نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

راهکارهای رفع سیاه شدن تصادفی مانیتور سامسونگ

سیاه شدن تصادفی مانیتور / ممکن است لپ تاپ شما که روی ویندوز ۱۰ کار می کند گیر می کند و ناگهان صفحه سیاهی ظاهر می شود. بنابراین، در این مقاله راه حل هایی که باعث می‌شود مانیتور سامسونگ به‌طور تصادفی سیاه شود و به ویندوز ۱۰ برگردد را همراه با راه‌حل‌ها فهرست می‌کنیم.

سیاه شدن تصادفی مانیتور

استفاده بیش از حد از لپ تاپ/رومیزی

یکی از دلایل اصلی سیاه شدن صفحه نمایش کامپیوتر یا لپ تاپ استفاده بیش از حد است. استفاده بیش از حد از رایانه یا لپ تاپ منجر به داغ شدن بیش از حد می شود که باعث مشکلات باتری، کاهش عملکرد، قطع برق ناگهانی، خطاهای درایور و غیره می شود.

مانیتور سامسونگ دوم ویندوز ۱۰ به طور تصادفی سیاه می شود

ممکن است این یک مشکل نرم افزاری نباشد که باعث شود مانیتور سامسونگ رایانه شما به طور تصادفی سیاه شود. دلایل احتمالی سیاه شدن صفحه نمایش عبارتند از: پورت HDMI/VGA آسیب دیده، کابل خراب، پورت شل. بنابراین فرض کنید اگر مانیتور سامسونگ دل شما به‌طور تصادفی سیاه می‌شود، ابتدا باید بررسی کنید که آیا کابل‌ها کاملاً در پورت‌ها قرار دارند یا خیر. اگر خوب است، با تست کردن کابل‌ها روی دستگاه‌های دیگر، بررسی کنید که آیا کابل‌ها در شرایط کار هستند یا خیر.

رفع مشکل صفحه نمایش سیاه ویندوز ۱۰

اگر با مشکلی روبرو هستید که صفحه سیاه را به شما نشان می دهد، ممکن است راه حلی را در اینترنت جستجو کرده باشید مانند «مانیتور سامسونگ به طور تصادفی Reddit سیاه می شود» یا «مانیتور سامسونگ dell به طور تصادفی سیاه می شود و دوباره روشن می شود» چیزی شبیه به این.

اما پس از خواندن این مقاله، دیگر مشکل را در اینترنت جستجو نخواهید کرد زیرا ما تمام راه حل های بالقوه را در اینجا فهرست کرده ایم که مشکل شما را حل می کند.

با استفاده از Task Manager

اگر در سیستم عامل ویندوز هستید و ناگهان صفحه سیاه شد، اولین راه حل برای بررسی این است که نمونه فعلی ویندوز اکسپلورر را پاک کنید و نمونه جدیدی ایجاد کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید یک نمونه جدید از Windows Explorer ایجاد کنید. عکس فوری صفحه من را در زیر دنبال کنید.

به محض اینکه صفحه نمایش شما سیاه شد، به سادگی کلیدهای Ctrl + Shift + Esc را از صفحه کلید به طور همزمان فشار دهید تا مدیر وظیفه باز شود.

سیاه شدن تصادفی مانیتور

  • اگر گزینه جزئیات بیشتر را در گوشه پایین سمت چپ پنجره تازه باز شده مشاهده کردید، روی آن کلیک کنید تا مدیر وظیفه باز شود.
  • اکنون روی فرآیندها کلیک کنید و سپس روی عنوان ستون “Name” کلیک کنید تا فرآیندهای فعال بر اساس نام مرتب شوند.
  • روی گزینه Windows Explorer راست کلیک کنید روی گزینه End Task کلیک کنید. با این کار نمونه فعلی کاوشگر بسته می شود.

سیاه شدن تصادفی مانیتور

  • اکنون روی گزینه File در منوی بالای Task Manager > Run new task کلیک کنید.
  • در کادر محاوره‌ای ورودی، اکسپلورر را وارد کنید و بوم، یک نمونه جدید از اکسپلورر ویندوز ایجاد می‌شود.

این موثرترین راه حل برای کاربران ویندوز است. با این حال، اگر قبل از سیاه شدن صفحه نمایش ذخیره نشود، ممکن است تمام داده ها حذف شوند.

