دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ

گاهی‌اوقات ماشین لباسشویی سامسونگ بدون هیچ دلیل خاصی متوقف می‌شود و کار نمی‌کند یا اینکه ارورهای متعددی نمایش می‌دهد که هر کاری می‌کنید نمی‌توانید آن‌ها را برطرف کنید. در این حالت بهترین کار این است که لباسشویی سامسونگ را ریست کنید.

با ریست کردن لباسشویی سامسونگ، درصورتی که این دستگاه مشکل سخت‌افزاری نداشته باشد تمامی ارورهای آن رفع شده و مجدداً بدون هیچ مشکلی شروع به کار می‌کند. اگر لباسشویی شما هم از کار افتاده است و ارورهای مختلفی نشان می‌دهد اما نمی‌دانید چطور باید آن را ریست کنید، ادامه این مطلب را از دست ندهید چراکه قرار است نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ را به شما آموزش دهیم.

چه زمانی باید لباسشویی سامسونگ را ریست کنیم؟

قبل از اینکه نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ را به شما آموزش دهیم لازم است بدانید که چه زمانی لازم است که لباسشویی سامسونگ را ریست کنیم و با ریست کردن این دستگاه دقیقاً چه اتفاقی می‌افتد. درواقع ریست لباسشویی سامسونگ مانند ریست کردن هر دستگاه دیگری موجب می‌شود که این دستگاه به تنظیمات کارخانه بازگردد.

 

شما می‌توانید در مواقعی که لباسشویی با مشکلات سخت‌افزاری روبه‌رو نیست از ترفند ریست کردن این دستگاه استفاده کنید تا بتوانید خیلی از مشکلات ساده و پیش پا افتاده آن را حل کنید. همانطور که اشاره کردیم ریست کردن لباسشویی بیشتر زمانی به کار می‌آید که ارورهای مختلفی را روی نمایشگر این دستگاه مشاهده می‌کنیم اما نمی‌توان گفت که تنها دلیل ریست کردن لباسشویی نمایش ارورهای مختلف بر روی نمایشگر آن است. سایر دلایلی که کاربر را مجبور به ریست کردن لباسشویی سامسونگ می‌کنند به شرح زیر هستند:

  • زمانی که نوسان برق موجب خاموش شدن ماشین لباسشویی می‌شود.
  • زمانی که لباسشویی در میانه سیکل متوقف می‌شود و هیچ کاری نمی‌کند.
  • زمانی که دکمه‌های مختلف لباسشویی را برای اعمال برنامه شست‌وشو بر روی آن فشار می‌دهید اما هیچ تغییری را در این دستگاه مشاهده نمی‌کنید.
  • زمانی که ماشین لباسشویی هیچ کاری انجام نمی‌دهد و شلنگ تخلیه و شیر آب ورودی را بررسی می‌کنید و مطمئن می‌شوید که مشکل از آن‌ها نیست.
  • زمانی که دیگ ماشین لباسشویی نمی‌چرخد و مطمئن هستید که این دستگاه را بیش از حد ظرفیت آن پر نکرده‌اید و هیچ مشکل سخت‌افزاری ندارد.

نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ در مدل‌های غیرقابل برنامه‌ریزی

ماشین لباسشویی‌های سامسونگ یا قدیمی هستند و قابل برنامه‌ریزی نیستند یا جدید هستند و قابل برنامه‌ریزی هستند. برخی از کاربران از آن دسته از لباسشویی‌های سامسونگ استفاده می‌کنند که قابل برنامه‌ریزی نیستند. به همین دلیل تصمیم داریم در ابتدا نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ در مدل‌هایی که قابل برنامه‌ریزی نیستند را به شما آموزش دهیم.

