دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تعمیر کنترل تلویزیون و مشکلات رایج آن

خیلی از افراد ممکن است مشکلاتی برای کنترل ریموتشان پیش بیاید، که نیاز به تعمیر کنترل تلویزیون داشته باشند. در چنین شرایطی افراد اولین کاری که برای تعمیر ریموت کنترل تلویزیون خود انجام می‌دهند، اقدام به تعویض باتری می‌کنند، اما گاهی اوقات تعویض باتری مشکل را برطرف نمی‌کند و مشکل فراتر از این است، اغلب مشکلاتی که بعد از مدتی برای ریموت کنترل به وجود می آید مربوط به صفحه مدار و دکمه ها هستند.

چند راه حل ساده در تعمیر ریموت کنترل تلویزیون

دلایل و مشکلات متعددی وجود دارد که باعث می‌شود، ریموت تلویزیون شما خوب کار نکند. در زیر پیشنهادهایی برای روش تعمیرکنترل تلویزیون ال جی، تعمیر ریموت کنترل تلویزیون سامسونگ و تعمیر کنترل تلویزیون سونی براویا و سایر برندهای دیگر آمده است که می‎‌تواند به شما کمک کند. اگر بعد از انجام این موارد، مشکل شما برطرف نشد، بهتر است که از متخصصین این حوزه کمک بگیرید.

عوض کردن باتری‌ها

از آنجای که باتری‌ها خیلی زود فاسد و کم انرژی می‌شوند، عوض کردن باتری در اکثر مواقع مشکل شما را برطرف می‌کند. در این مورد به نحوه قرارگیری صحیح باتری‌ها و قطب‌های مثبت و منفی توجه کنید.

جا به جا کردن باتری‌های ریموت کنترل

جا‌به‌جایی باتری‌ها یک روش قدیمی برای تعمیر کنترل تلویزیون است؛ به این صورت که باتری‌ها را از کنترل خارج کرده و با گذشت چند ثانیه، دکمه پاور را فشار داده و بعد از مدت زمان کوتاهی باتری‌ها را جابه جا کرده و در کنترل قرار دهید و تلویزیون را  خاموش و روشن کنید.

بررسی عملکرد سنسورمادون قرمز در ریموت کنترل تلویزیون

شما می‌توانید به کمک یک دوربین دیجیتالی (مانند دوربین گوشی هوشمند خود) عملکرد صحیح حسگر مادون قرمز، ریموت کنترل خود را بررسی کنید. به این صورت که حسگر مادون قرمز را جلوی لنز دوربین خود بگیرید و یکی از دکمه‌های ریموت کنترل را فشار دهید، سپس روشن شدن حسگر مادون قرمز را روی صفحه دوربین خود بررسی کنید. اگر حسگر درست عمل کند باید روی صفحه موبایل، چراغ قرمز رنگ روشن و خاموش شود.

روشهای خانگی برای بررسی عملکرد دکمه‌ها در تعمیر ریموت تلویزیون

یکی ازمواردی که باید در تعمیر خانگی کنترل تلویزیون ال ای دی الی جی و سایر برندهای دیگر به آن توجه کنیم، بد کارکردن دکمه‌های ریموت است، که اکثرا به دلیل استفاده کردن گرافیت به عنوان رسانا در آنها به وجود می‌آید.  گرافیت به مرور زمان با ترکیب شدن با اکسیژن هوا روغن خاصی را تولید می‌کند که باعث ایجاد یک لایه عایق در بین سطوحی میشود که باید با هم ارتباط داشته باشند که به دلیل قطع ارتباط یا قطع رسانایی دکمه های لاستیکی، کنترل کار نمی‌کند. برای تعمیر دکمه کنترل تلویزیون دو روش وجود دارد.

روش اول در تعمیر صفحه کلید کنترل تلویزیون

در این روش برای تعمیر صفحه کلید کنترل تلویزیون، لازم است که از قبل، یک کیت تعمیر ریموت کنترل را خریداری کنید، این کیت شامل یک محلول است که برای پوشاندن صفحه کلید مورد نیاز است .

 باتری ها را خارج کرده و بعد پیچ‌های موجود در بدنه کنترل را باز کنید و با استفاده از یک چاقو یا یک شیئ تیز دو صفحه کنترل را از هم باز کنید.

در این مرحله یک عکس از، ریموت کنترل باز بگیرید که در آخر کار، ریموت را به درستی ببندید و اشتباه نکنید.

صفحه کلید و مخصوصا دکمه‌هایی که کار نمی‌کردند را، با کمک الکل و پنبه تمیز، کاملا پاک کنید تا تمام روغن و گرد و خاک‌ها به خوبی تمیز شود.

چند چوب کبریت را به رنگ رسانا (که به همراه کیت تعمیر خریداری کرده بودید) آغشته کنید و یک پوشش نازک از آن را بر روی تمامی دکمه های پلاستیکی سیاه پشت صفحه کلید قرار دهید و یک شبانه روز صبر کنید تا رنگ کاملا خشک شود.

بر اساس عکسی که گرفتید، به دقت ریموت کنترل را دوباره ببندید.

 روش دوم در تعمیر دکمه کنترل تلویزیون

در این روش، تمام مراحل باز کردن و جدا کردن دو صفحه کنترل را مانند روش قبل انجام دهید و صفحه کلید و دکمه‌ها را با الکل تمیز کنید. در این روش برای برطرف کردن مشکل قطع رسانایی دکمه‌های لاستیکی از فویل استفاده می‌کنید. به این صورت که با توجه به اندازه دکمه‌ها مقداری فویل برش می‌دهید و با مقداری چسب فویل‌ها را پشت دکمه‌ها می‌چسبانید و تمام قطعات را با توجه به عکس قرار می‌دهید و بدنه کنترل را می‌بندید.

کنترل هوشمند مانند یک موس عمل می کند و می‌توان به وسیله آن مکان‌نما را در سر‌تا‌‌سر صفحه نمایش حرکت داد و روی گزینه‌های مورد نظر کلیک کرد. اما گاهی اوقات پیش می‌آید که کنترل به درستی کار نمی کند. ازآانجایی که عملکرد کنترل جادویی ال جی متفاوت از کنترل‌های معمولی است، پس تعمیر کنترل موسی تلویزیون ال جی و سامونگ هم متفاوت است.

از آنجایی که این کنترل‌ها از طریق وایرلس به تلویزیون وصل می‌شوند، احتمال اینکه باتری آنها ضعیف شده باشد زیاد است؛ پس اولین کار، چک کردن باتری‌هاست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − شانزده =