دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

اهمیت تعمیر صفحه تلویزیون

تعمیر صفحه نمایش تلویزیون‌های جدید و قدیمی از گذشته تا به امروزه در ردیف حساس ترین خدمات تعمیر تلویزیون قرار دارد. از آنجایی که صفحه نمایش تمام فعالیت دستگاه را برای ارائه تصوی به کاربر نشان می‌دهد، خرابی آن با از دست دادن امکانات اصلی تلویزیون برابری می‌کند.

با ورود نسل جدید تلویزیون‌ها به بازار نیاز به تعمیر ال سی دی شکسته تلویزیون، تعویض ال ای دی ضربه خورده و همین طور تعمیر ال سی دی آسیب دیده در اثر آبخوردگی و دیگر موارد نیز شکل گرفته است. تعمیر ال ای دی در مقایسه با صفحه نمایش تلویزیون‌های قدیمی راحت تر بوده اما تجهیزات وابسته به آن از هزینه بیشتر و حساسیت بالایی در هنگام تعمیر صفحه تلویزیون برخوردارند.

تعمیر صفحه شکسته تلویزیون ال ای دی

بروز مشکلاتی از قبیل شکستگی، آب خوردگی و آسیب دیدگی‌های سطحی مثل کشیدن دستمال ضخیم بر روی صفحه نمایش و ایجاد خطوط بر روی آن وابسته به نوع تلویزیون و اندازه آسیب با تعمیر صفحه تلویزیون قابل رفع است.

تعمیر صفحه تلویزیون در مدل‌های مختلف

تعمیر صفحه تلویزیون در انواع مختلف مثل LCD، LED، پلاسما و مواردی از این قبیل وابسته به وضعیت صفحه نمایش انجام می‌شود. اگر شدت آسیب دیدگی در حالت سطحی قرار داشته باشد می‌توان نسبت به تعمیر این قطعه در منزل اقدام کرد.

تعمیر صفحه تلویزیون در زمان ایجاد شکستگی یا دیگر مشکلات پیش آمده با توجه به نوع صفحه بطور تخصصی صورت می‌گیرد. تعمیر ال سی دی شکسته تلویزیون و تعمیر صفحه شکسته تلویزیون ال ای دی امروزه در ردیف پر درخواست ترین خدمات برای تعویض و تعمیر صفحه تلویزیون قرار دارند.

شکستن ال سی دی تلویزیون در اثر فشار وارده یا برخوردن اجسام سنگین نیاز به تعمیر صفحه تلویزیون و در بیشتر مواقع تعویض این قطعه را به دنبال دارد. برای رفع مشکلاتی مثل آبخوردگی صفحه تلویزیون نیز تعویض ال سی دی، ال ای دی یا تعمیر صفحه تلویزیون در کارگاه‌های تخصصی انجام می‌شود.

اما در مواقعی مثل نفوذ آب و مواد شویند در ال ای دی تلویزیون یا شکستن کامل ال سی دی تلویزیون تعمیرات این قطعه در محیط کارگاهی انجام می‌شود.بنابراین تعمیر صفحه تلویزیون وابسته به نوع آن و میزان آسیب وارده می‌توان بصورت زیر بررسی شود.

تعمیر ال سی دی شکسته تلویزیون

شکستن ال سی دی تلویزیون به مرور زمان با ایجاد مشکلاتی مانند پیکسل‌های مرده و سوختگی صفحه همراه است. در هنگام مواجهه با شکستگی در شیشه ال سی دی بهترین اقدام تعویض این قطعه و جایگزینی آن با تجهیزات جدید است.

در هنگام مواجهه با مشکل ایجاد شکستگی در ال ای دی تلویزیون در صورت سطحی بودن این ایراد با اقدامات پیشگیرانه جلوی پیشروری این مشکل را بگیرید. سپس در اولین فرصت برای تعمیر صفحه تلویزیون اقدام کنید.

شکستن صفحه ال ای دی تلویزیون

تعمیر تلویزیون ال ای دی ضربه خورده باید بصورت تخصصی و تحت نظارت افراد آموزش دیده با رعایت اصول مشخص انجام شود. تعویض ال ای دی تلویزیون در این شرایط رایج ترین اقدامی بوده که برای رفع مشکل شکستگی صفحه تلویزیون انجام می‌شود.

تعمیر صفحه تلویزیون در مدل‌های قدیمی

وجود لکه های رنگی روی تصویر، دیده شدن تنها یک خط افقی در وسط صفحه، جمع شدگی تصویر و دیده شدن خطوط سیاه و سفید در بالا یا پایین صفحه و همین طور ایجاد خش و ترک در برخی قسمت‌های صفحه نیاز به تعمیر صفحه نمایش تلویزیون در مدل‌های قدیمی را ایجاد می‌کند.

روش‌هایی برای تعمیر صفحه تلویزیون در منزل

در صورتی که آسیب وارده به شیشه تلویزیون در حد یک خراش سطحی بوده می‌توانید با یک سری اقدامات تجربی مانع شدت گرفتن این مشکل در تلویزیون شوید. در این بخش به سه روش ساده برای ترمیم شیشه تلویزیون در ضربه‌های سطحی اشاره خواهیم داشت.

استفاده از ضد خش مخصوص تلویزیون،‌ یکی از راحت‌ترین و متداول‌ترین روش‌های از بین بردن خط و خش از صفحه نمایش بدون آسیب‌های دیگر است.

کاربرد ماشین‌های ضد خش و لک خودکار پوشش ضد انعکاس برای از بین بردن خش ایجاد شده در روی صفحه نمایش.

استفاده از ماده نفتالین، محیط اطراف آن را با ایزوپروپیل الکل رقیق کنید، یک قطره کوچک از روغن مایع به را به سر پنبه بپاشید و بر روی منطقه خش برداشته بکشید.این روش در طولانی مدت اثر بخش بوده اما نسبت به روش‌های دیگر کم خطر تر است.

 آیا ال سی دی تلویزیون تعمیر می شود؟

لازم به ذکر است این شیوه‌های تعمیر صفحه تلویزیون بیشتر مواقع برای جلوگیری از بیشتر شدن عمق خراش و ضربه انجام می‌شود. در مواقعی که شکستگی صفحه ال ای دی یا ال سی دی تلویزیون عمیق تر بوده باید برای تعمیرات آن با افراد متخصص در ارتباط باشید.

 آیا ال سی دی تلویزیون تعمیر می شود؟

یکی از سوالاتی که همواره در خصوص تعمیر صفحه تلویزیون مطرح بوده امکان تعمیر ال سی دی و ال ای دی پس از شکستن است. در پاسخ به این سوال می‌توان گفت در تعمیر صفحه تلویزیون میزان آسیب وارده به ال سی دی و همین طور وضعیت ساختاری آن تعیین کننده تاثیرگذاری تعمیرات و تعویض قطعه در عملکرد دستگاه است.

در برخی مواقع عدم دسترسی به تجهیزات جایگزین تعویض صفحه ال سی دی با مشکلات رو به رو کرده و در هنگام مواجهه با این مشکل تنها راه حل تعویض کلی تلویزیون می‌باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 4 =