نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی مانیتور خراب می شود چه اتفاقی می افتد؟

هنگامی که یک مانیتور خراب می شود، بهره وری را به شدت مختل می کند. با این حال، مانیتورهای بد لزوماً نشان نمی دهند که اتفاق دیگری در رایانه شما افتاده است. به احتمال زیاد، اطلاعات مهم شما تحت تأثیر قرار نگرفته است و هنگامی که مانیتور ثابت شد، هنوز می توانید به تمام اطلاعات خود دسترسی پیدا کنید. برای کسانی که نیاز به دسترسی فوری به داده ها دارند، کافی است یک مانیتور جدید متصل کنید تا مطمئن شوید که فقط مانیتور آسیب دیده است. علائم جلوگیری از خرابی مانیتور را برای جلوگیری از تعمیرات غیر ضروری تشخیص دهید.

آزمایش کردن

اگر مانیتور شما کار نمی کند، ابتدا بررسی کنید که آیا مانیتور و کابل های برق به درستی وصل شده اند یا خیر. مانیتور دیگری را به کامپیوتر وصل کنید تا ببینید آیا مشکل در مانیتور اول جدا شده است یا خیر. اگر مانیتور دوم کار نمی کند، ممکن است کارت گرافیک شما خراب باشد. برای اطمینان از رایانه، باید رایانه را به متخصص بسپارید.

اگر مانیتور دیگر کار می کند، سعی کنید منبع تغذیه جدیدی را به مانیتور خراب وصل کنید تا مطمئن شوید منبع تغذیه مقصر نیست.

علاوه بر این، سعی کنید به یاد داشته باشید که آیا مانیتور بعد از بروزرسانی یا نصب درایور کارت گرافیک جدید خراب شده است یا خیر. آن سناریوها نشان می دهد که مشکل ممکن است مربوط به نرم افزار باشد.

پیکسل و روشنایی

اگر متوجه شدید که لکه های سفید روی صفحه شما ظاهر می شود، ممکن است برخی پیکسل ها خراب شوند. اغلب، با شروع به خرابی مانیتورها، پیکسل ها نیز شروع به خرابی می کنند. آنها مانند نقاط کوچک نور سفید به نظر می رسند و کیفیت کلی صفحه کامپیوتر را کاهش می دهند.

اگر روشنایی کلی مانیتور شما تغییر کرد، تنظیمات مانیتور خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور ناخواسته با دکمه های روشنایی و کنتراست اشتباه نکرده اید. اگر با چرخاندن دکمه به راست، مانیتور روشن تر می شود، ممکن است شخصی با تنظیمات مانیتور شما بازی کند.

نظارت بر نوسانات و تداخل

اگر مانیتور لوله تصویر دارید و متوجه سوسو زدن یا بریدگی و ورودی مانیتور شده اید، می تواند نشانه خرابی یک جزء باشد. با این حال، ببینید آیا رادیوها یا سایر دستگاههایی که فرکانس ساطع می کنند در این نزدیکی هست. مانیتورهای لوله تصویری نسبت به مانیتورهای LCD مستعد تداخل هستند.

در صورت مشاهده تغییر رنگ، سعی کنید محل بلندگوها را جابجا کنید تا مطمئن شوید که بلندگوها بر مانیتور شما تأثیر نمی گذارد. اگر همه عیب یابی شما نتایج مثبتی نداشته باشد، ممکن است مانیتور خراب شود. این علائم می توانند نشانه خرابی مانیتور یا تداخل باشند.

مسائل مربوط به صفحه نمایش و احتیاط ها

معمولاً وقتی مانیتور خراب می شود، به سادگی روشن نمی شود و کاملاً سیاه به نظر می رسد. اگر مانیتور سبز کم رنگ می شود یا یک صفحه آبی دریافت می کنید، این بدان معناست که مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری دیگری وجود دارد. برخی از مردم می ترسند که مانیتورها وقتی خراب می شوند منفجر شوند. این بی اساس است.

بیشترین چیزی که به طور کلی اتفاق می افتد این است که یک صدای تکان دهنده رخ می دهد و این فقط در مانیتورهای لوله تصویر اتفاق می افتد. مانیتورهای LCD عموماً سریع و بی صدا محو می شوند. اگر مانیتور خراب شده باشد، ممکن است بوی کمی سوزش را احساس کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + بیست =