نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اگرچه تلویزیون های سامسونگ به خصوص در میان افرادی که به دنبال محصولات تلویزیون های هوشمند هستند محبوب هستند، برخی از کاربران با کنترل از راه دور خود دچار مشکل می شوند. شایع ترین مشکل چشمک زدن چراغ قرمز روی کنترل از راه دور است. این چراغ به این معنی است که ریموت خارج از برد است یا باتری آن کم است یا ممکن است مشکل دیگری باشد. برای رفع مشکل، سعی کنید به تلویزیون خود نزدیکتر شوید یا سایر وسایل الکترونیکی را خاموش کنید تا در صورت تداخل با کنترل از راه دور. کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ خود را بردارید و ببینید آیا می توانید چراغ های دیگری را روی آن ببینید یا خیر. اگر کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ شما کار نمی کند، ممکن است نیاز به تنظیم مجدد کنترل از راه دور داشته باشید. در اینجا چند راه حل سریع برای فعال کردن مجدد کنترل از راه دور ارائه شده است. هنگامی که چراغ قرمز روی کنترل از راه دور چشمک می زند، این نشانه این است که ریموت شما باید دوباره با تلویزیون جفت شود.

کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ کار نمی کند

هنگامی که دکمه روی ریموت کنترل سامسونگ خود را فشار می دهید، LED قرمز چشمک می زند که معمولاً نشان دهنده مشکل ارتباطی بین کنترل از راه دور و تلویزیون شما است. تا زمانی که مشکل ادامه داشته باشد LED چشمک می زند و تا زمانی که مشکل برطرف نشود خاموش نمی شود. چندین دلیل ممکن برای این مشکل تداخل وجود دارد – کد تلویزیون نادرست یا باتری کم یا مشکلات فاصله.

برای مطالعه بیشتر : نحوه پاک کردن و حذف کردن کش در تلویزیون های سامسونگ

  1. ۱. باتری ها دارای شارژ کم هستند

هنگامی که در اتصال کنترل از راه دور سامسونگ به تلویزیون خود مشکل دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که باتری ها را بررسی کنید. باتری هایی با شارژ کم می توانند از جفت شدن ریموت شما با تلویزیون جلوگیری کنند. در صورت امکان از باتری های جدیدی که کاملا شارژ شده اند استفاده کنید.

طول عمر معمول یک باتری بسته به سازنده، نوع و تعداد دفعات استفاده از باتری های کنترل از راه دور دو تا سه سال است. یک قانون کلی این است که باتری های کنترل از راه دور خود را هنگامی که روشنایی خود را از دست می دهند یا شروع به کم شدن می کنند، تعویض کنید.

محفظه باتری کنترل از راه دور را باز کنید. دو راه برای بررسی میزان شارژ باتری‌ها بدون ولت متر یا مولتی متر وجود دارد: هنگام خرید باتری‌های جدید، مطمئن شوید که باتری‌های قدیمی را که ممکن است در دسترس دارید دور بریزید. سن یا نام تجاری باتری مهم نیست، به شرطی که با واحد کنترل از راه دور مطابقت داشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که باتری ها را در قسمت کنترل از راه دور قرار داده اید که قطبیت آنها به درستی مشخص شده باشد.

باتری های نامناسب می تواند باعث خرابی ریموت شما شود. اغلب، این دلیلی است که بسیاری از ریموت ها به درستی کار نمی کنند. هنگام تعویض باتری، مطمئن شوید که آن را در جهت صحیح قرار دهید. برای بررسی اینکه آیا کنترل از راه دور به درستی کار می کند، دوباره آن را با دستگاه دیگری وصل کنید. در بسیاری از موارد، به سادگی تعویض باتری ها همه مشکلات از راه دور را حل می کند.

  1. ۲. سنسور کنترل از راه دور مسدود شده است

وقتی می‌خواهید از کنترل از راه دور برای تلویزیون هوشمند سامسونگ خود استفاده کنید و به سادگی نمی‌توانید آن را به کار ببرید، خسته‌کننده است. اگر قبلاً مظنونان معمولی را بررسی کرده اید – مطمئن شوید که باتری های لازم نصب شده اند، کنترل از راه دور روشن است و در محدوده تلویزیون قرار دارید – قدم بعدی شما این است که اتاق خود را بررسی کنید. معمولاً چیزی در اتاق مانع از رسیدن سیگنال به تلویزیون می شود.

