دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نشتی ماشین لباسشویی. نشت آب از ماشین لباسشویی یکی از نگران کننده ترین خرابی ها می باشد. ماشین‌های لباسشویی نباید اجازه دهند آب از سیستم خوددار خود خارج شود. در صورت بروز این بدان معناست که مشکلی جدی وجود دارد. در صورتی که ماشین لباسشویی دچار نشتی شده باشد به راحتی می تواند اب و مایع را از محفظه خارج کند. مشکل می تواند هر تعداد از خرابی های محفظه احتمالی در داخل و حتی خارج از ماشین لباسشویی باشد. قابل درک است که واشرها دارای سیستم پیچیده ای از لوله ها و شیرها هستند که به آن اجازه می دهد تا آب را در فرآیند تمیز کردن لباس های شما تامین و تخلیه کند. اگر در این فرایند خرابی رخ داد ممکن است آب را روی زمین ببینید. بنابراین امروز، محتمل‌ترین دلایل نشت ماشین لباسشویی را یکی یکی بررسی می‌کنیم تا به شما کمک کنیم تا راه حلی در مورد مشکل پیدا کنید.

درک چگونگی جریان آب و نشتی ماشین لباسشویی

اولین قدم این است که بفهمید آب چگونه از طریق ماشین لباسشویی شما عبور می کند. فرآیند شستشو از دریچه های تغذیه دیوار شروع می شود که کنترل می کند ماشین لباسشویی شما بتواند به آب سرد و گرم در فرآیند شستشو دسترسی داشته باشد. آب از دریچه ها از طریق دو شیلنگ (اغلب فلز براق) که با دو دریچه دیگر به خود واشر می رسد جریان می یابد. در داخل واشر شلنگ هایی وجود دارد که وان را پر می کند. بعد از اتمام فرآیند این آب از طریق شلنگ هایی اب را از وان تخلیه می کند. این عملکرد همراه با موتورها و پمپ هایی می باشد که آب را هنگام شستن لباس شما حرکت می دهد. نقص در هر مرحله از فرآیند می تواند منجر به نشتی شود.

پیشنهاد مطالعه: شایع ترین علت نشتی ماشین ظرفشویی سامسونگ

 شل شدن شیرها یا شیلنگ های تامین آب

بهترین مکان برای شروع دریچه ی روی دیوار است. شیرهای تامین آب را در دیوار پشت یا کنار ماشین لباسشویی خود بررسی کنید. این شیرها مانند دو شیر فلزی هستند که اغلب دارای یک دستگیره قرمز و یک دستگیره آبی برای نشان دادن آب سرد و گرم هستند. اگر شیرها خیس باشند، ممکن است اتصالات آن شل شده باشند.

اما احتمال بیشتری وجود دارد که مشکل مربوط به شیلنگ هایی باشد که شیرهای تغذیه را به ماشین لباسشویی شما متصل می کند. اتصال شیلنگ ها را در شیرهای دیواری بررسی کنید.

سپس شیلنگ ها را در پشت ماشین لباسشویی ردیابی کنید و مطمئن شوید که اتصال آنجا هم ایمن و هم ضد آب است. اگر شیلنگ های اتصال سوپاپ ها به واشر آسیب دیده یا اتصالات ناقص باشد، با نشتی مواجه خواهید شد.

نشتی ماشین لباسشویی

 شیلنگ تخلیه غیر ایمن یا گرفتگی آن

مشکل بعدی که قابل بررسی است شلنگ تخلیه است که به ماشین لباسشویی اجازه می دهد آب صابون را بیرون بریزد و آب مورد استفاده برای تمیز کردن لباس های شما را بشویید. خروجی تخلیه برای این اغلب در همان دهانه شیرهای تغذیه است که اغلب بین آنها قرار دارد، اگرچه ممکن است به جای آن یک زهکش نزدیکتر به کف خود داشته باشید.

