نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

برای اتصال تلویزیون به اینترنت چه کنیم؟

تلویزیون های هوشمند از قابلیت اتصال به اینترنت بهره بردند و همین عامل باعث محبوبیت این نسل از تلویزیون ها میان کاربران شده اما یکی از رایج ترین مشکلات افراد عدم اتصال به اینترنت است. نکته ی قابل ذکر این  است که تلویزیون های هوشمند از طریق پورت شبکه توسط کابل به اینترنت متصل شده بعضی از تلویزیون ها توانایی اتصال به شبکه های بی سیم هم دارند. برخی دستگاه ها نمیتوانند به شبکه های داخلی متصل شوند اما با خرید یک کارت شبکه دانگل وایرلس مشکل رفع خواهد شد.

  • رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت

علت بروزاین مشکل مربوط به وای فای و تلویزیون، هردو باید بررسی شوند از طرفی هر کدام از این مشکلات در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری طبقه بندی و تحلیل شده  به طور کلی برای رفع این مشکل ابتدا تمام اتصالات و کابل ها  مورد بررسی سپس مودم و سرعت آن چک شود  همچنین فاصله ی مودم و تلویزیون را کاهش داده تا آنتن دهی قوی تر شود فاصله ی مناسب مودم و تلویزیون ۷ متر و نباید بیشتر از آن باشد.

روش دیگر، ریستارت (restart) کردن تلویزیون و مودم است که در ادامه به آن پرداخته می شود.

اگر تلویزیون شما ازطریق کنترل خاموش شده، مدت زمان زیادی روشن نشود ممکن است تنظیمات شبکه مشکل پیدا کرده، منجر به عدم اتصال دستگاه به وای فای شود جهت رفع مشکل، تلویزیون به صورت عادی روشن و به مدت ۵ دقیقه به همین شکل باقی بماند.

  • علت های رایج متصل نشدن تلویزیون به اینترنت

  1. شبکه یا کابل اتصال مشکل دارند؛
  2. تنظیمات دستگاه به هم خورده؛
  3. مشکلات سخت افزاری؛

برای رفع مشکل مذکور ابتدا اتصالات چک شود برای این منظور یک لپ تاپ به شبکه متصل و بررسی کنید که آیا اینترنت برقرار می باشد؟ اگر پاسخ شما بله باشد نشان دهنده ی این است که مشکل در جای دیگری است می توانید اتصالات کابل و LAN همچنین اتصال بیسیم و سرور را بررسی کنید که اگر مشکل داشت حتما با متخصص فنی تماس، راهنمایی گرفته شود.

از دلایل دیگر عدم اتصال تلویزیون به اینترنت مک آدرس است احتمال دارد برای مک آدرس شما محدودیت ایجاد شده باشد برای رفع این مشکل با استفاده از قسمت hot spot (هات اسپات) گوشی به اینترنت تلویزیون متصل شوید اگر این کار انجام شد پس مشکل در محدودیت مک آدرس بوده ابتدا به تنظیمات مودم خود رفته، مک آدرس را غیر فعال یا mac id(مک آدرس) تلویزیون را به لیست تنظیمات اضافه کنید.

  • بروز رسانی فریمور

این کار علاوه بر رفع مشکل وصل نشدن تلویزیون به اینترنت، برای رفع سایر خرابی های نرم افزاری تلویزیون مناسب و موثر عمل می کند جهت بروز رسانی لازم است از طریق فلش مموری این نرم افزار وارد تلویزیون، سپس بروز شود می توانید از طریق هات اسپات(hotspot) و Wi-Fi Direct اقدام به آپدیت کردن دستگاهتان نمایید.

  • بروز رسانی تنظیمات DNS تلویزیون

تنظیمات DNS دستگاه بررسی ، در صورت لزوم بروز شود برای این کار

  • ابتدا دکمه ی menu کنترل فشار، سپس دکمه یsetting را بزنید؛
  • شبکه انتخاب و از طریق network setting فعال شود؛
  • روی دکمه start کلیک کرده ، IP Settings انتخاب سپس . DNS mode  فعال شود؛
  • حال می توانید حالت Manual را فعال کرده و اقدام به بروز رسانی DNS دستگاه نمایید.

پیشنهاد ما به شما این است که تمام اتصالات خارجی تلویزیون مثل فلش مموری، هارد اکسترنال، کارت حافظه و… را زمانی که احتیاج ندارید از دستگاه جدا کنید؛ چون لوازمی مثل ماکروویو، تلفن بیسیم، مانیتور و سایر دستگاه های دیجیتالی از باندهای فرکانسی مشابه استفاده می کنند، بهتر است با فاصله از تلویزیون قرار گرفته چون ممکن است در ایجاد اتصال به اینترنت خلل وارد کنند.

  • استفاده از قابلیت WIFI direct

به وسیله ی این قابلیت شما می توانید بدون اتصال وای فای به طور مستقیم به تلویزیون متصل شوید. نکته ی مهم اینکه شرط استفاده از این تکنیک داشتن قابلیت Wi-Fi Direct برای تلویزیون و تلفن همراه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =