نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خطوط افقی روی صفحه تلویزیون. اگرچه دلایل چنین عملکرد نادرستی نمایشگر متفاوت است، ممکن است درک این موضوع دشوار باشد که از کجا شروع کنیم. با این حال، اگر راهنمای ما را دنبال کنید، دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه شروع دریافت خواهید کرد. یکی از این اصلاحات مطمئناً خطوط افقی را مرتب می کند!

خطوط افقی روی صفحه تلویزیون

رفع شماره ۱ تست کابل های جدید

اگر مشکل در کابل‌های شماست، تعویض آنها بدیهی‌ترین و بی‌ضررترین ترفند است. با این حال، اگر کابل‌های شما فرسوده، آسیب دیده یا احتمالاً دچار آسیب حرارتی شده‌اند، می‌توانند ریشه مشکل شما باشند. چنین سیم کشی می تواند شامل کابل HDMI و کابل برق کواکسیال باشد.

سعی کنید از دستگاه های دیگر استفاده کنید و آنها را با تلویزیون سامسونگ خود جفت کنید تا تشخیص دهید مشکل از کجا ناشی می شود. از هارد دیسک ها، USB، FireStick و Roku می توان برای تست سازگاری تلویزیون سامسونگ استفاده کرد.

راه حل شماره ۲ چرخه برق تلویزیون سامسونگ

این واضح ترین و در عین حال قابل اعتمادترین روش است: خاموش کردن تلویزیون سامسونگ و تخلیه آن. چرخه برق روشی است که اکثر اشکالات را در هر دستگاهی، اعم از تلویزیون سامسونگ، لپ‌تاپ یا روتر برطرف می‌کند.

در اینجا نحوه چرخش برق تلویزیون سامسونگ خود آورده شده است:

  • آن را از پریز برق جدا کنید
  • ۱-۲ دقیقه صبر کنید
  • اگر پشت تلویزیون سامسونگ در لمس داغ است، حداقل ۲۰ دقیقه قبل از اتصال مجدد صبر کنید.
  • در حالی که منتظر اتصال مجدد هستید، دکمه پاور را روی تلویزیون سامسونگ خود نگه دارید تا برق باقیمانده آن تخلیه شود.
  • دوباره آن را به برق وصل کنید
  • سعی کنید از برنامه های مختلف و دستگاه های مختلف استفاده کنید تا ببینید آیا مشکل حل می شود یا خیر.

راه حل شماره ۳ تست تصویر

تست تصویر راهی آسان برای عیب یابی در تلویزیون سامسونگ است. تست تصویر یک ویژگی در دسترس است که به شما کمک می‌کند تا هرگونه اعوجاج یا اشکالی را که در نمایشگر تجربه می‌کنید مرتب کنید و اگر تصویری که می‌خواهید روی صفحه تلویزیون سامسونگ خود مشاهده کنید حتی سازگار است. همچنین نشان می دهد که آسیب روی صفحه نمایش شما دائمی است یا موقت.

با این حال، این ویژگی به برخی از مدل های تلویزیون سامسونگ محدود می شود. به عنوان مثال، تلویزیون سامسونگ های سامسونگ این ویژگی را در اکثر تلویزیون سامسونگ های جدید خود دارند. می‌تواند تشخیص دهد که آیا تنظیمات، اتصالات یا سیگنال‌های ضعیف باعث ایجاد لکه یا خط در تلویزیون سامسونگ شما می‌شوند یا خیر.

برای انجام موفقیت آمیز تست تصویر، باید دستورالعمل های ساده ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

  • از صفحه اصلی تلویزیون سامسونگ خود دیدن کنید
  • تنظیمات تلویزیون سامسونگ را باز کنید
  • گزینه «مراقبت از دستگاه» را انتخاب کنید.
  • گزینه “اسکن” را فشار دهید
  • اجازه دهید اسکن برای چند دقیقه انجام شود
  • گزینه “Self Diagnosis” را انتخاب کنید.
  • برای انتخاب «تست تصویر» به پایین بروید.
  • بر روی گزینه “OK” کلیک کنید و تست شروع به کار می کند

در این دوره، یک الگوی آزمایشی برای تشخیص هرگونه مشکل در صفحه نمایش شما نمایش می دهد. همچنین می‌توانید کابل‌های HDMI را خارج کرده و دوباره وصل کنید تا دوباره آزمایش را انجام دهید. اگر مشکل ادامه یابد، نشان دهنده آسیب جدی است.

اگر گزینه آزمایش تصویر را ندارید، سعی کنید این آموزش را دنبال کنید تا مشکلات نمایش روی صفحه تلویزیون سامسونگ خود را تشخیص دهید.

راه حل شماره ۴ به روز رسانی سیستم عامل

در صورت استفاده از سیستم عامل قدیمی، اشکالاتی مانند خطوط افقی ممکن است رخ دهد. اکثر تلویزیون سامسونگ های هوشمند برای عملکرد روان نیاز دارند سیستم عامل خود را به طور مرتب به روز رسانی کنند. هر مدل تلویزیون سامسونگ روشی برای به روز رسانی سریع نرم افزار دارد. راهنمای تلویزیون سامسونگ خود را دنبال کنید و سیستم عامل خود را به روز کنید. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی را که ممکن است داشته باشید به آخرین نسخه‌هایشان به‌روزرسانی کنید. سامسونگ در طول زمان به‌روزرسانی‌های گرافیکی را ارائه می‌کند، بنابراین اگر تلویزیون سامسونگ سامسونگ دارید مراقب آن‌ها باشید.

رفع شماره ۵ تنظیم مجدد کارخانه

تنظیم مجدد کارخانه می تواند اکثر مشکلات نرم افزاری را در کوتاه ترین زمان برطرف کند. با این وجود، خطوط افقی، اشکالات، و ثابت شدن صفحه نمایش اغلب به دلیل فایل های بد ایجاد می شوند. در این موارد، تنظیمات کارخانه به حذف هر گونه برنامه یا فایل خرابی که ممکن است داشته باشید کمک می کند. تنها نقطه ضعف این روش این است که تمام تنظیمات ویدیوی سفارشی خود را از دست خواهید داد. بنابراین مطمئن شوید که پس از بازگشت به تنظیمات پیش فرض، آن ها را به خاطر بسپارید.

پیشنهاد مطالعه: رفع مشکلات درایور پرینتر سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 15 =