نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع ارور Blue Screen Of Death در ویندوز ۱۰

آیا با راهکارهای رفع ارور Blue Screen Of Death در ویندوز ۱۰ آشنایی دارید؟ دیدن صفحه آبی ویندوز ۱۰ دیگر برای کاربران تعجب آور نیست. صفحه آبی مرگ (BSOD) که با نام Stop Error نیز شناخته می شود، بدون شک یکی از معروف ترین خرابکاری ها در میان جامعه ویندوز است. این خطا علاوه بر آبی در رنگ های دیگری مانند قرمز، سبز، زرد و غیره نیز وجود دارد. پست های قبلی ما توضیح داده بود که صفحه آبی مرگ چیست و چه زمانی بیل گیتس را شرمنده کرده است. همچنین ممکن است درباره BSOD و برخی مکان‌های عمومی که این خطا در آنها ظاهر شده است خوانده باشید.

صفحه آبی مرگ چیست؟

BSOD یک صفحه خطای بدنام است که وقتی ویندوز با مشکل جدی مواجه می شود و باعث از کار افتادن سیستم می شود، نمایش داده می شود. صفحه آبی یک کد توقف مانند “MEMORY_MANAGEMENT” را نشان می دهد که می تواند برای درک علت اصلی مشکل به آن ارجاع داده شود.

به طور پیش فرض، هنگامی که BSOD رخ می دهد، ویندوز به طور خودکار یک راه اندازی مجدد را انجام می دهد و گاهی اوقات نیز موثر است. همانطور که واضح است، این که هر چند وقت یک بار با یک صفحه آبی مواجه شوید، کار مهمی نیست. با این حال، اگر مکرر با چنین خطاهایی روبرو هستید یا نمی توانید از صفحه آبی عبور کنید، به احتمال زیاد نشان دهنده یک نقص سخت افزاری/نرم افزاری حیاتی است.

حال، اگر در لپ تاپ سامسونگ خود با BSOD مواجه شدید، چه؟ چگونه از خطای توقف خلاص شویم؟ نگران نباشید، چند راه برای رفع خطای صفحه آبی که به طور دوره ای کاربران را آزار می دهد وجود دارد.

اولین کارهایی که باید انجام دهید – تعمیر صفحه آبی

قبل از ادامه روش های پیشرفته، چند چیز اساسی وجود دارد که باید از لیست حذف کنید. اطمینان از انجام وظایف زیر به شما کمک می کند تا جستجوی خود را برای علت اصلی محدود کنید.

راه اندازی مجدد خودکار را غیرفعال کنید

در بیشتر موارد، ویندوز ۱۰ به طور پیش‌فرض پیکربندی می‌شود که در صورت بروز خطای Stop، به‌طور خودکار راه‌اندازی مجدد شود. در این شرایط، زمان کافی برای یادداشت کد خطای مربوط به BSOD را ندارید. بنابراین، برای شروع فرآیند رفع خطای صفحه آبی ویندوز ۱۰، باید صفحه خطای Stop را برای مدتی نگه دارید. داخل پرانتز لازم هست تا گفته شود اگر به تعمیرات مانیتور علاقه مند هستید میتوانید به صفحه مد نظر مراجعه نمایید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  • روی This PC کلیک راست کنید.
  • به Properties بروید.
  • در سمت چپ، روی Advanced System Settings کلیک کنید.
  • در قسمت Startup and Recovery، روی تنظیمات کلیک کنید.
  • اکنون، در قسمت System Failure، تیک کادری را که می‌گوید به طور خودکار راه‌اندازی مجدد می‌شود، بردارید.
  • برای ذخیره و ادامه روی Ok کلیک کنید.

وجود ویروس ها را بررسی کنید

یکی از دلایل نمایش BSOD روی لپ تاپ سامسونگ شخصی ویندوز ۱۰، خرابی داده ها است. به غیر از سناریوهای معمولی، ممکن است داده های لپ تاپ سامسونگ شما به دلیل برخی بدافزارها خراب شود.

بنابراین، اگر در ویندوز ۱۰ بیش از حد معمول با صفحه آبی مواجه شدید، باید از برخی نرم افزارهای آنتی ویروس برای اسکن کامل سیستم خود استفاده کنید. Windows Defender، آنتی ویروس پیش فرض ویندوز ۱۰ نیز می تواند گزینه خوبی برای اسکن سیستم شما و تعمیر صفحه آبی باشد.

بعد، به روز رسانی ویندوز می آید

باید مطمئن شوید که لپ تاپ سامسونگ شما مرتباً با آخرین وصله های امنیتی و سایر به روز رسانی ها به روز می شود. این یکی از موارد ضروری برای رفع خطاهای صفحه آبی یا حتی جلوگیری از ظاهر شدن آنها در وهله اول است. کاربرانی که از ویندوز ۱۰ استفاده می کنند نیازی به انجام کارهای زیادی ندارند زیرا به روز رسانی ها به صورت خودکار نصب می شوند و فقط کارهای کوچکی می توانید انجام دهید تا آنها را متوقف کنید.

درایورهای سخت افزار و سیستم عامل را به روز کنید

درایورهای معیوب در لپ تاپ سامسونگ شما می توانند باعث شوند صفحه آبی مرگ بر روی صفحه نمایش لپ تاپ سامسونگ شما ظاهر شود. بنابراین، به روز رسانی یا تعمیر آنها به شما کمک می کند تا از شر شیطان BSOD خلاص شوید.

درایورهای یونیورسال ویندوز امروزه از اکثر سخت افزارها مراقبت می کنند. اما با این حال، همه چیز را شامل نمی شود. برای درایورهایی که ویندوز نمی تواند به طور خودکار به روز شود، باید این کار را به صورت دستی و با دانلود آنها از وب سایت سازنده انجام دهید.

همچنین، باید سخت‌افزار لپ تاپ سامسونگ خود، یعنی بایوس یا UEFI را در آخرین نسخه آن نگه دارید. فراموش نکنید که بررسی کنید که آیا قطعات سخت افزاری روی سیستم شما با افزایش سطح گرما مواجه هستند یا خیر. می توانید از نرم افزارهایی مانند Piriform’s Speccy استفاده کنید.

دماهای بالاتر ممکن است به دلیل گرفتگی گرد و غبار روی فن باشد. برای جلوگیری از این امر، باید دستگاه خود را به طور مرتب تمیز کنید. همچنین، باید سخت‌افزارهای غیرضروری خارجی مانند درایوهای ذخیره‌سازی USB، چاپگرها، گیم‌پدها و غیره را حذف کنید تا ببینید آیا باعث ایجاد BSOD می‌شوند یا خیر.

آیا می دانید تعمیرات تبلت به چه شکل انجام میگیرد؟ پس با مقالاتاموشی ما همراه باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =