نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش ریست کردن تلویزیون سامسونگ

در نوشته های دیگر و در بخش ریست کردن تلویزیون ، روش کلی ریست و بازگشت به تنظیمات کارخانه ای تلویزیونها را توضیح دادیم و گفتیم که هدف اصلی از انجام این گزینه فقط بازگشت نرم افزاری اطلاعات به حالت پیشفرض است و این گزینه هیچ کارکردی بعنوان تعمیر تلویزیون ندارد. همچنین گفتیم که در برندهای مختلف انواع متفاوتی از این گزینه وجود دارد که یکی از آنها ریست در منوی مخفی تلویزیون است. سامسونگ یکی از برندهایی است که در بخش منوی مخفی آن ریست فکتوری وجود دارد و برای برخی از تغییرات نرم افزاری باید از ان استفاده کرد. در ادامه به توضیح روش ریست کردن تلویزیون سامسونگ در منوی مخفی می پردازیم :

روش ریست کردن تلویزیون سامسونگ در منوی مخفی

به طور کلی ریست کردن تلویزیون سامسونگ (بازگشت به تنظیمات کارخانه ) با دو روش قابل انجام است : گزینه ریست اول در منوی تنظیمات مشتری قرار دارد و دسترسی به آن آسانتر است و بیشتر برای بازگرداندن تغییراتی که در رنگ و نور و صدای دستگاه تغییر داده ایم استفاده می شود. گزینه دوم در منوی مخفی دستگاه قرار دارد که همانطور که گفتیم برای تغییر برخی از اطلاعات نرم افزاری باید از گزینه ریست در منوی مخفی دستگاه استفاده کرد. . با توجه به تعداد بالای تلویزیونهای سامسونگ تعدادی از دوستان روش ریست کردن تلویزیون سامسونگ را از بخش سرویس مد یا منوی مخفی دستگاه خواسته بودند در ادامه به تفضیل توضیح داده خواهد شد.

برای انجام ریست تلویزیون سامسونگ در سرویس مد ابتدا باید تلویزیون را درحالت استندبای قرار داده و دکمه های زیر را در روی ریموت کنترل دستگاه  پشت سرهم و بدون فاصله بزنید.

info  +  menu  +  mute  + power on

 با فشار آخرین دکمه که همان دکمه روشن کردن تلویزیون است دستگاه روشن شده و پس از لحظاتی دو پنجره در سمت چپ تصویر نمایان می شود.

اولین گزینه از پنجره سمت چپ option است که با ok کردن این گزینه زیر مجموعه آن نمایان می شود که اولین گزینه آن reset factory است .

برای ریست کردن تلویزیون سامسونگ مجددا ENTER یا OK کنید. تلویزیون شما خاموش می شود و ریست انجام می شود.

این مدل از ریست کردن تلویزیون سامسونگ بعد از تغییراتی که ممکن است در منوی مخفی داده شود الزامی است اما در مواقع عادی لزومی به انجام آن نیست و بدلیل آنکه ورود به منوی مخفی دستگاه ممکن است باعث تغییر کد یا کدهای نرم افزاری دستگاه شود و باعث شود عیوب مختلفی در تلویزیون شما بروز کند که براحتی قابل برگشت نیست توصیه می کنیم در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی از انجام آن خودداری کنید.

 

5 دیدگاه دربارهٔ «آموزش ریست کردن تلویزیون در منوی مخفی»

  1. سلام. تلوزیون تنظیماتش از منو مخفی به هم خورد الان هم بخش کانال یابی اش هم کار نمی کنه باید چکار کرد؟

  2. با سلام . تلویزیون سامسونگ من موقع پخش فیلم از طریق وای فای با قطعی مواجه می شود حتی با کابل lan هم مودم را به تلویزیون وصل کردم اما باز هم فیلم قطع میشه و برای آخرین کار حتی مودم رو هم عوض کردم اما مشکل برطرف نشد . لطفا راهنمایی بفرمایید ….

  3. با سلام خدمت شما . هنگام پخش فیلم از طریق وای فای یا lan برروی تلویزیون مشکل لگ یا توقف چند ثانیه ای اتفاق می افتد لطفا راهنمایی بفرمایید

  4. سلام،وقت بخیر،تلوزیون سامسونگ ۶۵ اینچ گرفتم مدل cu،تحویلم دادن رنگ ها بسیار عالی و زنده بودن،از قسمت منو مخفی میخواستم رنگ های تست صفحه رو بیارم،ی چند جای گشتم و گزینه زدم،بالاخره پیدا کردم تست پنل رو،ولی وقتی کارم تموم شد،تصویر رنگ هاش مرده و بی رنگ و لعاب شد چندین بار ریست کردم هم معمولی هم از منو مخفی هم svc، ولی رنگ ها همونطور خام و با وضوح پایین و مرده موندن،خواهشا یکی راهنماییم کنه،بدجور خورد تو ذوقم،تشکر فراوان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفده =