نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

نحوه اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

با اتصال سینمای خانگی به تلویزیون، می‌توانید تلویزیون ساده منزلتان را به یک سینمای کوچک و خودمانی تبدیل کنید.  پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی در بخش های مختلف منزل، باعث تفکیک و پخش کامل صدا می‌شود. همانطور که تلویزیون، منبع اصلی تصویری منزل است؛ سینمای خانگی هم منبع اصلی صوتی این مجموعه در نظر گرفته می‌شود.

از آنجایی که که صدای خروجی در بیشتر مدل‌های ال ای دی و ال سی دی، کیفیت و حجم مناسب و قابل قبولی ندارد، بهترین راه حل برای رفع این مشکل، اتصال سینمای خانگی به تلویزیون سامسونگ و سایر مدلهای دیگر است.

در ادامه با انواع روش‌های اتصال سینمای خانگی به تلویزیون آشنا می‌شویم. بعد از خواندن این  مطلب شما باید اول نوع خروجی تلویزیون خود را شناسایی کنید و بعد از آن، باید نوع ورودی سینمای خانگی خود را بررسی کنید و سپس کابل مناسب برای اتصال این دو پورت را تهیه کنید.

روش‌های اتصال سینمای خانگی به تلویزیون

برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون سامسونگ و سایر مدل‌های دیگر، باید صدای خروجی تلویزیون و یا هر دستگاه دیگری را که می‌خواهید صدای آن را از سینمای خانگی بشنوید، به ورودی صدای آن وصل کنید. برای دانستن نحوه اتصال باند به تلویزیون ال جی و سایر برندها، چند روش متفاوت وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI

برای پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با HDMI از طریق پورت HDMI ARC (پورتی است که برای کاهش تعداد کابل‌های بین تلویزیون و سینمای خانگی طراحی شده است) باید تلویزیون و سینمای شما هر دو این تکنولوژی را داشته باشند، برای این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • اول باید کابل HDMI با ورژن ۱.۴ به بالا را تهیه کنید.
  • یک سر کابل را به پورت (HDMI ARC) موجود در تلویزیون وصل کنید.
  • سر دیگر کابل را به پورت( HDMI OUT(TV-ARC موجود بر روی بلندگوی مورد نظرتان وصل کنید.
  • حالا بلندگوهای متصل به تلویزیون را روشن و صدا را از طریق بلندگوهای خارجی بشنوید.

اما نکته مهمی که در اتصال کابل HDMI وجود دارد این است که، اگر در انجام این عملیات مشکلی بوجود آمد؛ بهتر است که تمام دستگاه‌های خارجی که به تلویزیون متصل هستند را خارج و دوباره این مراحل را اجرا کنیم.

اتصال سینمای خانگی به تلویزیون با کابل دیجیتال اپتیکال و کواکسیال

کابل Optical یک نوع کابل از نوع فیبر نوری است که برای انتقال حرفه ای صدا طراحی شده است و باعث می‌شود صدا با کیفیت بالا و به صورت دیجیتال پخش شود؛ اما کابل کواکسیال از جنس مس ساخته شده و در واقع یک کابل معمولی است. از انجایی که کابل اپتیکال نسبت به کابل کواکسیال از انعطاف بیشتر و ضخامت کمتری برخوردار است، بهتر است که کاربر در صورت دسترسی به هر دو نوع پورت، از کابل اپتیکال استفاده کند. کابل اپتیکال، یک کابل تک فیش مانند شکل زیر است.

برای اتصال سینمای خانگی به تلویزیون از طریق کابل اپتیکال اول از همه باید بررسی کنید که حتما هر دو دستگاه این درگاه را داشته باشند؛ سپس کافی است که پورت خروجی تلویزیون را از طریق این کابل به پورت ورودی بلندگو مورد نظر وصل کنید. و بعد از شما دا را به راحتی از بلندگوهای خارجی می‌شنوید.

پخش صدای تلویزیون از سینمای خانگی با AUX

برای اتصال سینمای خانگی از طریق AUX، که یکی از رایج‌ترین روشهاست، باید از یک کابل ۲ به ۲ یا همان کابل‌های سفید و قرمز استفاده کنید. اگر پشت گیرنده خود را نگاه کنید؛ سه پورت زرد، قرمز و سفید کنار یکدیگر قرار دارند. پورت زرد رنگ برای تصویر است، که مستقیما به تلویزیون وصل می‌شود و پورت سفید و قزمز، برای صدا هستند که کابل را به آنها وصل می‌کنید.

حالا اگر پشت سینمای خانگی را نگاه کنید یک قسمت به اسم  AUXاست که سر دیگر کابل را به دو پورت آن می‌زنید و  ورودی دستکاه سینما خانگی را ازطریق کنترل روی AUX  می گذارید و صدا از طریق بلندگوهای خارجی پخش می‌شود.

اتصال به سینمای خانگی از طریق کابل ۱ به ۲

برای بعضی افراد پیش می‌آید که هیچ کدام از پورتهای مربوط به خروجی صدا را ندارند. در این حالت اگر در دستگاهشان پورت خروجی هدفون داشته باشند، می‌توانند به کمک یک کابل ۱ به ۲ به سینمای خانگی متصل شوند. اما باید بدانید که این روش، صدای با کیفیت و پرقدرت مشابه روشهای قبل را به شما نمی‌دهد.

برای این کار از پورت هدفون در پشت دستگاه استفاده کرده و بوسیله کابل ۱ به ۲ به پورت ورودی AUD بر روی سینمای خانگی متصل شوید و سپس بر روی منوی تلویزیون، خروجی صدا را روی هدفون قرار ‌دهید، حالا در منوی سینمای خانگی، ورودی صدا را روی AUX تنضیم کنید. به این صورت شما می‌توانید به دستگاه سینمای خانگی وصل شوید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − هفت =