به دنبال شیلنگ (یا لوله) سومی باشید که به بیرون از ماشین لباسشویی شما منتهی می شود و آن را برای هر گونه علائم خیس بودن یا آسیب بررسی کنید. اگر شلنگ یا لوله تخلیه ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشد، به راحتی می تواند منبع نشتی شما باشد. ممکن است بخواهید احتمال گرفتگی را نیز در نظر بگیرید. گرفتگی در خط تخلیه ماشین لباسشویی شما یا در تخلیه خارج از خروجی ماشین لباسشویی ممکن است باعث ایجاد گرفتگی شود.

شیلنگ های آب داخلی آسیب دیده یا قطع شده

برای بررسی بیشتر، ممکن است لازم باشد ماشین لباسشویی خود را باز کنید تا شیلنگ ها و اجزای داخلی آن را بررسی کنید. در داخل واشر شما چندین شیلنگ وجود دارد که به وان منتهی می شود. دو شیلنگ داخلی وجود دارد که از دریچه های ورودی به وان برای تامین آب گرم و سرد منتهی می شوند. اگر این شیلنگ ها یا اتصالات آنها آسیب ببیند، می تواند منجر به نشتی شود. همچنین شیلنگ هایی وجود دارد که به پمپ تخلیه و دور از پمپ تخلیه به شلنگ یا لوله خروجی منتهی می شوند که به همان اندازه می تواند بخشی از مشکل شما باشد.

پمپ تخلیه شکسته یا قطع شده

خرابی در خود پمپ تخلیه وجود دارد. پمپ تخلیه همان چیزی است که مسئول مکیدن آب از وان لباسشویی شما و فشار دادن آن به سمت پایین خط به داخل زهکشی است، حتی اگر زهکش در بالای وان لباسشویی قرار داشته باشد. یک پمپ تخلیه خراب یا یک پمپ تخلیه که از یکی از شیلنگ‌های آن جدا شده است، می‌تواند آب را از طریق محفظه واشر به تمام کف شما بریزد.

 واشر پوششی وان آسیب دیده

اگر یک واشر با بارگیری از بالا دارید و مشکل در طول چرخه چرخش رخ می دهد. مشکل نشتی می تواند از واشر پوشش وان شما باشد. واشر پوشش وان یک مهر و موم بین وان بیرونی و پوشش وان ایجاد می کند. هنگامی که واشر می چرخد، اگر واشر پوشش آسیب دیده یا شل شده باشد، ممکن است آب را از بالا به بیرون پرتاب کند.

واشر بارگیری جلو

برای یک واشر درب جلو، مشکل می تواند مهر و موم درب شما باشد. این حلقه لاستیکی بزرگ تا شده در داخل در است که درب ماشین لباسشویی شما در آن قرار می گیرد. مهر و موم درب چیزی است که تضمین می‌کند آب به محیط اطراف پاشیده نشود. بنابراین اگر مهر و موم چکمه آسیب دیده باشد یا هر یک از گیره های فنری آن شل شده باشد. ممکن است در طول چرخه شستشو شاهد نشت آب از درب باشید.

 خرابی سوئیچ سطح آب

کلید سطح آب قطعه ای است که به ماشین لباسشویی شما می گوید که با چه مقدار آب پر شود و چه زمانی متوقف شود. بنابراین به راحتی می توان فهمید که اگر سوئیچ سطح آب شما خراب شود یا شروع به خرابی کند، وان لباسشویی شما ممکن است بیش از حد پر شود که می تواند باعث نشتی شود. کلید سطح آب در واقع از سه قسمت مختلف تشکیل شده است، از جمله یک سوئیچ فشار و لوله گنبد هوا که به شناسایی سطح آب کمک می کند. اگر هر یک از آنها شکسته شود، ممکن است شاهد پر شدن بیش از حد و نشتی باشید.

گیره درب معیوب

در نهایت، مشکل ساده بسته ماندن درب ماشین لباسشویی شما، به ویژه برای واشرهای درب جلو وجود دارد. اگر سوئیچ درب شما فکر می‌کند که بسته است اما قفل محکم بسته نمی‌شود، ممکن است در حین چرخه شستشو باز شود و آب از آن خارج شود، حتی اگر مهر و موم درب در شرایط خوبی باشد.

شاید این مقاله را دوست داشته باشید: مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + هشت =