سیستم را با استفاده از حالت ایمن راه اندازی مجدد کنید

یکی دیگر از روش های موثر برای حل مشکل مانیتور سامسونگ صفحه سیاه روشن کردن لپ تاپ در حالت ایمن است. من معمولا روش بالا را امتحان می کنم تا از صفحه سیاه بیرون بیایم. اگر جواب نداد به سراغ این روش می روم.

حالت ایمن در واقع به شما اجازه می دهد تا مسائل مهمی مانند حذف بدافزار یا حذف نصب نرم افزارهای ناسازگار یا یک قطعه کد را که ممکن است از عملکرد صحیح رایانه شما جلوگیری کند را حل کنید. قبل از راه اندازی مجدد سیستم در حالت ایمن، ممکن است سعی کنید آن را به طور معمول راه اندازی مجدد کنید.

اگر از لپ تاپ استفاده می کنید، دکمه شروع آن را به مدت ۸ تا ۱۰ ثانیه فشار دهید و نگه دارید. سیستم را خاموش می کند. یک دقیقه صبر کنید و دوباره دکمه شروع را فشار دهید که سیستم شما راه اندازی می شود. توجه داشته باشید که اگر داده‌ها را قبل از سیاه شدن صفحه ذخیره نکرده باشید، اگر ذخیره نشود، ممکن است کار خود را از دست بدهید.

  • اگر حتی پس از راه اندازی مجدد، سیستم همچنان یک صفحه سیاه را بارها و بارها نشان می دهد، می توانید آن را در حالت ایمن راه اندازی کنید. مراحل زیر را دنبال کنید تا یاد بگیرید چگونه می توانید ویندوز را در حالت ایمن راه اندازی کنید.
  • دکمه شروع لپ تاپ را فشار داده و نگه دارید تا خاموش شود. بعد از یک دقیقه دوباره آن را فشار دهید تا سیستم راه اندازی شود. اما به محض فشار دادن دکمه شروع، شروع به فشار دادن مداوم کلید F8 (برای ویندوز ۷، F7) کنید تا صفحه زیر ظاهر شود. اگر روی دسکتاپ هستید، به محض اینکه دکمه شروع لپ تاپ خود را فشار دادید، قبل از اینکه ویندوز شروع به بارگذاری کند، باید کلید F8 را فشار دهید.
  • اکنون روی عیب یابی > گزینه های پیشرفته > تنظیمات راه اندازی کلیک کنید.
  • در صفحه تنظیمات راه اندازی، روی دکمه Restart کلیک کنید که گزینه های منوی بوت را نمایش می دهد.
  • اکنون کلید ۴ یا F4 را از صفحه کلید فشار دهید تا سیستم در حالت ایمن راه اندازی شود.
  • برای نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز، گزینه‌های منوی مبتنی بر کنسول را خواهید دید که کاملاً یکسان هستند. می‌توانید از کلیدهای جهت‌نما برای حرکت از بالا به پایین و کلیدهای عددی طبق دستورالعمل استفاده کنید.
  • اکنون رایانه شخصی شما در حالت ایمن است. اگر فکر می‌کنید هر نرم‌افزار یا برنامه‌ای مقصر مشکل صفحه سیاه است، می‌توانید آن را حذف نصب کرده و سیستم را مانند همیشه راه‌اندازی مجدد کنید.

نکات مهم برای جلوگیری از سیاه شدن تصادفی مانیتور سامسونگ

رعایت نکته های زیر به شما در رفع سیاه شدن تصادفی مانیتور سامسونگ کمک زیادی می کند.

  • از نصب نرم افزارها و برنامه های شخص ثالث که از منابع رسمی نیستند خودداری کنید.
  • هر روز پس از اتمام کار خود، سیستم را به روشی مناسب خاموش کنید.
  • هرگز برنامه های زیادی را به طور همزمان باز نکنید که مطمئناً سرعت سیستم شما را کند می کند.
  • اگر یک نسخه اصلی از سیستم عامل ویندوز دارید، از طریق ایمیل یا یک روش رسانه اجتماعی دیگر از مایکروسافت پشتیبانی رسمی دریافت کنید.

مقایسه مانیتور سامسونگ LCD و LED

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 1 =