پیغام خطای کارتریج پرینتر به چه دلایلی رخ داده و چگونه میتوان آن را برطرف کرد؟ معمولاً “مشکل کارتریج” به این معنی است که پرینتر سامسونگ شما به سادگی نمی تواند کارتریج های جوهر رنگی یا سیاه را تشخیص دهد. خوشبختانه با این حال، این پیام خطا معمولاً با برخی از عیبیابیهای اساسی پاک میشود.
چگونه پیام مشکل کارتریج را پاک کنم
در حالی که هیچ راه حل قطعی یا راه حلی برای پاک کردن این پیام خطا وجود ندارد، اکثر مواقع می توانید پرینتر Hewlett Packard خود را با بررسی چند چیز در پرینتر/کارتریج خود راه اندازی و راه اندازی کنید. توصیه میکنم نکات زیر را مرور کنید و بررسی کنید که آیا پیام «مشکل کارتریج» در انتهای هر یک ناپدید شده است یا خیر.
بررسی یا پاک کردن مخاطبین کارتریج
یکی از دلایل رایج پیام “مشکل کارتریج” این است که کنتاکت های طلایی موجود در تراشه الکترونیکی روی بدنه کارتریج سامسونگ با کثیفی/جوهر پوشیده شده یا حتی از نظر فیزیکی آسیب دیده اند. ابتدا کارتریج نشان داده شده را از پرینتر خارج کرده و محل تراشه را پیدا کنید. اطمینان حاصل کنید که تماس های طلایی روی این تراشه از نظر فیزیکی آسیب نبینند، سپس آنها را با یک تکه دستمال غیر الیافی مانند رول آشپزخانه پاک کنید. من توصیه می کنم آنها را پاک کنید حتی اگر هیچ کثیفی قابل مشاهده نیست و از محلول تمیز کننده مبتنی بر الکل یا شستشوی کارتریج برای هر گونه علائم سرسختی که می تواند مانع از تشخیص کارتریج شود، استفاده کنید.
آیا با روشهای رفع مشکلات پرینتر آشنایی دارید؟ برای پاسخ به این سوال پیشنهاد میکنیم مقاله « برطرف کردن مشکل رایج پرینتر سامسونگ » را مطالعه کنید.
پاک کردن مخاطبین در داخل پرینتر
اگر مخاطبین کارتریج ذکر شده در نقطه قبل تمیز باشند، ممکن است مخاطبین مربوطه در داخل پرینتر مبهم باشند و پرینتر شما کارتریج را تشخیص ندهد. اگر می توانید این کنتاکت های الکترونیکی را ببینید و به راحتی در دسترس هستند، آنها را با روش ذکر شده در بالا تمیز کنید تا مطمئن شوید که آنها نیز تمیز هستند. برخی از این کنتاکتها در این پرینترها برجسته/نقطهدار هستند و من توصیه میکنم برای اطمینان از اینکه تکههای بافت در داخل پرینتر باقی نمیماند و مخاطبین را بیشتر مبهم میکند، احتیاط کنید.
کارتریج دیگری را امتحان کنید
ممکن است کارتریج مورد نظر یک نقص الکترونیکی واقعی داشته باشد که با معاینه بصری قابل تشخیص نباشد. در چنین حالتی تنها راه کار این است که کارتریج دیگری را امتحان کنید. اگر کارتریج قدیمی در دست دارید که میدانید قبلاً توسط پرینتر پذیرفته شده است یا کارتریج جدید دیگری (ترجیحاً یک کارتریج اصلی سامسونگ) به شما توصیه میکنم این را نصب کنید تا ببینید آیا پیام ناپدید میشود یا خیر.
امیدوارم که این کمک کرده باشد، اما اگر به طور خاص از کارتریجهای سازگار/بازتولید شده استفاده میکنید، مجموعه کوچکی از پرینترها نیز میتوانند این مشکل را با یک بهروزرسانی ساده میانافزار حل کنند. جزئیات پرینترهای جوهرافشان سازگار با این به روز رسانی سیستم عامل و جزئیات بیشتر را می توانید در اینجا بیابید. اگر پرینتر شما در مقاله مرتبط ذکر نشده است، و پس از امتحان کردن همه موارد بالا، مشکل همچنان ادامه دارد، ممکن است مشکل اصلی پرینتر شما وجود داشته باشد و من توصیه می کنم با سامسونگ یا یک تکنسین پرینتر تماس بگیرید.