دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

یکی از رایج ترین شکایات در مورد ماشین های ظرفشویی سامسونگ، تمیز نکردن کافی آنهاست. در حالی که مشکل گاهی اوقات به دلیل یک ماشین با کیفیت پایین است، ماشین شما در ابتدا عملکرد خوبی داشت، بنابراین شانس خوبی وجود دارد – با کمی کمک – دوباره این کار را انجام دهد. برای اینکه بدانید چه مراحلی را می توانید برای تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ که تمیز نمی کند و همچنین بهترین روش های استفاده را برای اطمینان از عملکرد بهینه آن برای تمیز نگه داشتن ظروف خود انجام دهید، دنبال کنید.

برای تمیز کردن و رفع گرفتگی از سرکه استفاده کنید

اگر انباشته شدن گلو و غبار در ماشین ظرفشویی سامسونگ شما – ناشی از رسوبات مواد غذایی و آب سخت – جزئی است، اغلب می توانید با اجرای چرخه سرکه این وضعیت را برطرف کنید. به سادگی سه فنجان سرکه سفید را در کف ماشین ظرفشویی سامسونگ خالی بریزید و طولانی ترین چرخه را انتخاب کنید. سرکه تجمع مواد معدنی سبک را از بین می برد و گودال را از سوراخ های بازوی اسپری پاک می کند. همچنین چربی باقی مانده را از دیوارهای داخلی پاک می کند تا ظروف تمیزتر و بوی بهتری داشته باشند.

گرفتگی بازوی اسپری را بررسی کنید

اگر سوراخ های بازوی اسپری به شدت مسدود شده است، سعی کنید آن را به صورت دستی تمیز کنید. بازوی اسپری در پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ قرار دارد و معمولاً جدا می شود یا می توان با باز کردن درپوش پیچ آن را جدا کرد. از یک خلال دندان برای پاک کردن سوراخ ها استفاده کنید و سپس بازوی اسپری را زیر آب داغ بشویید.

دمای آب را افزایش دهید

آب گرم برای حل کردن ذرات غذا حیاتی است، بنابراین برخی از ماشین های ظرفشویی سامسونگ قابلیت گرم کردن آب تا دمای ایده آل را دارند. اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما این ویژگی را ندارد، دمای آب گرم کن آب گرم خود را حداقل تا ۱۲۰ درجه افزایش دهید. علاوه بر این، قبل از شروع بار، آب داغ را در سینک آشپزخانه به مدت یک دقیقه اجرا کنید تا مطمئن شوید که فقط آب گرم وارد دستگاه می شود.

شیر ورودی ماشین ظرفشویی سامسونگ را تعویض کنید

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ حتی پس از تکمیل عیب یابی بالا ظروف را تمیز نمی کند، دریچه ورودی – که اجازه می دهد آب به داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ جریان یابد – ممکن است از کار بیفتد. صدای چکش در طول یک چرخه نشان دهنده مشکل است. در این مرحله، بسیاری از صاحبان خانه ترجیح می دهند با یک تکنسین تماس بگیرند، اما اگر شما از نوع DIY هستید، به دفترچه راهنمای مالک خود مراجعه کنید. دریچه جایگزینی را که باید سفارش دهید لیست می کند و ممکن است دستورالعمل هایی در مورد نحوه تعویض شیر قدیمی ارائه دهد.

قبل از بارگیری بشویید

یکی از ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ شما دوباره به خوبی تمیز می‌شود، چند راهکار ساده را به کار بگیرید تا آن را در حالت بالایی نگه دارید. ابتدا به یاد داشته باشید که ماشین ظرفشویی سامسونگ زباله دان نیست. بسیاری از مدل‌های جدیدتر امروزی (اگر برچسب «خود تمیز شونده» نامیده می‌شوند) حاوی دستگاه‌هایی هستند که شبیه به زباله‌ریزی هستند، اما فقط برای نگهداری قطعات کوچک غذای نرم طراحی شده‌اند. اگر ظروف یا ظروف حاوی رسوبات بزرگ یا سفت مواد غذایی در ماشین ظرفشویی سامسونگ قرار داده شوند، زباله ها می توانند بر روی ماشین ظرفشویی سامسونگ غلبه کنند و رسوباتی روی بشقاب ها و لیوان ها باقی بگذارند. بهترین تمرین؟ باقیمانده غذا را پاک کنید و سپس ظروف را زیر آب داغ بشویید تا تکه‌های بزرگ قبل از بارگیری پاک شود.

فیلتر را تمیز کنید

اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما خود تمیز نمی شود، به احتمال زیاد دارای یک فیلتر دستی است که برای به دام انداختن بقایای مواد غذایی طراحی شده است. هنگامی که فیلتر مسدود می شود، ماشین ظرفشویی سامسونگ به گردش مجدد آب کثیف ادامه می دهد و در نتیجه تکه های کوچکی از مواد غذایی گیر کرده و ظروف بالقوه بدبو می شود. فیلتر در پایین دستگاه قرار دارد که معمولاً توسط یک کلاهک پیچشی یا جدا شونده پوشانده شده است. پوشش را بردارید و سپس فیلتر را بردارید. آن را یک شب در سرکه خیس کنید تا رسوبات آن از بین برود و سپس با یک مسواک قدیمی آن را بشویید. برای بهترین نتیجه، فیلتر را هر یا دو ماه یکبار تمیز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 1 =