نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

۵ خرابی رایج واشر ماشین لباسشویی

خرابی واشر ماشین لباسشویی یکی از مشکلات رایج محصولات سامسونگ است. بسیاری از صاحبان خانه ها سامسونگ را به دلیل شهرت خوب در ساخت لوازم با کیفیت بالا و ماندگاری طولانی ترجیح می دهند. اما واشرهای مدرن آنها مورد توجه تعدادی از مصرف کنندگان نیست. بنابراین، اگر از مشکلات ماشین لباسشویی سامسونگ و نحوه عیب یابی آنها مطلع نباشید، ممکن است همه چیز خراب شود.

راهکار رفع خرابی ماشین لباسشویی

در زیر رایج ترین مشکلات واشر سامسونگ و راه حل عیب یابی آمده است. با این حال، بیشتر مشکلات مربوط به ماشین های لباسشویی سامسونگ با بار جلو است.

با تعدیل جزئی می توانید برخی از مشکلات را برطرف کنید، اما در صورت عدم اطمینان از مشکل باید از تعمیرکار واجد شرایط استفاده کنید تا به شما کمک کند.

 واشر  به مدار الکتریکی می رود

واشرهای بار جلو ماشین لباسشویی سامسونگ به دلیل خطر خرابی مدار برق خانگی فراخوانده شده اند. دلیل اصلی نشت آب داخلی دستگاه بود. اگر آب روی اتصالات الکتریکی ماشین لباسشویی ریخته شود، ممکن است باعث سوختن برد مدار شود و در خانه شما خطر آتش سوزی ایجاد کند.

سامسونگ شکایات مختلفی را در مورد این موضوع دریافت کرد، اما خوشبختانه هیچ گونه جراحت و فوت گزارش نشده است.

در این شرایط چه باید کرد؟

اگر چنین است، باید فوراً واشر خود را از پریز برق جدا کنید تا زمانی که یک قطع کننده مدار اتصال زمین (GFCI) از سامسونگ دریافت کنید. قطع کننده مدار جدید خطای زمین از خطرات احتمالی آتش سوزی برای مصرف کنندگان جلوگیری می کند.

به گفته سامسونگ، تنها دو مدل واشر WF306BHW و WF316 دارای مشکل مدار الکتریکی هستند. با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان مشکلات مشابهی را در سایر ماشین های لباسشویی جلو سامسونگ نیز گزارش کرده اند.

عدم چرخش

عملکرد چرخش واشر ماشین لباسشویی شما ممکن است به دلایل مختلف خوب نباشد. دستگاه دارای سنسورهایی است که مشکلی را تشخیص داده و به طور خودکار چرخه چرخش را کند یا متوقف می کند.

سایش سیستم تعلیق، خرابی پمپ تخلیه، قفل درب معیوب، شل شدن مهره درام و شاید یک براکت پلاستیکی شکسته در پشت دستگاه همگی می توانند بر چرخه چرخش تأثیر بگذارند.

راه حل

قبل از تماس با تکنسین، باید مشکل را خودتان تشخیص دهید. برای بررسی این مورد، باید یک چرخه چرخش را بدون بار و مواد شوینده اجرا کنید. هنگامی که چرخه شروع می شود، درام را زیر نظر داشته باشید زیرا در ابتدا دستگاه آب را پر می کند و با دقت به درب خانه نگاه کنید تا ببینید آیا درام می چرخد. طبیعی است که دستگاه در حین چرخش چندین بار متوقف و راه اندازی شود.

سپس، بارهای کوچک و بزرگ را برای تشخیص چرخه چرخش امتحان کنید. برخی از واشرهای سامسونگ در بارهای بزرگ به خوبی کار می کنند و در طول چرخه چرخش به آب بیشتری نیاز دارند تا بارهای کوچک را جبران کنند. اگر طبل هنوز در حین چرخه شستشو نمی چرخد ​​، این یک مسئله مهم است که نیاز به خدمات تکنسین دارد.

نشت آب

نشت آب یکی دیگر از مسائل شایع است که توسط صاحبان خانه گزارش شده است. در طول چرخه شستشو، اغلب نشت می کند و دلایل مختلفی می تواند برای آن وجود داشته باشد.

واشر ماشین لباسشویی 

چگونه نشت آب واشر ماشین لباسشویی را بررسی و برطرف کنیم؟

در این حالت، بررسی کنید که در به درستی بسته شده است و مطمئن شوید که اتصالات شلنگ کاملاً محکم است. همچنین، اتصال شلنگ تخلیه به سیستم زهکشی را بررسی کنید زیرا اغلب باعث نشتی در واشر می شود.

استفاده از شوینده زیاد یا اشتباه، که باعث ایجاد کف زیاد می شود، همچنین ممکن است منجر به نشت شود. بنابراین، مقدار شوینده را کاهش دهید یا مارک شوینده دیگری را امتحان کنید تا مشکل واقعی را تشخیص دهید.

اگر دستگاه شما در طول چرخه شستشو از آب زیادی استفاده می کند، همچنین می تواند باعث نشتی خطوط داخلی دستگاه شود. بنابراین، سعی کنید سطح آب را پایین بیاورید تا از سوراخ شدن لوله های تخلیه جلوگیری کنید.

مواد شوینده پس از چرخه شستشو در تلگراف باقی می ماند

این مشکل زمانی رخ می دهد که فشار آب کافی برای شستشوی کامل مواد شوینده وجود نداشته باشد. اگر از شوینده های قدیمی در دستگاه استفاده می کنید، می تواند باعث بسته شدن دستگاه شود. بنابراین، ممکن است به تمیز کردن مناسب کشوی مواد شوینده نیاز داشته باشید.

چگونه می توان کشوی مواد شوینده را تمیز کرد؟

مراحل زیر را برای تمیز کردن کشوی مواد شوینده در واشرهای سامسونگ بررسی کنید.

  • ابتدا کشوی مواد شوینده را باز کنید.
  • یک اهرم رهاسازی (A) در داخل کشو وجود دارد. فشار دهید
  • کشوی مواد شوینده را همزمان با فشار دادن آن بیرون بکشید.
  • پس از آن، راهنمای شوینده مایع (اختیاری) و قسمت نرم کننده را از کشو خارج کنید.
  • اکنون، همه قسمتها باید زیر آب جاری شسته شوند.
  • با یک مسواک قدیمی انسداد کشوی مواد شوینده را تمیز کنید.
  • حالا راهنمای شوینده مایع و قسمت نرم کننده را محکم به کشوی شوینده بکشید.
  • در نهایت کشوی مواد شوینده را به جایی که متعلق است به عقب فشار دهید.

 روشن نشدن واشر ماشین لباسشویی

این یک مشکل رایج در واشرهای جلو است و دلایل مختلفی می تواند برای آن وجود داشته باشد.

چگونه می توان آن را عیب یابی و برطرف کرد؟

مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما وصل است و درب آن محکم بسته شده است. همچنین، دوباره روشن کنید که شیرهای آب روشن هستند.

اگر اینها کار نکنند، مشکل می تواند فیوز سوخته باشد. بنابراین، ممکن است برای راه اندازی دستگاه نیاز به تنظیم مجدد قطع کننده برق داشته باشید. اگر مشکل همچنان ادامه داشت، باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پانزده =