دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

آموزش تعمیر پورت hdmi تلویزیون سامسونگ

تعمیر پورت hdmi تلویزیون بطور همزمان با کار نکردن این کابل در تلویزیون پس ار انجام اتصالات ضرورت می‌یابد. از کار افتادن hdmi تلویزیون و ایجاد اختلال در روند کار دیگر اتصالات در هنگام استفاده از مهمترین مواردی بوده که در زمینه تعمیر پورت hdmi تلویزیون به آن پرداخته می‌شود.

کار نکردن پورت hdmi تلویزیون تحت تاثیر عوامل داخلی سیستم و خرابی و فرسودگی کابل تهیه شده بروز داده و با اقدامات تخصصی برای رفع آن در مواقع خاص همراه است. تعمیر سوکت HTMI، تعمیر پورت hdmi تلویزیون، بررسی دلایل خرابی پورت hdmi تلویزیون سامسونگ و دیگر برند‌ها شرایط را برای استفاده بهینه و کاربردی از این قبیل خدمات فراهم می‌کند.

ضرورت تعمیر پورت HDMI تلویزیون

کابل HTMI امکان دسترسی همزمان به قابلیت‌های مثل تصویر و صدا را تنها با یک اتصال واحد در تلویزیون و دیگر دستگاه‌های دیجیتال ایجاد می‌کند. برای ایجاد این سبک ارتباطات دسترسی همزمان به محیط HDCP امری ضروری است.

اگر در جریان برقراری ارتباط HDMI مشکلی پیش آید رمز گذاری HDCP تعبیه شده در دستگاه به درستی شناسایی نشده و در روند پخش صدا یا تصویر اختلال ایجاد می‌شود. بنابراین در این شرایط رفع مشکل کار نکردن پورت hdmi تلویزیون با راهکارهای ارائه شده در روند کارکرد این قطعه تاثیر گذار است.

نیاز به تعمیر پورت hdmi تلویزیون تحت تاثیر بروز مشکلاتی مثل نوسانات برق ،عدم استفاده از محافظ و خرابی پورت شکل می‌گیرد. در صورت عدم تاثیرگذاری این روش‌ها بهترین اقدام برای رفع مشکل کار نکردن کابل HDMI انجام تعمیر پورت hdmi تلویزیون است.

عیب یابی و بررسی علت کار نکردن پورت hdmi تلویزیون

علت کار نکردن پورت HDMI تلویزیون در وهله اول می‌تواند خرابی ایجاد شده در کابل اتصالی باشد. در حالت بعدی عدم خوانایی صحیح اتصال انجام شده به دلیل شناسایی نکردن کد ارسالی از محیط HDCP در روند عملکرد این پورت است.

در این بخش به اجرای مراحل عیب یابی و تعمیر پورت hdmi تلویزیون به شرح ذیل اشاره خواهیم داشت.

۱-اتصالات کابل HDMI را بررسی کنید.

در روند انجام این کار پورت اتصال کابل به دستگاه و وضعیت سیم را به درستی بررسی کنید. از فعال بودن تنظیمات تلویزیون برای برقراری اتصال کابل hdmi با طی کردن مسیر زیر اطمینان حاصل کنید.

Settings > Display Entries > HDMI connection

۲-کابل HDMI را جدا سازی و مجدد وصل کنید.

قبل از انجام اقدامات لازم برای تعمیر پورت hdmi تلویزیون دستگاه را خاموش، دوشاخه را از پزیر جدا کنید. سپس اتصال کابل را قطع و پس از چند دقیقه مجدد وصل کنید. با این کار به نوعی عمل شبیه سازی شده ریست تلویزیون انجام شده و به احتمال زیاد اشکلات سطحی موقتی که مانع ارتباط کابل hdmi بودند برطرف می‌شود.

۳-از روش معکوس سازی اتصال تلویزیون استفاده کنید.

در این روش به جای روشن کردن تلویزیون ابتدا دستگاه‌های جانبی را روشن کرده و اتصالات وابسته به آنها را انجام دهید. در این مسیر پورت hdmi هم از قاعده مستثنی نبوده و قبل از فعال کردن تلویزیون متصل می‌شود.

۴-ورودی دیگری برای HDMI تلویزیون انتخاب کنید.

با ریموت کنترل، به ورودی دیگری از تلویزیون رفته و وضعیت دریافت سیگنال را به نسبت ورودی hdmi بررسی کنید. در صورت عدم موفقیت در برقراری ارتباط دستگاه خود را به ورودی HDMI دیگری با فشردن دکمه Source متصل کنید. اگر بیش از یک پورت دارید از انتخاب صحیح پورت hdmi اطمینان حاصل کنید.

۵- تنظیمات رزولوشن دستگاه های جانبی را بررسی کنید.

اگر دستگاه HDMI شما دارای یک منوی تنظیمات برای کنترل رزلوشن ویدئواست، بررسی کنید که بر روی AUTO تنظیم شده باشد. قبل از اقدام به تعمیر پورت hdmi تلویزیون بررسی تنظیمات ظریفی مثل ویژگی‌های تصویر در خوانایی این کابل تاثیر دارند.

۶-اتصالات تمام منابع HDMI را جداسازی و مجدد وصل کنید.

تمامی پورت‌های اشغال شده HDMI را جدا کنید. کابل تلویزیون را نیز به مدت ۱۰ دقیقه از اتصال خارج کنید. کابل تلویزیون را وصل و یکی از دستگاه‌های مورد نظر را به پورت HDMI وصل کنید. دستگاه را روشن کنید ،در این حالت در صورت سالم بودن پورت HDMI مشکل مشاهده شده رفع می‌شود.

۷-آپدیت سیستم عامل تلوزیون و ریست آن

در صورت کارنکردن پورت hdmi تلویزیون راهکار بروز رسانی سیستم عامل تلویزیون را امتتحان کنید. این روش که با رفع برخی مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری همراه بوده می‌تواند در رفع مشکل کار نکردن پورت hdmi تلویزیون تاثیر مثبتی داشته باشد.

کار نکردن پورت hdmi تلویزیون در دستگاه‌های مختلف

کار نکردن پورت hdmi مختص تلویزیون نبوده و در دستگاه‌های مختلفی مثل لپ تاپ و دیگر گیرنده‌های دیجیتال دیده می‌شود. در این بخش سعی داریم با بررسی علت کار نکردن پورت hdmi تلویزیون دلیل عملکرد ضعیف این تجهیزات در دیگر لوازم را نیز مورد بررسی قرار دهیم.

مشکل اتصال کابل hdmi از کامپیوتر به تلویزیون HDR

اجرای قابلیت HDR در برخی تلویزیون‌های سری ۴K Ultra HD منجر به کار نکردن HTMI تلویزیون شده است. با انجام اقدامات زیر می‌توانید شرایط را برای اتصال مجدد این پورت فراهم کنید.

از سازگاری دستگاه‌های جانبی متصل شده به تلویزیون با تکنولوژی HDR. اطمینان حاصل کنید.

از آپدیت بودن سیستم عامل تلویزیون با آخرین تغییرات مطمئن باشید.

کابل HDMI را با نوع Hi-Speed HDMI با سرعت حداقل ۱۰.۲ گیگابیت بر ثانیه و ترجیحاً ۱۸ گیگابیت بر ثانیه عوض کنید.

اتصال دستگاه‌هایی با قابلیت HDR مثل Blu-ray UHD ممکن است در روند شناسایی محتوای رمز گذاری HDR توسط تلویزیون اختلال ایجاد می‌کند.

اگر تلویزیون شما پس از تغییر تنظیمات و به روزرسانی کابل ها، همچنان منبع HDR را تشخیص نمی دهد، از یک تکنسین متخصص کمک بگیرید.

 مشکل اتصال کابل hdmi از کامپیوتر و لپ تاپ به تلویزیون

در هنگام اتصال لپ تاپ یا کامپیوتر به تلویزیون از طریق کابل HDMI از برقراری تنظیمات لپ تاپ برای اتصال این پورت اطمینان حاصل کنید.

مشکل اتصال کابل hdmi از کامپیوتر به تلویزیون HDR

اگر تصویری از لپ تاپ به تلویزیون منتقل نشد روش زیر برای عیب یابی و رفع علت کار نکردن پورت HTMI تلویزیون امتحان کنید.

لپ تاپ خود را با کابل HDMI متصل به تلویزیونی که از قبل روشن است در حالت راه اندازی قرار دهید.

هنگامی که تلویزیون خاموش است لپ تاپ را راه اندازی و سپس تلویزیون را روشن کنید.

قبل از اتصال کابل HDMI، کامپیوتر را راه اندازی کرده و تلویزیون را روشن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × پنج =