دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر مشکل صفحه مشکی لپ تاپ در هنگام راه اندازی

بطور یقین قبل از خواندن این مقاله احتمالا با این مشکل مواجه شده اید که به هنگام روشن کردن لپ تاپ، صفحه آن چیزی نشان نداده، هارد دیسک کار کرده و چراغها روشن بوده، و هر چیزی بنظر کار می کند اما صفحه همچنان روشن نیست. در اینجا راه حلهایی را در خصوص تعمیر صفحه مشکلی لپ تاپ ارائه می شوند اما تضمین نمی کنند که هر چیزی کار کند، اما روش عیب یابی را نیز دنبال کرده تا به نقطه واحدی برسید.

تعمیر صفحه مشکلی لپ تاپ

مانیتور خارجی

اکثر لپ تاپها دارای پورت VGA برای اتصال مانیتور خارجی هستند. اگر مانیتور خارجی در دسترس باشد، سپس به این پورت وصل شده و لپ تاپ روشن می شود و دیده می شود که نمایشگر لپ تاپ روشن است. قبل از آنکه مانیتور خارجی را وصل کرده کاملا لپ تاپ را خاموش نمایید، بنابراین خروجی نمایشگر توسط سیستم شناسایی می شود. اگر شما تصویر را در مانیتور خارجی دریافت می کنید، پس مشکل بر روی صفحه نمایش لپ تاپ LCD می باشد.

اگر پس از اتصال مانیتور خارجی و روشن کردن کامپیوتر، تصویر بر روی مانیتور نباشد، سپس باید مرحله بعدی را انجام داد.

برداشتن هارد دیسک

نکته: به منظور برداشتن روکش هارد دیسک به آچار پیچ گوشتی نیاز دارید.

بسیاری از لپ تاپها اگر هارد دیسک بد باشد روشن نمی شوند، زیرا ازنظر منطقی کامپیوتر باید فرایند POST را انجام دهد و سپس خطایی ایجاد می شود که هارد دیسک بد خراب بوده یا پیدا نشده است. پس از برداشتن هارد دیسک، کامپیوتر روشن می شود. اگر صفحه لپ تاپ روشن شد، پس هارد دیسک مشکل ندارد. اگر چیزی روی ندهد، باید به مرحله بعدی رفت.

برداشتن ماژولهای حافظه

نکته: شما به آچار پیچ گوشتی کوچک فیلیپ برای برداشتن کاور ماژولهای حافظه در پایین نیاز دارید، برخی لپ تاپها یک ماژول حافظه ثانویه زیر کیبورد دارند، بنابراین احتمالا شما باید کیبورد را نیز برداشته.

با استدلالی همانند هارد دیسک، کامپیوتر باید خطای حافظه بد است را نشان دهد و یا حداقل تولید صدای حافظه استاندارد را مشخص کرده، اما مجددا می بینید که حافظه مشکل دارد. آنرا در آورده و دستگاه را روشن کرده و ببینید که چیزی روی صفحه نمایش داده شود. اگر مجددا حافظه مشکل داشت، همین کار را ادامه داده و به مرحله بعد بروید.

ریست کردن باتری CMOS

این مورد یک ترفند محسوب می شود، زیرا باتری CMOS در برد سیستم مخفی بوده، بنابراین شما باید هر چیزی را جدا کنید. برخی لپ تاپها هستند که باتری CMOS آنها با زدن کلیدهای کیبورد و دکمه پاور ریست می شوند. لپ تاپ HP بنظر با برداشتن باتری و زدن دکمه پاور به مدت ۱۰ دقیقه ریست می شود که بدون سیم پاور وصل نمی شود. اما برای یافتن نحوه ریست کردن باتری CMOS بدون برداشتن فیزیکی آن به کتابچه راهنمای کامپیوتر رجوع کنید.

ریست کردن باتری CMOS

همانطور که از تصویر بالا مشاهده می کنید، باتری CMOS مستقیما به مادربرد وصل بوده و از چیپ BIOS حتی زمانی که کامپیوتر خاموش است برق می گیرد. زمانی که باتری CMOS برداشته شده باید کامپیوتر را روشن کرده – که باتری CMOS به مادربرد وصل نیست. اگر پیامها و سایر چیزهایی بر روی صفحه نمایش داده شده، پس مشکل از باتری CMOS است. اگر مشکل ادامه پیدا کرد، احتمالا به نتیجه برسیم.

برد سیستم خراب شده است

در این مرحله احتمالا می توان به مادربرد (برد سیستم) درصورتی که خطایی وجود دارد توجه نمود. مشکلات مادربرد به سختی تعمیر می شوند، حتی اگر قابل تعمیر باشند، بهترین کار اینست که مادربرد جدید خرید. اگر کامپیوتر گارانتی داشته باشد اینکار را احتمالا فروشنده انجام می دهد و اگر گارانتی نباشد، شما باید خودتان آنرا بخرید. مادربردهای لپتاپ گران هستند، بنابراین شما باید ببینید که خرید مادربرد ارزش دارد یا اینکه نسبت به خرید یک لپتاپ جدید اقدام نمایید.

در صورتی که در لپتاپتان چنین مشکل یا مشکلات مشابهی ایجاده شده است، می توانید با بخش تعمیر لپتاپ شرکت ایران سرویس تماس حاصل کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 4 =