نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

صفر تا صد تمیز کردن هد چاپ

در این مقاله از نمایندگی سامسونگ قصد داریم به شما نکاتی درباره تمیز کردن هد چاپ یادآوری کنیم. برای دستیابی به استاندارد بالای چاپ، صرف نظر از مدل یا سن دستگاه، انجام تعمیر و نگهداری پرینتر سامسونگ مهم است. هر ماشینی ممکن است خراب شود اگر به درستی از آن مراقبت نکنید – به خصوص وقتی صحبت از جوهر افشان باشد. مهم نیست که از کارتریج های مارک دار، سازگار یا استفاده مجدد استفاده می کنید، احتمال خشک شدن جوهر و گرفتگی نازل وجود دارد. اگر به درستی مورد توجه قرار نگیرد، ممکن است مشکلات بیشتری ایجاد شود و حتی ممکن است باعث خرابی پرینتر سامسونگ شما شود. با این حال، این مشکل را می توان با تمیز کردن هد چاپ حل کرد. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید هد چاپ را هم به صورت دستی، از رایانه شخصی یا مک و از طریق یک سیستم برنامه ریزی شده تمیز کنید.

تمیز کردن هد چاپ

چگونه بفهمم که باید هد چاپ را تمیز کنم؟

اگر پرینتر سامسونگ شما صفحات خالی را چاپ می کند اما سطح جوهر شما عادی است، به احتمال زیاد مشکل از هدهای چاپ خواهد بود. اگر مدتی از آخرین چاپ شما گذشته باشد، ممکن است مقداری از جوهر کارتریج ها خشک شده باشد. این کار هدهای چاپ را مسدود می کند و اجازه نمی دهد جوهری از روی کاغذ عبور کند. برای رفع این مشکلات، هدهای پرینتر سامسونگ نیاز به تمیز کردن دارند.

علامت دیگر این است که پرینت‌های شما محو شده و به استانداردی که قبلاً به آن عادت کرده‌اید نمی‌رسند، یا اگر اسناد شما تار هستند. اگر اینطور باشد، ممکن است متوجه شوید که هنگام چاپ تصاویر متوجه خواهید شد که تصویر به طور کلی یک رنگ از دست داده است. این به این دلیل است که کارتریج CMYK تمام نقاط کار خود را تولید نمی کند.

یک پرینتر سامسونگ با لایه‌بندی نقاط ریز در شکل‌های مختلف، با استفاده از CMYK برای ایجاد طیف گسترده‌ای از رنگ‌هایی که با چشم غیرمسلح می‌بینیم، کار می‌کند. CMYK مخفف فیروزه ای، سرخابی، زرد و کلیدی است که معمولا سیاه است. هر رنگ نازل مخصوص به خود را دارد، بنابراین اگر یکی مانند زرد مسدود شود، تکنیک لایه‌بندی کار نقطه‌ای را تغییر می‌دهد و بر رنگ تولید شده در صفحه تأثیر می‌گذارد. تمیز کردن هد چاپ به بهبود کیفیت چاپ کمک می کند.

مهم است که سعی کنید تا حد امکان از تمیز کردن هد چاپ خودداری کنید زیرا مقدار زیادی جوهر مصرف می کند. فقط زمانی هد چاپ را تمیز کنید که کیفیت چاپ کاهش یافته و قابل توجه باشد.

می توانید هد چاپ را به صورت دستی یا از طریق پرینتر سامسونگ یا رایانه خود تمیز کنید. قبل از شروع، باید نازل را بررسی کنید تا مطمئن شوید هد چاپ شما نیاز به تمیز کردن دارد، زیرا این کار باعث صرفه جویی در جوهر می شود.

نحوه انجام چک نازل

می‌توانید نازل را از طریق کنترل پنل پرینتر سامسونگ روی دستگاه یا از طریق تنظیمات ابزار رایانه‌تان بررسی کنید.

از طریق کنترل پنل پرینتر سامسونگ:

  • شما باید صفحه تعمیر و نگهداری را پیدا کنید – این معمولاً از طریق صفحه تنظیمات از طریق دکمه خانه پرینتر سامسونگ انجام می شود.
  • چک نازل سر چاپ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که کاغذ در سینی بارگیری دارید.
  • پرینتر سامسونگ نمودار رنگی CMYK متشکل از خطوط را چاپ می کند. اگر این خطوط لکه دار و دارای شکاف هستند، باید هد چاپ را تمیز کنید.

