دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

ارتفاع مناسب تلویزیون از زمین چقدر است؟

ارتفاع مناسب تلویزیون یکی از مهم ترین لوازمی که امروزه به عنوان قلب تپنده ی هر خانه شناخته می شود تلویزیون بوده،  وجود کاربردهای فراوان از جمله اتصال به اینترنت، قابلیت انتقال فایل های متنی و تصویری همچنین سینمای خانگی این وسیله را به قطب اصلی و مرکز اصلی توجه اهالی منزل تبدیل کرده است اما نصب این دستگاه مستلزم رعایت اصول و قواعد زیبایی شناسی، سلامت طبی و پزشکی است اغلب این قواعد مربوط به ارتفاع این تلویزیون ها از زمین بوده، در این مطلب به طور مفصل درباره ی این ویژگی توضیح داده می شود.

چه ارتفاعی برای قرارگیری تلویزیون مناسب است؟

در عصر حاضر تلویزیون در زمینه های مختلف و به طور مداوم مورد استفاده ی همه ی اقشار جامعه قرارمی گیرد جالب است بدانید در کشور آمریکا حدود ۹۶ درصد منازل دارای این وسیله ی هوشمند هستند در کشور ما هم سرانه ی استفاده از تلویزیون های هوشمند خیلی بیشتر از کتابخوانی است. نصب این وسیله ی کاربردی همراره به یکی از دغدغه های کاربران تبدیل شده، بیشتر مواقع افراد نمی دانند چه ارتفاعی برای قرارگیری اسمارت تی وی ها مناسب است یا اصلا به این نکته توجه نمی کنند درادامه نکاتی درباره ی نحوه ی قرار گیری مناسب تلویزیون  ارائه خواهد شد.

نصب تلویزیون هوشمند (اسمارت تی وی)

اگرهنگام نصب تلویزیون هوشمند (اسمارت تی وی) به نحوه ی قرارگیری و ارتفاع آن از سطح زمین توجه نکنید در آینده ممکن است به دردهایی در ناحیه ی گردن و ستون فقرات مبتلا شوید. قانون کلی نصب این وسیله ی هوشمند این است که همیشه خط مرکزی صفحه نمایشگر آن باید با خط دید بیننده منطبق بوده برای این منظور ارتفاع متوسط و اندازه ی تلویزیون هنگام نصب باید درنظر گرفته شود می توانید ابتدا ارتفاع تلویزیون خود را اندازه گرفته سپس ارتفاع متوسط بیننده نسبت به مرکز تلویزیون محاسبه شود به طور معمول ارتفاع کسی که روی کاناپه نشسته تا زمین ۱۰۵ سانتی متر است ارتفاع تلویزیون قانون دیگری نیز دارد که به موجب آن فاصله ی بیننده تا صفحه نمایش دستگاه باید ۲ ونیم برابر آن باشد.

اما برخی متخصصان معتقدند اندازه ی تلویزیون نسبت به طول اتاق باید بیشتر باشد به عنوان مثال برای بینندگانی که در فاصله ی ۳.۵ متری قرار دارند، یک تلویزیون ۵۵-۶۰ اینچی ایده آل به نظر می رسد. اگر چه بعضی اوقات استفاده از تلویزیون های ۶۵-۷۰ اینچی برای این فاصله مطلوب خواهد بود.

برخی افراد بنا به دلایلی مجبور به قرار دادن تلویزیون روی شومینه هستند این کار ممکن است آسیب هایی به این دستگاه وارد کند اما در حالت عادی توسط خیلی از کاربران انجام می شود در این شرایط لازم است تا حد ممکن تلویزیون خود را پایین نصب کنید باید بدانید ارتفاع مناسب برای افرادی که قصد تماشای تلویزیون درحالت ایستاده را دارند ۶۰ اینچ می باشد همچنین بهتر است برای نصب اسمارت تی وی روی شومینه از حالت خطی آن ها استفاده کنید چون در این حالت دستگاه شما در پایین ترین وضعیت قرار دارد.

مشکلات ارتفاع نصب تلویزیون

برای فرار از مشکل ارتفاع تلویزیون می توانید از دو نمونه ی این دستگاه استفاده کنید یکی برای افراد نشسته، دیگری برای افراد ایستاده اما این کار مقرون به صرفه نبوده و منطقی به نظر نمی رسد پس شما ناچار به انتخاب بین ارتفاع مناسب و قرار گیری مطلوب دستگاه با توجه به اصول طراحی و دکوراسیون هستید البته در بیشتر موارد میتوان بین این دو تعادل برقرار کرد.

توجه کنید قوانین مذکور برای تمام تلویزیون ها قابل اجرا نبوده به عنوان مثال اسمارت تی وی هایی که در آشپرخانه نصب می شوند  ارتفاع متفاوتی داشته چون کارایی و عملکرد متفاوتی دارند قطعا تلویزیون هایی که به طور مداوم برای تماشای فیلم و سریال استفاده می­شوند در اتاق نشیمن قرار گرفته، نحوه ی قرار گیری آن ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

نتیجه گیری

به طور کلی قرارگیری تلویزیون و ارتفاع آن از سطح زمین هنگام نصب بسیار مهم و باید مورد توجه قرار گیرد بسیاری از متخصصان معتقدند اندازه ی اسمارت تی وی ها باید از اندازه ی اتاق بیشتر باشد با توجه به این نکته برای افرادی که در فاصله ی ۳.۵ متری قرار می گیرند یک دستگاه ۵۰ تا۶۰ اینچی مناسب است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + هفده =