نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برخی از تلفن‌های اندرویدی فایل‌های موقت مورد استفاده برای مواردی مانند به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را در یک پارتیشن کش ذخیره می‌کنند. ممکن است توصیه هایی را در سرتاسر وب دیده باشید که به شما پیشنهاد می کند هر از چند گاهی این پارتیشن را پاک کنید — اما آیا این ایده خوبی است؟

کش سیستم چیست و چه داده هایی در آنجا ذخیره می شود؟

مدتی پیش، اندروید از کش سیستم برای ذخیره فایل های به روز رسانی سیستم استفاده می کرد. از آن زمان اندروید از آن دور شده و روش دیگری را برای نصب به‌روزرسانی‌ها ترجیح می‌دهد.

بسیاری از تلفن های مدرن اکنون حتی یک کش سیستم ندارند. اگر مال شما یک کش سیستم دارد، در یک پارتیشن جداگانه از حافظه اصلی تلفن شما قرار خواهد گرفت. فایل‌هایی که در آنجا ذخیره می‌شوند فضای قابل دسترسی کاربر را اشغال نمی‌کنند پاک کردن حافظه پنهان سیستم به شما اجازه نمی‌دهد هیچ برنامه جدیدی را دانلود کنید، فایل‌ها را ذخیره کنید.

حافظه پنهان سیستم نیز با داده های حافظه پنهان برنامه متفاوت است، که داده های ذخیره شده توسط برنامه ها و مختص آن برنامه خاص است. به عنوان مثال، Spotify برای پخش سریعتر (و آفلاین) موسیقی استریم شده را در فایل کش خود ذخیره می کند. هر برنامه فایل کش مخصوص به خود را دارد که جدا از فایل کش سیستم است و فضای قابل دسترسی کاربر را اشغال می کند. پاک کردن کش یک راه عالی برای آزاد کردن فضا است، فقط به خاطر داشته باشید که برنامه هنگام استفاده از حافظه نهان، آن را بازسازی می کند، بنابراین اگر به فضای بیشتری نیاز دارید، پاک کردن آن یک راه حل دائمی نیست.

آیا باید کش سیستم را پاک کنید؟

پاک کردن حافظه پنهان سیستم نباید مشکلی ایجاد کند، اما احتمالاً کمک زیادی نیز نخواهد کرد. فایل‌هایی که در آنجا ذخیره می‌شوند به دستگاه شما اجازه می‌دهند تا بدون نیاز به بازسازی مداوم به اطلاعات ارجاع‌شده‌ای دسترسی پیدا کند. اگر حافظه نهان را پاک کنید، سیستم دفعه بعد که گوشی شما به آنها نیاز داشته باشد، آن فایل‌ها را بازسازی می‌کند (درست مانند حافظه نهان برنامه).

در حالی که ما پاک کردن کش سیستم را توصیه نمی کنیم – به خصوص به طور منظم یا بدون دلیل – مواردی وجود دارد که می تواند کمک کند. به عنوان مثال، گاهی اوقات، این فایل ها می توانند خراب شده و مشکلاتی ایجاد کنند. اگر در تلفن خود با مشکل مواجه هستید و گزینه‌های موجود ندارید، می‌توانید این را امتحان کنید.

آیا باید کش سیستم را در تلفن اندرویدی خود پاک کنید؟

همانطور که گفته شد، برخی از تلفن ها پارتیشن کش سیستم ندارند. برای پاک کردن حافظه پنهان سیستم تلفن خود، ابتدا باید دستگاه را در حالت بازیابی مجدد راه اندازی کنید. برای انجام این کار، دستگاه را خاموش کنید، سپس دکمه روشن/خاموش و کاهش صدا را فشار دهید و نگه دارید تا گوشی دوباره روشن شود. اگر این کار نکرد، ترکیب دکمه ممکن است در دستگاه شما متفاوت باشد – در صورت لزوم به اسناد کاربر مراجعه کنید. ممکن است از شما خواسته شود که یک رمز عبور وارد کنید. اگر چنین است، رمز عبور صفحه قفل خود را وارد کنید تا وارد حالت بازیابی شوید.

در برخی از دستگاه‌ها، صفحه لمسی ممکن است در بازیابی کار کند و به شما امکان می‌دهد روی گزینه‌ای که می‌خواهید انتخاب کنید ضربه بزنید. در موارد دیگر، باید با فشار دادن دکمه‌های افزایش و کاهش صدا، با استفاده از دکمه پاور به عنوان کلید «ورود»، گزینه‌های مختلف را پیمایش کنید.

از اینجا، این فرآیند به دستگاه خاص شما بستگی دارد، اما شما به دنبال یک گزینه “Wipe cache” هستید. اگر مشکل دارید، ممکن است لازم باشد با اسناد مربوط به دستگاه خاص خود مشورت کنید.

با این حال، هنگامی که گزینه صحیح را پیدا کردید، آن را انتخاب کنید. از آنجایی که این یک تصمیم غیرقابل برگشت است، ممکن است برخی از دستگاه ها از شما بخواهند که تأیید کنید که می خواهید ادامه دهید. پس از تأیید، پاک کردن پارتیشن فقط چند ثانیه طول می کشد.

وقتی کار تمام شد، از گزینه راه اندازی مجدد در ریکاوری استفاده کنید تا گوشی خود را دوباره به سیستم عامل بوت کنید. تلفن شما به طور معمول روشن می شود.

مقالات مرتبط:

اهمیت تعمیرات نرم افزاری موبایل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 4 =