نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

داده‌های نظرسنجی از تجربیات اعضای ما با بیش از ۷۰۰۰۰ ماشین ظرفشویی سامسونگ نشان می‌دهد که حدود ۳۰ درصد از تمام ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ تازه خریداری شده احتمالاً در پنج سال اول دچار مشکل یا خراب می‌شوند. اما راه هایی نیز وجود دارد که باعث دوام بیشتر می شود.

  1. ۱. بشقاب را خالی کنید

اما آن را آبکشی نکنید. اکثر ماشین‌های ظرفشویی سامسونگ نیازی به شستشوی اولیه ندارند، اما قبل از قرار دادن ظروف خود، حتما استخوان‌ها، خلال دندان‌ها و سایر موارد جامد را بتراشید. این قطعات سخت می توانند شلنگ تخلیه را مسدود کنند، فیلتر را پاره کنند یا به پمپ آسیب برسانند.

  1. ۲. فیلتر بررسی کنید

باقیمانده مواد غذایی گیر کرده باید جایی برود و اگر ماشین ظرفشویی سامسونگ شما یک چرخ غذای قدیمی نداشته باشد، باید فیلتر را به صورت دستی تمیز کنید. آدام هافمن، مدیر مهندسی ماشین ظرفشویی سامسونگ در GE Appliances، می گوید که این کار را هر ماه یا بیشتر انجام دهید، در صورت لزوم بیشتر اوقات. او می‌گوید: «یک علامت آشکار زمان آن است که متوجه کاهش عملکرد شستشو یا شن‌زدگی ظروف شوید.

قفسه پایینی را بردارید و باید یک سیلندر پلاستیکی پیدا کنید که می‌توانید آن را باز کنید تا بیرون بیاورید (اگر آنجا نیست، به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی سامسونگ مراجعه کنید). فیلتر را زیر آب جاری بشویید تا عاری از زباله شود. استفاده از اسفنج‌های نرم و آب صابون گرم برای تکه‌های غذای سرسخت خوب است، اما برس‌های ساینده یا پشم فولادی می‌توانند به فیلتر آسیب برسانند.

و اگر سوراخی پیدا کردید، بلافاصله فیلتر را تعویض کنید تا از لغزش دانه ها یا تکه های استخوان از داخل و داخل پمپ جلوگیری کنید. در غیر این صورت می توانند به پروانه پمپ و آب بندی موتور آسیب برسانند که تعمیر قطعات پرهزینه ای هستند.

  1. ۳. مهر و موم درب را بررسی کنید

در صورت نیاز، از پارچه کهنه و سرکه سفید برای تمیز کردن مهر و موم بین درب ماشین ظرفشویی سامسونگ و وان، جایی که باقی مانده ها و ذرات غذا در آن جمع می شوند، استفاده کنید. تجمع می تواند باعث ایجاد بو شود، منجر به رشد کپک شود و به طور بالقوه مانع از آب بندی مناسب درب شود.

  1. ۴. باقیمانده آب سخت را حذف کنید

اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید، داخل ماشین ظرفشویی سامسونگ شما احتمالاً لایه های معدنی و تغییر رنگ پیدا می کند. به گفته هافمن، این رسوبات مانند یک لایه کدر روی ظروف و داخل دستگاه شما به نظر می رسند و ممکن است متوجه شوید که ریل ها و چرخ های قفسه با مقاومت حرکت می کنند. او توصیه می‌کند از پاک‌کننده‌های ماشین ظرفشویی سامسونگ مبتنی بر اسید سیتریک مانند Affresh یا Finish برای حذف رسوبات ماهیانه استفاده کنید. دستورالعمل های بسته را برای جدا کردن فیلم آب سخت از ماشین ظرفشویی سامسونگ خود دنبال کنید.

Tarrant بوش همچنین استفاده از نمک احیا را در سیستم نرم کننده آب ماشین ظرفشویی سامسونگ پیشنهاد می کند اگر در منطقه ای با آب سخت زندگی می کنید. این کار تمیز کردن را بهبود می بخشد و به جلوگیری از لکه بینی و کدر شدن کمک می کند. نمک همچنین به جلوگیری از تجمع مواد معدنی در ماشین ظرفشویی سامسونگ کمک می کند.

  1. ۵. بازوهای اسپری را بررسی کنید

هر چند ماه یکبار، سوراخ های بازوهای شستشو – نازل های اسپری – را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز و بدون مانع هستند. اگر مشاهده کردید که بقایای مواد غذایی باعث مسدود شدن نازل اسپری شده است، سعی کنید آن را با خلال دندان یا لوله پاک کن پاک کنید. لری سیوفو که آزمایشگاه آزمایش ماشین ظرفشویی سامسونگ CR را اداره می کند، می گوید: “شما می خواهید ملایم باشید و مطمئن شوید که سوراخ را تغییر شکل نمی دهید.” “این می تواند الگوی اسپری و نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی سامسونگ را تحت تاثیر قرار دهد.”

اگر برای تمیز کردن بازوهای اسپری نیاز دارید بازوهای اسپری را بردارید، قسمت پایینی باید با یک کشش ملایم از پایه خود بلند شود. بازوی شستشوی مرکزی را از پایین قفسه بالایی با استفاده از پیچ گوشتی سر فیلیپس باز کنید.

  1. ۶. قفسه ها ضد زنگ

اگر پوشش پلاستیکی از بین رفت، آن را در اسرع وقت با رنگ وینیل یا نوک تاین جایگزین تعمیر کنید. به گفته کریس زایسلر، ناظر خدمات فنی در RepairClinic.com، در غیر این صورت، قفسه ها می توانند خورده شوند و اجازه دهند قطعات کوچک فلز زنگ زده وارد پمپ شوند. تصور کنید پمپ قلب ماشین ظرفشویی سامسونگ است و پوسته های زنگ مانند تجمع پلاک هستند که سیستم را با لخته شدن اجتناب ناپذیر و خاموش شدن کامل سیستم تهدید می کند.

  1. ۷. ظرف را بیش از حد قرار ندهید

قرار دادن بیش از حد در یک بار، الگوهای پاشش آب را محدود کرده و از تمیز کردن مناسب جلوگیری می کند. شما باید ظروف خود را بشویید و دستگاه را به طور غیر ضروری روشن کنید، که طول عمر دستگاه را کاهش می دهد. «قطعات مکانیکی هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرند فرسوده می شوند. “شما هم نمی خواهید بارهای جزئی را اجرا کنید، به همین دلیل.”

  1. ۸. فقط ظروف را قرار دهید

هیچ چیز دیگری را نشویید. ممکن است ویدیوهایی را در اینترنت پیدا کنید که به شما پیشنهاد می دهد از ماشین ظرفشویی سامسونگ برای تمیز کردن قطعات خودرو استفاده کنید. سیوفو می گوید: «ایده بدی است. “قطعات خودرو چرب هستند و ماشین ظرفشویی سامسونگ و مواد شوینده برای رسیدگی به این نوع چربی ساخته نشده اند. ممکن است فیلتر را مسدود کرده و پمپ را خراب کند.” بزرگ‌ترین مشکلی که می‌بیند مردمی است که شمعدان‌ها را می‌شویند. موم داغ در هر شکافی فرو می‌رود و اساساً تمام اجزای دستگاه را از بین می‌برد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 6 =