نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه تعمیر شکستگی نمایشگر تلویزیون LCD / LED دارای خطوط یا ترک خوردگی

اگر نمایشگر شکسته تلویزیون LCD / LED به خطوط عمودی، نقاط، ترکها آسیب می رساند، در اینصورت باید آن را تعمیر کرد. بسیاری از تلویزیون های امروزی (پلاسما، LCD، LED) بزرگ است.

اگر نمایشگر فلت بزرگ تلویزیون به دیوار متصل نیست، پس دستگاه دیگر نمی افتد و نمایشگر آن ترک نمی خورد. اما اگر تلویزیون به روی زمین بیافتد احتمالا نمایشگر آن آسیب می بیند بنابراین به نکات زیر توجه داشته باشید.

اگر نمایشگر تلویزیون ترک خوردگی ندارد اما مشکل همچنان وجود دارد، بنابراین باید به گارانتی تولیدکننده تلویزیون توجه کنید. اگر نمایشگر تلویزیون دارای نقاط، خطوط عمودی، نقاط کوچک، پیکسل های روشن غیرعادی، سایه، یا مشکلات مربوط به رنگ است، بنابراین باید از گارانتی استفاده کنید.

ساده ترین راه اینست که با تولیدکننده تلویزیون مراجعه کنید و شماره مدل و شماره سریال پشت تلویزیون را نیز اعلام کنید.

ترک خوردگی نمایشگر و یا ضربه خوردن به نمایشگر می تواند باعث ایجاد خطوط عمودی رنگی شود، بنابراین این مورد می  تواند به صدمه فیزیکی مربوط است که تحت گارانتی نمی باشد.

اگر نمایشگر تلویزیون دارای خطوط عمودی تیره است، نیمی از نمایشگر تیره تر است، صفحه ترک خورده  است، و یا صفحه شکسته شده است، در اینصورت باید تعمیر شود و بسیار هزینه بر است. اگر نمایشگر ترک خورده یا شکسته شده است، احتمالا باید آن را تعویض کنید. در برخی تلویزیونهای دارای صفحه فلت، پنل شیشه ای در بالای نمایشگر واقعی وجود دارد. بنابراین قبل از تعویض آن، باید تشخیص دهید که کدامیک شکسته شده است.

 

تعمیر نمایشگر فلت تلویزیون

در زمان تعویض نمایشگر فلت، مشکلاتی به وجود می آید. محتمل ترین مسائل در تلویزیون های شکسته وجود نمایشگر ترک خورده، خطوط تصویر یا نقاط مشکی، یا انحراف تصویر می باشد. اگر صدمه به نمایشگر کم باشد احتمالا تعمیر می شود در غیر اینصورت باید تعویض شود. اگر نمایشگر به شدت ترک خورده است بنابراین باید تعویض باشد.

برخی از تعمیرگاه های تلویزیون پلاسما، LCD، LED به سوالات شما پاسخ می دهند، این تعمیرگاه ها نمایشگرهای شکسته را تعمیر نمی کنند بلکه برخی از قطعات داخلی تلویزیون را تعویض می کنند که ممکن است خراب شده باشند. این قطعات خراب ممکن است به تلویزیون آسیب برسانند تا نمایشگر به خوبی کار نکند.

اگر نمایشگر شکسته نشده و گارانتی دستگاه نیز تمام شده است بنابراین باید به برخی نکات توجه کنید. یک قطعه از نمایشگر تلویزیون ممکن است خراب شده باشد. بُرد مدار و سیم پیچی سخت داخل پنل فلت تلویزیون وجود دارند. برخی از قطعات تلویزیون ها شامل منبع برق، بردهای t-con، خازن ها، مبدل ها، بردهای کنترل، سنسورهای IR، ورودی های سیگنال و غیره هستند.

یکی از بهترین سایتهای خرید نمایشگر تلویزیون eBay است که قطعات را به صورت آنلاین و با قیمت خوب می توانید خریداری کنید.

علت روشن نشدن صفحه تلویزیون ممکن است خراب بودن یکی از قطعات باشد که به نمایشگر نیز آسیب می رساند. ابتدا باید آن قطعه را شنسایی کرد. اگر هیچ دانشی در مورد استفاده از مولتی متر یا تجربه تعمیرات برقی ندارید پیشنهاد می شود تا به تعمیرگاه مراجعه نموده و علت را جویا شوید.

اگر تلویزیون ثابت نیست، اکثر افراد دلیل آن را بردهای مدار می دانند. خرید قطعات صوتی و تصویری در تلویزیون شکسته ممکن است تنها روش برای برطرف شدن مشکل است اما پیشنهاد می شود که قطعات دست دوم را خریداری نکنید زیرا ارزش اینکار را ندارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شش =