دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آپدیت تلویزیون سامسونگ چیست؟

آپدیت تلویزیون سامسونگ تلویزیون های هوشمند امروزی، با آن دستگاه های بزرگ و قدیمی که تنها برای پخش برنامه های تلویزیونی مورد استفاده قرار می گرفتند، بسیار تفاوت دارند.

نسل جدید انواع تلویزیون های سامسونگ، مجهز به سیستم عامل، پردازنده، حافظه رم، حافظه های جانبی، اینترنت و در کل سیستم عاملی مشابه سیستم عامل های گوشی و کامپیوتر هستند. همانطور که برای سیستم عامل و نرم افزار های گوشی و کامپیوتر شما به طور ماهانه و حتی هفتگی نیاز به آپدیت دارند، مسلماً سیستم های مشابه آن ها در تلویزیون ها نیز به این عملیات نیاز پیدا خواهند کرد.

ارتقاء نرم افزاری تلویزیون های هوشمند سامسونگ، مزیت های فوق العاده ای برای عملکرد دستگاه شما دارد. برای آن که امکانات نرم افزاری دستگاه ارتقاء پیدا کنند، هماهنگی میان امکانات نرم افزاری ایجاد شود، دستورات کد نویسی جدید به دستگاه اضافه شوند، تلویزیون با تمامی پلتفرم های جدید سازگار باشد و … لازم است تا نسبت به آپدیت به موقع تلویزیون هوشمند، اقدام نمود.

چه زمانی نیاز است تا به روز رسانی تلویزیون سامسونگ انجام شود؟

قابلیت آپدیت نرم افزاری بسته به مدل تلویزیون ها، در زمان های متفاوتی در دسترس قرار می گیرند و زمان ثابت و مشخصی برای آن ها نمی توان تعیین نمود. با این حال، سعی کنید تا هر ماه، آپدیت تلویزیون خود را چک کنید.

راه های به روز رسانی سیستم تلویزیون سامسونگ

آپدیت تلویزیون سامسونگ با توجه به مدل و ورژن دستگاه، متفاوت است. با این حال این قابلیت در تلویزیون های هوشمند و غیر هوشمند که هر دو دارای یک سیستم عامل و سخت افزار هستند، امکان پذیر است.

در ادامه مقاله، به بررسی رایج ترین راه های انجام آپدیت سیستم عامل تلویزیون های هوشمند سامسونگ، به زبانی ساده پرداخته ایم:

  • آپدیت با

    استفاده از اینترنت:

پروسه آپدیت تلویزیون در صورت فراهم داشتن اتصال اینترنت، بسیار راحت تر و بی دردسر تر خواهد بود. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. دکمه Home/Smart را بر روی ریموت کنترل خود را فشار دهید.
  2. سپس آیکون تنظیمات یا Settings را که در بالای صفحه و سمت راست به شکل یک چرخ دنده است، را انتخاب نمایید.
  3. در منوی تنظیمات، گزینه All Settings را انتخاب کنید تا به بخش همه تنظیمات دسترسی داشته باشید.
  4. قسمت General را در سمت چپ منو برای آپدیت کردن تلویزیون انتخاب کنید.
  5. تنظیمات را به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه About This TV برسید و آن را انتخاب نمایید.
  6. اجازه آپدیت اتوماتیک با زدن تیک گزینه Allow Automatic Updates را بدهید.
  7. با انتخاب Check For Updates، جستجوی آپدیت آغاز می شود و آپدیت تلویزیون سامسونگ تکمیل می شود.
  • آپدیت بدون دسترسی به اینترنت:

برای به روز رسانی دستگاه بدون اتصال به اینترنت، به وقت بیشتری نیاز خواهید داشت و انجام آن با توجه به هوشمند بودن یا غیر هوشمند بودن دستگاه، متفاوت می باشد:

  • اگر تلویزیون شما هوشمند است، دکمه Home کنترل را فشار دهید، سپس Setup را بزنید و Support را انتخاب نمایید.
  • اگر هوشمند نیست، با زدن دکمه Menu روی کنترل و انتخاب گزینه Customer Support و رفتن به بخش Service/Product Info، مدل و مشخصات دستگاه را در مقابل عبارت Type/Model را مشاهده کنید و آن را یادداشت نمایید.
  • به‌ روزرسانی تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ با Netcast:

ابتدا منوی هوشمند را باز کنید، سپس وارد بخش تنظیمات شوید و در قسمت پشتیبانی، به بخش به ‌روز رسانی نرم‌ افزار مراجعه کنید و روی بررسی نسخه به روز کلیک کنید. در صورت وجود فایل به روز رسانی، پیغامی برای اجازه دانلود و نصب آپدیت نمایش داده خواهد شد. پیغام را اوکی کنید تا عملیات دانلود و نصب آپدیت، آغاز گردد.

نکات مهم حین آپدیت نرم افزاری تلویزیون های سامسونگ

  • در هنگام به روز رسانی دستگاه، به هیچ عنوان تلویزیون را خاموش نکنید و اتصال برق آن را قطع ننمایید.
  • برای آپدیت تلویزیون های سه‌ بعدی و هوشمند، از دسته فرعی، LED را انتخاب کنید و مدل دستگاه را یک صفر (۰) کمتر انتخاب نمایید.
  • اصولاً آپدیت کردن تلویزیون کار سختی نیست، اما اگر در انجام عملیات آپدیت تلویزیون سامسونگ خود به هر دلیلی دچار مشکل شده اید، با کارشناسان نمایندگی تعمیر سامسونگ تماس بگیرید و مشکل خود را رفع نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 4 =