دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

وقتی لپ تاپ سامسونگ هنگ می کند باید چه کار کرد؟

این باید یکی از خسته کننده ترین مسائل لپ تاپ سامسونگ باشد که با آن روبرو هستیم! برای بدتر شدن اوضاع، معمولاً در ناخوشایندترین زمان اتفاق می افتد. نگران نباشید، چند مرحله ساده و عملی وجود دارد تا رایانه شما دوباره کار کند.

چرا لپ تاپ سامسونگ من همچنان هنگ می کند؟

دلایل متعددی وجود دارد که چرا لپ تاپ سامسونگ ممکن است هنگ کند یا شروع به عملکرد ضعیف کند. به طور معمول، این یک مشکل مربوط به نرم افزار خواهد بود یا اینکه رایانه شما برنامه های زیادی در یک بار کار می کند و باعث هنگ کردن آن می شود. مشکلات اضافی مانند فضای ناکافی دیسک سخت یا مشکلات مربوط به “درایور” نیز می تواند باعث هنگ  کردن رایانه شود.

این مقاله به شما دستورالعمل های گام به گام را ارائه می دهد که در صورت هنگ کردن یا قفل شدن غیر منتظره رایانه شما چه کاری انجام دهید.

لپ تاپ سامسونگ همچنان هنگ می کند

ابتدا به رایانه خود زمان دهید تا به طور خودکار از حالت انجماد خارج شود. معمولاً چند دقیقه کافی است تا ببینیم آیا رایانه خودش می تواند مشکل را حل کند یا خیر. اگر رایانه هنگ کرده باقی بماند، ارزش بررسی چند گزینه دیگر را دارد.

بررسی کنید که آیا رایانه شما کاملاً مسدود است یا خیر

چند راه برای بررسی اینکه آیا رایانه شما کاملاً هنگ کرده است وجود دارد که اغلب به آن “بن بست” می گویند.

  1. سعی کنید نشانگر ماوس خود را روی صفحه حرکت دهید. اگر حرکت نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و نیاز به راه اندازی مجدد دارد.
  2. سعی کنید روی دکمه “Caps Lock” روی صفحه کلید کلیک کنید. اگر چراغ Caps Lock نشان می دهد که کار می کند، به احتمال زیاد مشکل نرم افزاری است و می توان با استفاده از Task Manager ویندوز آن را حل کرد. اگر چراغ Caps Lock کار نمی کند، به احتمال زیاد رایانه شما قفل شده است و باید راه اندازی مجدد کنید.

Ctrl+Alt+Del – Task Manager

یکی از ساده ترین راه حل ها برای باز کردن هنگ لپ تاپ سامسونگ، فعال کردن مدیر وظیفه است. برای باز کردن Task Manager و اجرای آن در ویندوز:

  1. Ctrl+Alt+Del را فشار دهید تا مدیر وظیفه باز شود
  2. برنامه ای را انتخاب کنید که پاسخگو نیست و “پایان کار” را انتخاب کنید
  3. برای اجرای فرآیند ۳۰ ثانیه زمان بگذارید

لپ تاپ سامسونگ خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر Task Manager پاسخ نمی دهد، ممکن است ارزش راه اندازی مجدد رایانه را داشته باشد. برای انجام این کار، دکمه پاور را برای حدود ۱۰ ثانیه فشار داده و نگه دارید. این باعث می شود لپ تاپ سامسونگ شما خاموش شود. ۳۰ ثانیه به رایانه فرصت دهید و سپس رایانه را دوباره روشن کنید.

نکته برتر: مطمئن شوید که ویژگی ذخیره خودکار برای هر نرم افزاری که کار می کنید انتخاب شده است. به این ترتیب، اگر لپ تاپ سامسونگ شما فریز شود، می توانید فایل های پروژه خود را به راحتی بازیابی کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 5 =