دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ریست یخچال سامسونگ/ یخچال های سامسونگ – به ویژه مدل های هوشمند – دارای ویژگی های مفید بسیاری هستند. با این حال، برای اینکه یخچال به شما درجه حرارت یا هشدارهای انقضای غذا را نشان دهد، باید از فناوری مدرن برخوردار باشد. مانند همه ی دستگاه های الکتریکی، گاهی اوقات سیستم عامل یخچال نیز با مشکلاتی مواجه می شود. باید آن را بازنشانی کنید تا عملکرد آن دوباره به حالت عادی باز گردد. در اینجا نحوه تنظیم مجدد یخچال سامسونگ، به علاوه چند راه حل ساده برای سایر خطاهای یخچال آورده شده است.

ریست یخچال سامسونگ

بازنشانی دستورالعمل ها برای رفع خرابی

دستورالعمل های بازنشانی از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. برخی از مدل های یخچال سامسونگ دارای دکمه ریست در داخل هستند. اگر اینطور باشد، به وضوح برچسب گذاری می شود. مکان این دکمه در پشت سطل یخ یا روی صفحه کنترل قرار می گیرد.

یخچال‌های سامسونگ که دکمه تنظیم مجدد ندارند معمولاً می‌توانند با استفاده از کلیدهای ترکیبی استاندارد بازنشانی شوند. دکمه های Power Cool و Power Freeze را به طور همزمان برای پنج ثانیه فشار دهید و نگه دارید. اگر بازنشانی کار کرد، صدای زنگ می‌شنوید و یخچال با تنظیمات پیش‌فرض پشتیبان‌گیری می‌شود.

زمان مناسب برای تنظیم مجدد یخچال سامسونگ

هر از گاهی ممکن است با مشکلاتی در عملکرد دستگاه در دمای نادرست یا رفتار عجیب و غریب پس از قطع برق مواجه شوید. در اینجا چند نمونه از مواردی که ممکن است نیاز به تنظیم مجدد داشته باشید آورده شده است:

نمایشگر دما نادرست

اگر نمایشگر دمای یخچال شما سوسو می‌زند، خوانش‌های متناقض ارائه می‌کند یا بصورت کلی عملکرد مناسب ندارد، ابتدا سعی کنید علت مشکل را مشخص کنید.

خوانش متناقض ممکن است به دلیل مشکل واقعی ترموستات باشد. از طرف دیگر، ممکن است شخصی غذای داغ را در یخچال گذاشته باشد که می تواند حفظ دمای ثابت را برای یخچال دشوار کند. اگر می‌خواهید از خرابی و هزینه‌های بالای تعمیر یخچال جلوگیری کنید، اجازه دهید غذا قبل از قرار دادن آن در یخچال خنک شود.

با استفاده از صفحه کنترل صفحه لمسی می توانید دما را بازنشانی کنید. بسته به مدل، این ممکن است در داخل یا خارج درب یخچال قرار گیرد. برای نمایش دمای فعلی دکمه یخچال یا فریزر را فشار دهید.

تعمیر حرفه‌ای تبلت

برای تغییر دمای یخچال، همچنان روی دکمه یخچال ضربه بزنید. هر بار فشار دادن دکمه تنظیم دما را یک درجه کاهش می دهد تا زمانی که یخچال به پایین ترین حد ممکن برسد. با زدن مجدد دکمه، تنظیم دما به بالاترین سطح باز می گردد. برای بخش های فریزر، دکمه را فشار داده و نگه دارید تا دما تغییر کند و زمانی که به تنظیمات صحیح رسید آن را رها کنید.

اگر نمایشگر کار نمی کند، با فشار دادن و نگه داشتن دکمه های Power Cool و Power Freeze به مدت پنج ثانیه، یخچال را تنظیم کنید. با این کار کل یخچال ریست می شود.

خاموش کردن حالت نمایشی

در حالت دمو، به نظر می رسد یخچال روشن است، اما عملکرد خنک کننده غیرفعال است. اگر یخچال سامسونگ شما در حالت دمو گیر کرده است، باید آن را ریست کنید. روش انجام این کار بستگی به سن یخچال دارد.

برای مدل‌هایی که قبل از سال ۲۰۱۴ ساخته شده‌اند، می‌توانید دکمه‌های «بهینه‌ساز انرژی» و «فریزر» را به مدت ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا حالت نمایشی غیرفعال شود. اگر یخچال شما مدل جدیدتری است، می توانید دکمه های فریزر، صرفه جویی در مصرف انرژی و روشنایی را برای ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید. اگر جواب نداد، Freezer، Energy Save و Fridge را برای ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از غیرفعال شدن حالت نمایشی، صفحه نمایش دمای فعلی را نشان می دهد.

بازنشانی صفحه لمسی منجمد

در بیشتر موارد، بازنشانی صفحه لمسی یخ زده را برطرف می کند. اگر اینطور نیست، ممکن است لازم باشد صفحه را دوباره خاموش و روشن کنید، این کار را می توان با استفاده از سوئیچ قرمز رنگی که در پشت یک پانل کوچک در بالای یخچال، پشت در سمت راست قرار دارد، انجام داد. فقط کلید قرمز را خاموش کنید، چند ثانیه صبر کنید، سپس دوباره آن را روشن کنید. صفحه نمایش باید به طور معمول کار کند.

تعمیر یخ ساز شکسته

مشکلات یخ ساز یکی از رایج ترین مشکلات یخچال در همه مدل های یخچال است، نه فقط سامسونگ. خوشبختانه، تعمیر آنها معمولاً آسان است. برای تنظیم مجدد یخ ساز، سینی یخ را تا انتها بیرون بکشید تا به دکمه آبی تنظیم مجدد دسترسی پیدا کنید.

اگر نمی توانید سینی را بردارید، دستگاه را یخ زدایی کنید. ایده خوبی است که دستگاه خود را به طور منظم یخ زدایی کنید، حتی اگر با آن مشکلی ندارید. هنگامی که به دکمه تنظیم مجدد رسیدید، آن را فشار دهید و نگه دارید تا حدود پنج ثانیه یا تا زمانی که صدای زنگ را بشنوید. سپس می توانید سینی را مجدداً وارد کنید و به طور معمول از یخ ساز استفاده کنید.

تنظیم مجدد یخچال پس از قطع برق

اگر یخچال شما پس از قطع برق به طرز عجیبی رفتار می کند یا پیام خطای ۱E یا SE را نشان می دهد، تنظیم مجدد باید مشکل را حل کند. ابتدا دکمه های Energy Save و Lighting را فشار داده و نگه دارید. این یک تنظیم مجدد نرم انجام می دهد. اگر کار نکرد، دکمه‌های یخچال و فریزر را به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارید تا یک تنظیم مجدد کامل انجام شود.

مشکلات فیلتر آب در یخچال سامسونگ

برخی از یخچال های درب فرانسوی دارای فیلتر آب داخلی هستند و کنترل پنل دارای نشانگر فیلتر آب است تا به شما یادآوری کند که فیلتر نیاز به تعویض دارد.

نشانگر باید به طور منطقی هوشمند باشد، اما گاهی اوقات نماد هشدار برای مدت طولانی تر از آنچه باید باقی می ماند. می توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه هشدار، یکی از دکمه های یخ/آب و دکمه یخ خرد شده، نشانگر را بازنشانی کنید. دفترچه راهنمای یخچال خود را بررسی کنید تا دقیقاً تأیید کنید که کدام دکمه ها باید برای تنظیم مجدد نشانگر فیلتر فشار داده شوند.

رفع کد خطای ۲۲E در یخچال سامسونگ

کد خطا ۲۲E هشداری است مبنی بر اینکه یخچال شما مشکل دارد. تنظیم مجدد یخچال با فشار دادن و نگه داشتن دکمه های یخچال و فریزر به مدت ده ثانیه ممکن است خطا را به طور موقت برطرف کند، اما مهم است که بفهمید چه چیزی باعث کد خطا می شود تا بتوانید مشکل اصلی را برطرف کنید. دلایل رایج شامل گرفتگی سوراخ دریچه، قفل تیغه، راکد ماندن آب در سیستم زهکشی، مشکلات سیم کشی یا مشکلات موتور است. همانطور که گفته شد به راحتی می توانید مشکلات روشن نشدن را برطرف نمایید.

تعمیر ارزان محصولات سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =