نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه عیب یابی مشکلات نمایش یا ویدیو در مانیتور

ممکن است مانیتور شما دارای صفحه نمایش LCD یا مشکل ویدئو باشد که معمولاً توسط تنظیمات مانیتور، کارت گرافیک (GPU) یا ویدئو ایجاد می شود. مراحل عیب یابی زیر می تواند به حل مشکلات رایج کمک کند. برخی از علائم که نشان می دهد یک صفحه نمایش LCD یا مشکل ویدیو وجود دارد، صفحه سفید یا سیاه، محو شدن رنگ، مبهم، تار، تصویر مخدوش یا کشیده، اعوجاج هندسی، نشت نور یا خونریزی نور، سوسو زدن، خطوط افقی یا عمودی، لکه های روشن یا تیره، پیکسل مرده یا پیکسل روشن برای کسب اطلاعات بیشتر، هر مرحله عیب یابی زیر را گسترش داده و دنبال کنید.

مشکل نمایش یا ویدیو را در یک مانیتور خوب و شناخته شده تأیید کنید

ضروری است که بررسی کنید آیا مشکل ذاتی مانیتور، کارت گرافیک (GPU) یا تنظیمات ویدئویی در رایانه شما است. یک راه ساده برای تشخیص این امر این است که کامپیوتر را به یک مانیتور یا تلویزیون خارجی معروف وصل کنید و اطمینان حاصل کنید که کابل های صفحه نمایش (S-video، VGA، DVI، HDMI یا DisplayPort) محکم به پورت های ویدئویی روی رایانه وصل شده اند. نمایشگر.

اگر مشکل در مانیتور دیگر ادامه داشت ممکن است به دلیل کارت گرافیک (GPU) یا تنظیمات ویدیو باشد و نه مانیتور، به مرحله تأیید نمایش یا مشکل ویدیو در حالت ایمن Windows بروید. در غیر این صورت به مرحله بعدی بروید.

آسیب های فیزیکی را بررسی کنید

در صورت بروز هر نوع آسیب به کابل های صفحه نمایش یا صفحه LCD، مشکلات عملکردی ممکن است رخ دهد. در صورت صدمه به کابل های صفحه نمایش یا صفحه LCD، ممکن است علائمی مانند قطع عملکرد صفحه نمایش LCD، کار متناوب، عدم تطابق رنگ، سوسو زدن، نمایش خطوط افقی یا عمودی و غیره نشان داده شود.

مشکل نمایش یا ویدیو را در حالت ایمن ویندوز تأیید کنید

حالت ایمن ویندوز به ما اجازه می دهد تشخیص دهیم که آیا مشکل مربوط به سیستم عامل، تنظیمات ویدئو، درایورهای دستگاه یا نرم افزار شخص ثالث است.  اگر مشکل در حالت ایمن باقی ماند، به مرحله بعدی بروید. در غیر این صورت، به انجام بازیابی سیستم Windows ادامه دهید.

درایور کارت گرافیک (GPU)، درایور مانیتور، درایور چیپست و BIOS را به روز کنید

CyberPowerPC توصیه می کند که درایورهای دستگاه و BIOS را به عنوان بخشی از چرخه به روزرسانی برنامه ریزی شده خود به روز کنید. این درایورهای دستگاه و به روزرسانی های BIOS ممکن است دارای ویژگی ها یا تغییراتی باشند که به حفظ فعلی نرم افزار سیستم شما و سازگاری با سایر ماژول های سیستم (سخت افزار و نرم افزار) و همچنین افزایش ثبات کمک می کند. به روز رسانی درایورهای دستگاه زیر برای عملکرد بهینه ویدئو و حل مشکلات رایج ویدئو ضروری است:

  1. بایوس
  2. درایور چیپست
  3. درایور کارت گرافیک (GPU)
  4. راننده مانیتور

این درایورها به نوع و مدل خاص کارت گرافیک شما (GPU) بستگی دارد، با این حال، اکثر کارت های ویدئویی مدرن (GPU) درایورهای جهانی را ارائه می دهند که با گذشته سازگار هستند. این بدان معناست که آخرین درایورهای گرافیکی برای برند کارت گرافیک شما (NVIDIA یا AMD) احتمالاً برای اکثر نسل های قبلی کار می کند.

  1. اول، شما باید مارک GPU کارت گرافیک خود را شناسایی کنید، این به خود تراشه GPU اشاره دارد و نه تولید کننده کارت گرافیک. این احتمالاً NVIDIA یا AMD است. اگر مطمئن نیستید، با پشتیبانی CyberPowerPC تماس بگیرید و آنها می توانند به شما در شناسایی GPU کمک کنند.
  2. اگر GPU NVIDIA است، می توانید جدیدترین درایورهای گرافیکی را از اینجا بارگیری کنید: https://www.geforce.com/drivers
  3. اگر GPU AMD است می توانید جدیدترین درایورها را از اینجا بارگیری کنید: https://www.amd.com/fa/support

به روزرسانی های Microsoft Windows را بارگیری و نصب کنید

به روزرسانی های ویندوز می تواند از بسیاری جهات از سیستم عامل ویندوز شما پشتیبانی کند. به روز رسانی ویندوز می تواند مشکلات خاصی را حل کند، از حملات مخرب محافظت کند یا حتی ویژگی های جدیدی را به سیستم عامل اضافه کند.

چگونه Windows Updates را در Microsoft Windows 10 اجرا کنیم؟

  1. روی Start راست کلیک کرده و Settings را کلیک کنید.
  2. در پنل تنظیمات، روی Update & Security کلیک کنید.
  3. در پنل سمت چپ، Windows Update را انتخاب کنید.
  4. در پانل سمت راست، روی Check for updates کلیک کنید.
  5. پس از بارگیری و نصب به روز رسانی، رایانه را مجدداً راه اندازی کنید.

تنظیمات ویدئو یا صفحه نمایش را تغییر دهید و روشنایی را تنظیم کنید

تنظیمات صفحه نمایش مانند روشنایی، نرخ تازه سازی، وضوح و مدیریت قدرت ممکن است بر عملکرد مانیتور شما تأثیر بگذارد. تغییر تنظیمات صفحه نمایش می تواند به حل چندین نوع مشکل ویدیویی کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 16 =