نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در مورد لباس‌های شسته‌شده پرسیده می‌شود، در مورد باقی مانده‌های قابل مشاهده روی لباس‌هایی است که تازه شسته شده‌اند. این می تواند لکه های سفید یا رگه هایی باشد که روی لباس های تیره باقی مانده اند یا باقی مانده های آبی یا سبز روی لباس های رنگ روشن. در اینجا دلایل رخ دادن آن و کارهایی که می توانید برای جلوگیری از این مشکل انجام دهید آورده شده است.

چه چیزی باعث لک سفید روی لباس های شسته می شود؟

بقایای باقی مانده روی لباس های تازه شسته شده خسته کننده و وقت گیر است زیرا زمانی را که برای شستن اقلام تلف می کنید تا از شر آن خلاص شوید. هفت دلیل وجود دارد که به مشکلات باقی مانده کمک می کند.

شوینده حل نشده

اگر از پودر لباسشویی سامسونگ استفاده می کنید، ممکن است به طور کامل حل نشود. همیشه قبل از قرار دادن لباس، ابتدا پودر شوینده را در ماشین لباسشویی سامسونگ خالی بریزید. این بیشترین زمان را برای انحلال به آن می دهد.

اگر در آب سرد بشویید، به خصوص در آب و هوای بسیار سرد، پودر شوینده ممکن است به طور کامل حل نشود. برای بهترین نتیجه، ابتدا پودر را در یک فنجان آب داغ حل کنید و سپس آن را به ماشین لباسشویی سامسونگ اضافه کنید یا به فرمول مایع تبدیل کنید.

همین مراحل باید با غلاف ها یا بسته های تک دوز و برخی مواد شوینده مایع استفاده شود. اگر رگه های آبی می بینید، در زمان نامناسبی مواد شوینده اضافه می کنید. هرگز مواد شوینده را مستقیماً روی لباس های خشک نریزید یا بسته را بالای بار نیندازید. قبل از اضافه کردن لباس، ابتدا هر دو را به درام خالی ماشین لباسشویی سامسونگ اضافه کنید تا محصول به طور یکنواخت در آب پخش شود.

اگر ماشین لباسشویی سامسونگ با توزیع کننده های اتوماتیک دارید، ممکن است با مواد شوینده یا نرم کننده پارچه مسدود شده باشند (حتی محصولات مایع جمع می شوند) که در حال حل شدن نیستند. دیسپنسرها را بردارید و با محلولی از دو فنجان آب داغ مخلوط شده با ۱/۲ فنجان سرکه سفید مقطر تمیز کنید.

اگر دریچه ها قابل جدا شدن نیستند، هر دریچه را با سرکه سفید مقطر گرم شده پر کنید و اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه بماند. با اجرای یک چرخه شستشوی کوتاه و بدون لباسشویی سامسونگ در درام به پایان برسانید تا دیسپنسرها پاک شوند.

مواد شوینده زیاد

استفاده بیش از حد از مواد شوینده می تواند بر روی لباس باقی بماند. این امر به ویژه در واشرهای با راندمان بالا صادق است. این واشرها در طول چرخه شستشو و آبکشی آب بسیار کمتری نسبت به یک لباسشویی سامسونگ استاندارد مصرف می کنند. استفاده از بیش از دو قاشق چای خوری – بله، دو قاشق چایخوری – مواد شوینده روی لباس شما باقی می ماند.

نرم کننده بیش از حد پارچه

هرگز نرم کننده را مستقیماً روی لباس های خیس نریزید و از کمترین مقدار توصیه شده استفاده کنید. اگر دستگاه پخش خودکار دارید، آن را مرتب تمیز کنید.

گرفتگی یا خرابی پمپ آب

اگر آب خیلی آهسته از ماشین لباسشویی سامسونگ خارج شود، پرز، مواد شوینده حل نشده و خاک می توانند دوباره روی لباس شما رسوب کنند.

بسیاری از واشرهای جدید دارای یک در کوچک در نزدیکی پایین واشر برای دسترسی به فیلتر درست بالای پمپ آب هستند. در واشرهای قدیمی، احتمالاً مجبور خواهید بود برای تمیز کردن ناحیه پمپ، از پشت به قسمت داخلی واشر دسترسی داشته باشید.

ناحیه دسترسی به فیلتر خط تخلیه را باز کنید و وجود گرفتگی هایی مانند پرز یا اقلام کوچک را که می توانند جریان آب شستشو را مختل کنند، بررسی کنید. از اینکه یک دکمه، سکه و پرز چه کاری می توانند انجام دهند تا عملکرد تخلیه یک واشر را کاهش دهند، شگفت زده خواهید شد.

اگر فیلتر را تمیز کرده اید و واشر هنوز به کندی تخلیه می شود، احتمالاً پمپ آب از کار افتاده است. راهنمای کاربر ماشین لباسشویی سامسونگ خود را به صورت آنلاین پیدا کنید یا با یک تکنسین تماس بگیرید.

واشر اضافه بار

شستن یک بار کامل از لباس های شسته شده برای صرفه جویی در زمان و هزینه، چیز خوبی است. با این حال، انباشتن اقلام بیش از حد در ماشین لباسشویی سامسونگ، جایی برای شستشوی خاک و بقایای آن باقی نمی گذارد. روش صحیح قرار دادن واشر را بیاموزید.

ماشین لباسشویی سامسونگ کثیف

اگر هرگز ماشین لباسشویی سامسونگ خود را تمیز نکرده اید، ممکن است خاک، مواد معدنی و مواد شوینده باقی مانده باشد که دوباره روی لباس ها رسوب می کنند. آن را مانند کف صابون در حمام خود در نظر بگیرید. به دلیل حجم کم آب، شما باید یک واشر HE را ماهانه و یک واشر استاندارد را حداقل دو بار در سال تمیز کنید.

آب سخت

آب سخت می تواند با مواد شوینده واکنش نشان دهد و رسوبات معدنی باقی بماند که روی لباس ها باقی می ماند. همچنین اب سخت می تواند به ماشین لباسشویی نیز اسیب برساند.

چگونه از شر باقیمانده خلاص شویم؟

هنگامی که همه دلایل مشکل را از بین بردید، تنها راه خلاص شدن از شر باقی مانده شستن لباس است. اقلام لکه‌دار را دوباره در داغ‌ترین آب مناسب برای پارچه بشویید، اما به آن مواد شوینده یا نرم‌کننده پارچه اضافه نکنید. در عوض، یک فنجان سرکه سفید مقطر را به چرخه شستشو اضافه کنید تا الیاف کمی شل شوند و باقیمانده آن آزاد شود.

اگر قبلاً لباس‌هایی را خشک کرده‌اید که دارای رگه‌های آبی از مواد شوینده یا نرم‌کننده اضافی هستند، درآوردن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود. سینک یا سطل را با آب گرم پر کنید و سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن را طبق دستورالعمل های بسته اضافه کنید. اقلام لکه دار را به طور کامل زیر آب بگذارید و اجازه دهید یک شب خیس بخورند و سپس طبق توصیه شده بدون افزودن مواد شوینده اضافی بشویید.

مقالات مرتبط:

۵ مرحله آسان خارج کردن آب از ماشین لباسشویی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =