دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در زیر رایج ترین مشکلات ماشین لباسشویی سامسونگ و راه حل های عیب یابی آورده شده است. با این حال، بسیاری از مشکلات در ماشین لباسشویی های سامسونگ در درب جلو مشاهده شده است. شما می توانید برخی از مشکلات را با تنظیمات جزئی حل کنید، اما اگر از مشکل مطمئن نیستید، باید از یک تعمیرکار حرفه ای شرایط کمک بگیرید.

راه حل رفع خرابی مدار الکتریکی ماشین لباسشویی

 

  1. واشر سامسونگ مدار الکتریکی را قطع می کند

واشرهای بار جلوی سامسونگ به دلیل خطر قطع شدن مدار الکتریکی خانگی فراخوان شده اند. دلیل اصلی نشتی آب داخلی در دستگاه بود. اگر آب روی اتصالات الکتریکی ماشین لباسشویی بریزد، ممکن است باعث سوختن برد مدار شود و خطر آتش سوزی در خانه شما ایجاد کند.

راه حل

در این صورت، باید فوراً ماشین لباسشویی خود را از پریز برق جدا کنید تا زمانی که یک قطع کننده مدار خطای زمینGFCI) ) از سامسونگ دریافت کنید.

به گفته سامسونگ تنها دو مدل واشر WF306BHW و WF316 دارای مشکل مدار الکتریکی هستند. با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان همین مشکلات را در سایر واشرهای بار جلوی سامسونگ نیز گزارش کرده اند.

  1. واشر در حال چرخش نیست

عملکرد چرخش ماشین لباسشویی شما ممکن است به دلایل مختلفی آنطور که باید خوب نباشد. دستگاه دارای سنسورهایی است که مشکل را تشخیص داده و به طور خودکار چرخه چرخش را کند یا متوقف می کند.

فرسودگی سیستم تعلیق، خرابی پمپ تخلیه، قفل معیوب درب، شل شدن مهره درام، و شاید شکستگی براکت پلاستیکی در پشت دستگاه همگی می توانند بر چرخه چرخش تأثیر بگذارند.

راه حل:

قبل از تماس با تکنسین، باید خودتان مشکل را تشخیص دهید. برای بررسی این:

  • شما باید یک چرخه چرخش را بدون بار و بدون مواد شوینده اجرا کنید.
  • پس از شروع چرخه، مراقب درام باشید زیرا در ابتدا دستگاه آب را پر می کند و با دقت از درب نگاه کنید تا ببینید آیا درام در حال چرخش است یا خیر. طبیعی است که دستگاه در طول چرخش چندین بار متوقف و روشن شود.
  • سپس، سعی کنید بارهای کوچک و بزرگ را برای تشخیص چرخه چرخش قرار دهید. برخی از واشرهای سامسونگ در بارهای زیاد به خوبی کار می کنند و برای جبران بارهای کوچک به آب بیشتری در طول چرخه چرخش نیاز دارند.
  • اگر درام همچنان در طول چرخه های شستشو نمی چرخد، این یک مشکل اساسی است که نیاز به خدمات تکنسین دارد.
  1. واشر آب نشت می کند

نشت آب یکی دیگر از مشکلات شایع گزارش شده توسط مشتریان است. در طول چرخه شستشو، اغلب نشتی دارد و این می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

چگونه نشت آب را بررسی و رفع کنیم؟

در این حالت مجدداً بررسی کنید که درب به درستی بسته شده باشد و از محکم بودن اتصالات شلنگ اطمینان حاصل کنید. همچنین اتصال شلنگ تخلیه به سیستم تخلیه را بررسی کنید زیرا اغلب باعث نشتی در واشر می شود.

استفاده بیش از حد یا نادرست از مواد شوینده که باعث کف زیاد می شود نیز ممکن است منجر به نشتی شود. بنابراین، مقدار مواد شوینده را کاهش دهید یا برای تشخیص مشکل واقعی، یک مارک شوینده دیگر را امتحان کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما در طول چرخه شستشو آب زیادی مصرف کند، می تواند باعث نشتی در خطوط داخلی ماشین نیز شود. بنابراین، سعی کنید سطح آب را پایین بیاورید تا از سوراخ شدن لوله های تخلیه جلوگیری کنید.

  1. مواد شوینده پس از چرخه شستشو در تلگراف باقی می ماند

این مشکل زمانی رخ می دهد که فشار آب کافی برای شستشوی کامل مواد شوینده وجود نداشته باشد. اگر از مواد شوینده قدیمی در دستگاه استفاده می‌کنید، می‌تواند باعث انسداد دیسپنسر نیز شود. بنابراین، ممکن است نیاز به تمیز کردن مناسب کشوی مواد شوینده داشته باشید.

چگونه کشوی مواد شوینده را در ماشین لباسشویی سامسونگ تمیز کنیم؟

مراحل زیر را برای تمیز کردن کشوی مواد شوینده در واشرهای سامسونگ بررسی کنید.

  • ابتدا کشوی مواد شوینده را باز کنید.
  • یک اهرم آزاد کننده (A) در داخل کشو وجود خواهد داشت. فشار دهید
  • همزمان با فشار دادن کشوی مواد شوینده آن را بیرون بکشید.
  • پس از آن، راهنمای مایع شوینده (اختیاری) و بخش نرم کننده را از کشو خارج کنید.
  • حالا تمام قسمت ها باید زیر آب جاری شسته شوند.
  • انسداد کشوی مواد شوینده را با یک مسواک قدیمی تمیز کنید.
  • اکنون راهنمای مایع شوینده و بخش نرم کننده را محکم به کشوی مواد شوینده فشار دهید.
  • در نهایت، کشوی مواد شوینده را به عقب برگردانید.
  1. واشر روشن نمی شود

این یک مشکل رایج در واشرهای بار جلو است و می تواند دلایل مختلفی برای آن وجود داشته باشد.

چگونه می توانید آن را عیب یابی و حل کنید؟

مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما به برق وصل است و درب آن کاملا بسته است. همچنین باز بودن شیرهای آب را مجددا بررسی کنید.

در غیر این صورت، مشکل می تواند فیوز سوخته باشد. بنابراین، ممکن است برای راه اندازی دستگاه نیاز به تنظیم مجدد قطع کننده مدار الکتریکی داشته باشید. اگر مشکل ادامه داشت، باید از یک تکنسین کمک بگیرید.

https://service-samsung.ir/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1-%d9%84%d8%a8%d8%a7%d8%b3%d8%b4%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =