نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

آموزش اتصال هدفون به تلویزیون در صورتی که تلویزیون شما برخوردار از بلوتوث داخلی است می‌توان جهت تماشای فیلم، مسابقات فوتبال، اخبار و یا هر برنامه دیگری در آن، از هدفون بی سیم استفاده کرد. برای وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون، روش‌های گوناگونی وجود دارد که می‌توان بسته به نوع تلویزیون یکی از آنها را انتخاب و استفاده کرد. در بخش‌های آتی پنج روش جهت وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون آموزش داده می‌شود.

شما کاربران گرامی می‌توانید با درنظر داشتن نوع دستگاه، یکی از این موارد را انتخاب کرده و هدفون بی سیم خود را به تلویزیون وصل کنید. در صورت مواجهه با هر گونه اشکال در فرایند اتصال هدفون بی سیم به تلویزیون، می‌توانید از طریق راههای ارتباطی درج شده در وب سایت با کارشناسان ما در مرکز تعمیر تلویزیون تماس گرفته و راهنمایی‌های مورد نیاز را دریافت نمایید.

وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون

پیش از هر چیز می‌بایست از وجود قابلیت بلوتوث در تلویزیون خود مطمئن گردید. برای این کار به منوی مخفی دستگاه بروید. (رفتن به منوی مخفی دستگاه نیاز به کد مخصوص منوی خدمات برند تلویزیون دارد). پس از ورود به منوی مخفی خدمات تلویزیون، از میان گزینه‎های موجود، Bluetooth را پیدا نمایید. بلوتوث تلویزیون معمولاً در منوی Engineering قرار گرفته است. سپس گزینه Bluetooth را فعال نمایید و تلویزیون را روشن خاموش کنید. در ادامه به بخش مرتبط با گزینه‎های صدا بروید. در میان این گزینه‌ها، گزینه جستجوی هدفون و اتصال به آن را پیدا کرده و از آن استفاده کنید.

در صورت استفاده از این روش، جهت وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون، نیاز به یک دستگاه فرستنده صدای بلوتوث ساده دارید. این دستگاه می‎تواند قابلیت پشتیبانی از بلوتوث را به تلویزیون شما اضافه کند. این دستگاه به جک خروجی صدای ۳٫۵ میلی متری تلویزیون متصل می‎شود و امکان نقل و انتقال بلوتوث صدا را فراهم می‎کند. دستگاهIndigo Low Latency Bluetooth Transmitter یکی از همین مبدل‎های بلوتوث است که می‌توان برای این کار از آن استفاده کرد.

در صورت استفاده از دستگاه‎های جانبی در کنار تلویزیون، آیا مسئله که آیا دستگاه از بلوتوث پشتیبانی می‎کند یا خیر را بررسی نمایید. معمولاً دستگاه‎هایی چون استریم مدیا یا کنسول‎های بازی، دارای قابلیت انتقال صدا توسط بلوتوث هستند. برای مثال Roku روی کنترل از راه دور خود یک فیش صدا دارد که شما می‎توانید هدفن خود را به آن متصل کنید. بنابراین برای وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون ابتدا از وجود این قابلیت در دستگاه خود مطمئن گردید.

در صورتی که روش‌های پیشین برای وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون، مناسب نبودند می‌توانید از یک هدفون بی سیم RF (امواج رادیویی) استفاده کنید. این هدفون دارای فرستنده‌ای است که به جک خروجی صدای تلویزیون متصل می‎شود و از طریق امواج رادیویی صدا را به هدفون انتقال می‌‌دهد.

وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون با مادون قرمز

روش دیگری برای آموزش اتصال هدفون به تلویزیون می‌توان برای وصل کردن هدفون بی سیم به تلویزیون استفاده کرد، استفاده از هدفون‎های مادون قرمز است. مزیت چنین دستگاه‌هایی آن است که برخلاف هدفون‎های RF اختلالی در کیفیت صدا به وجود نمی‎آورند. برای استفاده از هدفون‌های مادون قرمز کافی است تا یک فرستنده را به جک خروجی صدای تلویزیون متصل ‎کنید. در صورتی که تلویزیون شما از خروجی امواج مادون قرمز پشتیبانی نمی‎کند و هدفن شما هم فرستنده مخصوص برای این کار را ندارد باید یک فرستنده مادون قرمز جداگانه خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 5 =