از طریق تنظیمات ابزار کامپیوتری:

  • ابزار پرینتر سامسونگ را پیدا کرده و باز کنید. این را معمولاً می توان از طریق تنظیمات سیستم یا تنظیمات از طریق منوی کار پیدا کرد.
  • هنگامی که Printers & Scanners را باز کردید، پرینتر سامسونگ خود را انتخاب کرده و Printer Utility را باز کنید.
  • چک نازل را انتخاب کنید و ببینید که آیا چاپ شده تمیز است و هیچ شکاف یا لکه ای در نمودار رنگ خط دار وجود ندارد. اگر چاپ دقیق نیست، باید هد چاپ را تمیز کنید.

 نحوه تمیز کردن هد چاپ سامسونگ

اگر در مورد نحوه تمیز کردن هد چاپ سامسونگ مطمئن نیستید، این دستورالعمل ها باید راهنمایی را ارائه دهند. اکثر پرینتر سامسونگهای مدرن عملکردهای تمیز کردن مشابهی با سامسونگ دارند، بنابراین حتی اگر پرینتر سامسونگ شما از مارک سامسونگ نباشد، این کار به شما کمک می کند.

  1. اگر چراغ کم جوهر چشمک می زند یا به طور دائم روشن است، نیازی به بررسی نازل نیست. این به این دلیل است که جوهر شما تمام شده است، بنابراین خود کارتریج نیاز به تعویض دارد.
  2. اگر چراغ جوهر خاموش است، دکمه جوهر را به مدت سه ثانیه نگه دارید، این کار فرآیند تمیز کردن را آغاز می کند. وقتی چراغ برق و جوهر شروع به چشمک زدن می‌کنند، می‌دانید که پرینتر سامسونگ کار می‌کند. مهم است که پرینتر سامسونگ را خاموش نکنید، زیرا ممکن است به دستگاه آسیب برساند.
  3. هنگامی که چشمک زن متوقف شد، دوباره نازل را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که سر چاپ تمیز است.

اگر متوجه شدید که مشکل ادامه دارد، روند را تکرار کنید. ممکن است بخواهید قبل از تلاش مجدد، پرینتر سامسونگ را یک شبه رها کنید تا جوهر ته نشین شود.

نحوه تمیز کردن هد چاپ از رایانه

می‌توانید یک هد چاپ را از رایانه تمیز کنید، که این کار سریع و آسان است. فقط باید مطمئن شوید که سینی کاغذ بارگذاری شده است. این دستورالعمل ها ممکن است بسته به نوع پرینتر سامسونگ شما کمی متفاوت باشد.

پنجره ها:

  • جستجوی منوی شروع را باز کنید یا کنترل پنل را انتخاب کنید.
  • Devices and Printers را انتخاب کنید و روی مدل پرینتر سامسونگ خود کلیک راست کنید.
  • از منوی کشویی بعدی، باید Properties را انتخاب کنید.
  • روی تب Maintenance کلیک کنید. در اینجا می‌توانید ابزارهایی را که می‌توانید انتخاب کنید، کارتریج‌های جوهر تمیز، کله‌های تمیز یا موارد مشابه را پیدا کنید.
  • دستورات روی صفحه را دنبال کنید و آن را ترک کنید تا فرآیند تمیز کردن تمام شود.

مک:

  • منوی Apple را در گوشه سمت چپ بالا باز کنید و از منوی کشویی روی System Preferences کلیک کنید.
  • Printers & Scanners را پیدا کنید و روی مدل خود کلیک کنید.
  • Options & Supplies را انتخاب کرده و روی زبانه Utility کلیک کنید.
  • Printer Utility را باز کرده و عملکرد Deep Cleaning را انتخاب کنید.
  • قبل از انجام چاپ آزمایشی، پرینتر سامسونگ را بگذارید تا فرآیند تمیز کردن کامل شود.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: دلایل آفلاین بودن پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =