نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی سامسونگ، یک وسیله ایمن که در پایین وان ماشین ظرفشویی سامسونگ قرار دارد، سطح آب را هنگام پر شدن ماشین قبل از هر چرخه اندازه گیری می کند. هنگامی که به درستی کار می کند، سیگنالی می فرستد تا آب را قبل از سرریز شدن خاموش کند. خرابی آن می تواند مشکل ساز باشد.

سوئیچ شناور ماشین ظرفشویی سامسونگ چگونه کار می کند

شناور ماشین ظرفشویی سامسونگ مجموعه پلاستیکی استوانه ای شکل در کف وان ماشین ظرفشویی سامسونگ است. این دستگاه به عنوان یک پشتیبان مکانیکی برای تایمر پر عمل می کند، دستگاهی که به ماشین ظرفشویی سامسونگ می گوید در ابتدای یک چرخه چقدر آب اضافه کند. شناور همراه با آب بالا می رود و سوئیچ شناور را فعال می کند و اگر تایمر پر کار نکرد، آب را قبل از سرریز شدن وان قطع می کند. اگر شناور در بالاترین نقطه خود گیر کند، وان پر نمی شود. اگر در پایین ترین موقعیت خود گیر کرده باشد، ماشین ظرفشویی سامسونگ آب می گیرد.

مدت زمان دقیقی که طول می کشد تا ماشین ظرفشویی سامسونگ تا سطح مناسب پر شود، از مدلی به مدل دیگر متفاوت است، اما معمولاً بین یک تا دو دقیقه است. سوئیچ شناور از پر شدن بیش از حد وان ماشین ظرفشویی سامسونگ محافظت می کند، اما نمی تواند به مشکلات ماشین ظرفشویی سامسونگ هایی که پر نمی شوند یا فقط تا حدی پر می شوند پاسخ دهد.

Sears Parts Direct توصیه می کند قبل از تماس با یک حرفه ای بررسی کنید که آیا چیزی مانع از بالا و پایین رفتن آزادانه شناور می شود. صرفاً برداشتن چیزی که مانع آن می شود، مانند یک تکه ظروف تخت یا یک دسته غذای حل نشده، ممکن است شناوری را که به درستی کار نمی کند، تعمیر کند.

عیب یابی سوئیچ شناور

اگر بررسی مسدود بودن شناور مشکل را حل نکرد، می توانید سوئیچ را با یک مولتی متر عیب یابی کنید. قبل از شروع برق ماشین ظرفشویی سامسونگ را خاموش کنید. سوئیچ شناور در پشت پانل در پایین درب ماشین ظرفشویی سامسونگ، مستقیماً زیر شناور قرار دارد. پانل باید با چند پیچ ​​در جای خود ثابت شود. اگر اینها قابل مشاهده نیستند، ممکن است در بالای پانل زیر درب ماشین ظرفشویی سامسونگ باشند. در را باز کنید تا پیچ پانل باز شود و سپس در را ببندید تا بتوانید پانل را جدا کنید.

مستقیماً به زیر شناور نگاه کنید تا سوئیچ شناور را پیدا کنید. وقتی سوئیچ را پیدا کردید، PartSelect توصیه می‌کند دو سیم منتهی به سوئیچ را به آرامی اما محکم با یک جفت انبر سوزنی جدا کنید. برای تست سیم های سوئیچ از یک مولتی متر که مولتی تستر یا ولت اهم متر نیز نامیده می شود استفاده کنید. اگر سوئیچ معیوب است، باید آن را تعویض کنید. توجه داشته باشید که دستورالعمل های مولتی متر از برندی به برند دیگر کمی متفاوت است، بنابراین دفترچه راهنمای دستگاه خاص خود را دنبال کنید.

تعویض شناور ماشین ظرفشویی سامسونگ

برق ماشین ظرفشویی سامسونگ را قطع کنید و پنل پایینی آن را بردارید. سوئیچ شناور را پیدا کرده و سیم ها را جدا کنید. سوئیچ از طریق کف وان ماشین ظرفشویی سامسونگ به شناور داخل وان متصل می شود و با پیچ یا گیره در جای خود ثابت می شود. با باز کردن پیچ ها یا برداشتن گیره سوئیچ را بردارید. سوئیچ معیوب را با نصب یک کلید جدید با پیچ یا گیره و وصل کردن مجدد سیم ها تعویض کنید.

سوئیچ های شناور در فروشگاه سخت افزار، به صورت آنلاین یا از سازنده اصلی در دسترس هستند. اگر با تعویض سوئیچ مشکل شما حل نشد، چند مورد دیگر وجود دارد که می توانید بررسی کنید. مطمئن شوید که درب ماشین ظرفشویی سامسونگ کاملا بسته است و درب آن بسته است. اگر درب محکم بسته شود اما ماشین ظرفشویی سامسونگ پر نشود، ممکن است سوئیچ درب خراب شده باشد. شلنگی که وان را پر می کند ممکن است پیچ خورده باشد، شیر ورودی آب ممکن است آسیب دیده یا معیوب باشد یا شیر برقی شیر تخلیه از کار افتاده باشد.

نحوه تست کارکرد ترموستات ماشین ظرفشویی سامسونگ

ترموستات معیوب ماشین ظرفشویی سامسونگ ممکن است بیش از یک علامت ایجاد کند، زیرا ممکن است دو ترموستات مختلف در ماشین ظرفشویی سامسونگ داشته باشید. یک ترموستات با حد بالا از داغ شدن بیش از حد ماشین ظرفشویی سامسونگ جلوگیری می کند، بنابراین در صورت خرابی، ماشین ظرفشویی سامسونگ شما می تواند قبل از خشک شدن ظروف تمیز داخل آن پس از شستشو، ماشین ظرفشویی سامسونگ را قطع کند. ترموستات حسگر دما دستگاه را خاموش نگه می دارد در حالی که عنصر گرمایش دمای آب را بالا می برد. حتی اگر هرگز داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ خود را نگاه نکرده باشید، این فرآیند برای اولین بار به اندازه کافی ساده است، البته تا زمانی که در هنگام کار با برق اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهید.

مرحله ۱

برق جعبه مدار مدار کنترل کننده لوازم آشپزخانه خود را خاموش کنید. توجه داشته باشید که مدار یخچال ممکن است از مدار ماشین ظرفشویی سامسونگ جدا باشد. پیچ های فیلیپس را در دو طرف پانل ضربه ای در جلوی پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ باز کنید. آنها را در مکانی امن قرار دهید و پانل ضربه را کنار بگذارید.

مرحله ۲

با لمس یک تستر ولتاژ غیر تماسی به سیم کشی زیر وان ماشین ظرفشویی سامسونگ، قطع شدن برق را تأیید کنید.

مرحله ۳

یک چراغ کار را به پایین وان بتابانید. به دنبال یک یا یک جفت دیسک گرد، نقره ای رنگ، حدود ۱ اینچ، با دو سیم متصل باشید. اینها ترموستات هستند. سیم ها را به آرامی از پایانه ها بیرون بکشید. پیچ های نگهدارنده ترموستات را با یک پیچ گوشتی کوچک فیلیپس باز کنید یا گیره های ترموستات را بردارید و ترموستات و نگهدارنده آن را بردارید.

مرحله ۴

ترموستات حسگر دما را که ممکن است در خط وسط وان قرار داشته باشد – با یک مولتی متر با لمس یک پروب به هر ترمینال یا وصل کردن گیره های تمساح به آنها، آزمایش کنید – نمودار سیم کشی کتابچه راهنمای خود را برای تایید آن بررسی کنید. صفحه مولتی متر را روی Rx1 قرار دهید. به دنبال خواندن بی نهایت باشید. ترموستات را در کنار یک لامپ داغ نگه دارید. خواندن باید به صفر برسد.

مرحله ۵

ترموستات محدود کننده را که ممکن است در سمت راست وان قرار داشته باشد، به طور مشابه آزمایش کنید، اما در دمای اتاق به دنبال خواندن بی نهایت و صفر در کنار یک لامپ داغ باشید. اگر دو ترموستات دارید و مطمئن نیستید کدام ترموستات است، برای تأیید، ظاهر هر کدام یا علائم برجسته را با کاتالوگ آنلاین یک تعمیرگاه تعمیرگاه مقایسه کنید.

مرحله ۶

اگر ترموستات معیوب است، آن را تعویض کنید و آن را با استفاده از ظروف آزمایش کنید.

چیزهایی که شما نیاز خواهید داشت

  • پیچ گوشتی فیلیپس، متوسط ​​و کوچک
  • تستر ولتاژ بدون تماس
  • نور کار
  • مولتی متر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =