه ارسال را فشار دهید.
پس از این، گزینه های تماس را برای کمک بیشتر دریافت خواهید کرد تا بتوانید سرویس یا تعویض محصول را برنامه ریزی کنید.