دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

عوامل موثر در توقف شارژ باتری

دلایل توقف شارژ باتری چیست؟ طول عمر باتری لپ تاپ سامسونگ به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله نیاز به قدرت لپ تاپ سامسونگ، تعداد باتری باتری و سن لپ تاپ سامسونگ در میان سایر متغیرها. در حالی که طول عمر متغیر است، یک چیز مسلم است: در برخی از مواقع شارژ باتری متوقف می شود و کمی بیشتر از وزن کاغذ می شود. در آن زمان، لپ تاپ سامسونگ شما همیشه باید به برق متصل باشد و از نظر عملکردی یک رایانه رومیزی باشد.

چرخه شارژ و تخلیه، راهکار توقف شارژ باتری

مانند هر باتری قابل شارژ، لپ تاپ سامسونگ شما می تواند بارها شارژ و تخلیه شود تا دیگر قابل شارژ نباشد. تولیدکنندگان از آن به عنوان چرخه “شارژ و تخلیه” یاد می کنند. هر لپ تاپ سامسونگ متفاوت خواهد بود، اما چرخه متوسط ​​شارژ و تخلیه هر باتری به طور کلی ۱۸ تا ۲۴ ماه کار می کند، پس از آن دیگر باتری دیگر شارژ کامل را نگه نمی دارد. از آنجا که شما معمولاً لپ تاپ سامسونگ خود را قبل از خالی شدن کامل باتری شارژ می کنید، بسیاری از تولید کنندگان تخلیه ۷۰ درصد یا بیشتر را به عنوان چرخه تخلیه در نظر می گیرند.

توقف شارژ باتری

چرا باتری ها خراب می شوند

باتری های لپ تاپ سامسونگ از لحظه خروج از خط مونتاژ شروع به خراب شدن می کنند، اما روند پوسیدگی کند است. هر بار که از باتری خود استفاده می کنید، برای انتقال انرژی دچار تغییر شیمیایی می شود. از آنجا که این تغییر ۱۰۰ درصد کارآمد نیست، باتری به مرور زمان کاهش می یابد و به حدی می رسد که دیگر به هیچ وجه شارژ نمی کند. در ادامه راهکارهای رفع توقف شارژ باتری بیان می شود.

راهکارهای حفظ باتری

در حالی که پوسیدگی باتری اجتناب ناپذیر است، می توانید باتری خود را طولانی کنید. به طور کلی، شما می خواهید از افزایش گرما و قدرت جلوگیری کنید. شارژ نگه داشتن باتری بین ۲۰ تا ۸۰ درصد طول عمر آن را بیشتر می کند زیرا این امر از داغ شدن بیش از حد باتری جلوگیری می کند. به همین ترتیب، نگهداری باتری در محیط دمای متوسط ​​مفید خواهد بود. شرایط مطلوب نگهداری خمیر شما در محیط خنک ۴۰ درصد شارژ است. اگر در حین استفاده لپ تاپ سامسونگ خود را وصل نگه دارید، یک “قطره قطره” ایجاد می کند که در آن باتری به طور مداوم مقدار کمی شارژ دریافت می کند. این می تواند طول عمر باتری شما را کاهش دهد.

اسطوره های شارژ، راهکار رفع توقف شارژ باتری

یکی از افسانه های رایج در مورد شارژ باتری می گوید قبل از شارژ شدن باید باتری خود را به طور کامل تخلیه کنید. این با باتری های قدیمی بهتر کار می کرد، اما باتری های لیتیوم یونی از این استراتژی سود نمی برند. در عوض، این باتری ها باید تا حدی تخلیه و تا حدی شارژ شوند تا عمر مفید را افزایش دهند. یک افسانه دیگر برای افزایش عمر باتری شامل قرار دادن باتری در فریزر است، اما این باعث نمی شود ظرفیت شارژ باتری لپ تاپ سامسونگ لیتیوم یونی حفظ شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 14 =