البته قبل از اینکه به آموزش ریست این مدل از لباسشویی‌های سامسونگ بپردازیم لازم است به این نکته اشاره کنیم که برخی از مدل‌های این سری از لباسشویی‌های سامسونگ دکمه ریست دارند اما برخی از مدل‌های این سری از لباسشویی‌های سامسونگ دکمه ریست ندارند و باید آن‌ها را به صورت دستی ریست کنید. اگر لباسشویی شما غیرقابل برنامه‌ریزی است اما دکمه ریست دارد از مرحله اول که در ادامه آموزش داده‌ایم استفاده کنید اما اگر لباسشویی شما علاوه‌بر اینکه غیرقابل برنامه‌ریزی است، دکمه ریست هم ندارد از مرحله دوم استفاده کنید.

ریست کردن لباسشویی سامسونگ با دکمه ریست

ابتدا ماشین لباسشویی سامسونگ را خاموش کنید و سپس آن را بر روی حالت Cotton قرار دهید.

سپس لباسشویی را روشن کنید و دکمه Temp یا Speed Spin را فقط یک بار سریع فشار دهید.

سپس بدون هیچ مکثی دکمه Level Water یا Function را فشار دهید.

این پروسه را تا زمانی که عبارت T01 نمایش داده شود، تکرار کنید.

بعد از اینکه T01 را دیدید دکمه Start را بزنید.

حالا امکان دارد عبارت ELT یا ارورهای مخصوص به لباسشویی نمایش داده شود در این صورت باید دکمه Temp را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید تا عبارت EOD را مشاهده کنید.

حالا لباسشویی را به حال خودش رها کنید تا ریست شود.

ریست کردن لباسشویی سامسونگ بدون دکمه ریست

لباسشویی را خاموش کنید و به مدت ۳۰ ثانیه یا ۱ دقیقه آن را از برق بکشید.

برخی از مدل‌های قدیمی لباسشویی سامسونگ که دکمه ریست ندارند دارای کنترل دکمه‌ای هستند که برای تنظیم درجه حرارت، نوع شستشو، تعداد آبکشی و خشک کردن لباس‌ها کاربرد دارد. اگر لباسشویی شما هم کنترل دکمه‌ای دارد باید آن را بچرخانید و توجه داشته باشید که روی حالت Final Spin قرار نگیرد.

اکنون باید چرخه شستشو را در هر حالتی به جزء Spin قرار دهید.

بعد از اینکه آب وارد دیگ ماشین لباسشویی سامسونگ شد آن را به برق متصل کنید.

نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ در مدل‌های قابل برنامه‌ریزی

همانطور که اشاره کردیم ماشین لباسشویی‌های جدید سامسونگ دارای قابلیت برنامه‌ریزی هستند. اگر از مدل‌های جدید لباسشویی سامسونگ استفاده می‌کنید می‌توانید از یکی از دو روشی که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ایم برای یادگیری نحوه ریست ماشین لباسشویی سامسونگ استفاده کنید.

ریست کردن لباسشویی سامسونگ با دکمه Power

در مدل‌های جدید لباسشویی سامسونگ که قابلیت برنامه‌ریزی دارند تنها کافیست که بعد از انتخاب برنامه شستشو موردنظر، دکمه Power را بزنید تا دستگاه مجدداً راه‌اندازی شود.

ریست کردن لباسشویی سامسونگ با دکمه Cancel

در برخی دیگر از مدل‌های لباسشویی سامسونگ می‌توانید از دکمه Cancel برای ریست این دستگاه استفاده کنید. اول از همه به صفحه کنترل لباسشویی نگاه کنید اگر این دکمه را می‌بینید آن را فشار دهید تا ارورهای ظاهر شده پاک شوند. سپس برای تنظیم و راه‌اندازی مجدد دستگاه از دکمه Pause یا Stop استفاده کنید.

درصورتی که در هر یک از مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ با مشکلی در ریست کردن این دستگاه مواجه شدید، تنها کافیست که با نمایندگی لباسشویی سامسونگ تماس بگیرید تا کارشناسان این مرکز شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 13 =