برای استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون، ابتدا آن را به سمت سنسور سمت راست بگیرید. اگر پاسخ نمی دهد، سعی کنید آن را در مرکز زیر صفحه نمایش بگیرید. سنسور ممکن است توسط چیزی پوشیده شده باشد که شما متوجه آن نشده اید. چیزی را جلوی سنسور کنترل از راه دور قرار ندهید که بتواند سیگنال را مسدود کند.

در موارد نادر، گرد و غبار یا بقایای آن می تواند به دهانه جلوی سنسور تلویزیون شما راه پیدا کند. تمیز کردن آرام آن با یک پارچه تمیز و نرم یا سواب پنبه ای اولین رویکرد خوب است. با این حال، اگر کار نکرد، ممکن است لازم باشد از هوای کنسرو شده برای دمیدن دریچه استفاده کنید، مراقب باشید هوا خیلی قوی نباشد یا آن را به سمت صفحه نمایش هدایت نکنید.

  1. ۳. تراشه های باتری کثیف از راه دور

باتری های کنترل از راه دور تلویزیون خود را به درستی تمیز کنید تا مطمئن شوید که باتری ها کثیف نیستند. اگر باتری هر یک از دستگاه های کنترل از راه دور شما کثیف است، ممکن است بر عملکرد دستگاه شما تأثیر بگذارد.

هنگامی که فضا کم است، مهم است که سیم ها را تا حد امکان تمیز و کارآمد اجرا کنید. اما تراشه های زنگ زده می توانند تماس ها را خورده و بقایای ضخیمی از خود باقی بگذارند که از جریان الکتریسیته جلوگیری می کند. تمیز کردن زنگ زدگی با محلول سرکه ساده می تواند چیپس های شما را به حالت عادی بازگرداند.

ریموت خود را هر شش ماه یکبار با استفاده از مخلوط آب و سرکه تمیز کنید تا کثیفی و گرد و غبار پاک شود. همچنین می‌توانید به جای آن از الکل مالشی استفاده کنید، اما مطمئن شوید که باتری‌های خود را در زمانی که در حال تمیز کردن هستند در مکانی امن نگه دارید.

  1. ۴. جفت کردن مجدد کنترل از راه دور تلویزیون سامسونگ را امتحان کنید

اگر به دلایلی ارتباط کنترل از راه دور با تلویزیون سامسونگ متوقف شد، ممکن است لازم باشد دو دستگاه را دوباره جفت کنید تا بتوانند دوباره با هم ارتباط برقرار کنند. برای جفت‌سازی مجدد باید از برنامه SmartThings یا برنامه Samsung My Remote استفاده کنید و شامل فشار دادن چند دکمه روی خود کنترل از راه دور و تلویزیون می‌شود.

برای جفت کردن یک کنترل از راه دور با تلویزیون، ابتدا تلویزیون را روشن کنید. سپس دکمه جفت شدن روی کنترل از راه دور را فشار داده و نگه دارید تا سیگنال جفت شدن ارسال شود. سپس نماد منو را در صفحه اصلی تلویزیون خود پیدا کنید. با استفاده از کنترل از راه دور آن را انتخاب کنید و به منوی تنظیمات بروید. از اینجا بلوتوث و سپس نقطه و راه دور و در نهایت جفت شدن نقطه و راه دور را انتخاب کنید. این مراحل ممکن است مدل به مدل متفاوت باشد.

تلویزیون‌های سامسونگ همیشه با ریموت‌های جهانی خوب بازی نمی‌کنند و فرآیند جفت‌سازی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. مطمئن شوید که دستورالعمل‌های مدل خاص تلویزیون سامسونگ و کنترل از راه دور جهانی خود را دنبال می‌کنید، در غیر این صورت ممکن است به یک راه‌اندازی نه چندان عالی برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + بیست =