نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تماشای تلویزیون خراب و نحوه تعمیر آن

اگر شما می خواهید صدها دلار برای تلویزیون سرمایه گذاری کنید، باید مطمئن شوید که تلویزیون دارای بهترین تصویر ممکن باشد، اما بسیاری از افراد وقت خود را صرف پیکربندی صحیح نمایشگر نمی کنند. در اینجا نحوه ارزش فناوری تلویزیون و تنظیمات روی صفحه نمایش مطرح می شود.

شایان ذکر است که ابتدا به برخی آزمایشات نیاز باشد، زیرا دستگاه های مختلف دارای سوالات متفاوتی بوده و محتواهای مختلف نیز به پیکربندی مختلف نیاز دارند. با توجه به این نکته، اگرچه می توان بهترین راهکارهای کلی را ارائه داده اما با توجه به مدل و تلویزیون باید آنها را دنبال کرد.

ابتدا باید به حالت های پیش فرض تلویزیون توجه کرد و تنظیمات آنها را وارد کرد. دفترچه راهنمای مدل می تواند راه حل خوبی برای تنظیمات دستی بوده و یا اینکه از مرورگر وب دانلود کرد تا متوجه شد که دقیقا چه چیزی در دسترس است.

این حالتها بطور خودکار تنظیمات تصویر را براساس آنچیزی که تماشا می کنید تنظیم می کنند. حالت ورزش برای فیلم های سریع و حالت سینمایی برای تصاویر بسیار واقعی از منابع با کیفیت ممکن است وجود داشته باشد و همچنین حالت پویا و زنده نیز زمانی ظاهر شده که در اتاق بسیار روشن هستید. این حالت تلویزیون زمانی تنظیم شده که در وسط کاستکو یا وال مارت بسیار روشن باشید. حالت سینما یا فیلم معمولا از نظر بازتولید آنچیزی که مدیر برای رسانه شما در نظر گرفته، دقیق تر است. ویزیو یک استثناء است که دارای حالت تیره کالیبره است.

متاسفانه، هر سازنده تلویزیون دارای اسم متفاوتی برای حالت های مختلف بوده بنابراین به آزمایشات دقیق تری نیاز خواهد بود. حالت استاندارد یا زنده یا Eco برای رنگها بطور کلی با روشنایی بیشتر و رنگ آبی اشباع می شود.

 

تنظیمات تصویر

تنظیم دستی برای اکثر دستگاه ها امکان دارد. مطمئنا برای داشتن تصویر بهتر می توان برخی حالت ها را تغییر داد. تصاویر بارگیری شده از طریق USB یا وب، یا برنامه THX Tune-Up برای iOS یا اندروید می توانند استفاده شوند.

تنظیمات بهینه به روشنایی اتاق بستگی دارد اما ویژگی HDR در بسیاری از تلویزیون های جدید می تواند کمک کننده باشد. بسیاری از سازندگان بزرگ تلویزیون مانند سامسونگ و ویزیو دارای روش های پنهانی برای تنظیمات هستند، و در اکثر موارد این منبع باید بتواند HDR را فعال کرده و باید از کابل HDMI پر سرعت استفاده کرد.

برخی از سازندگان بزرگ دارای حالت HDR به شرح زیر هستند:

  • ال جی: رنگ عمیق اولترا HD از HDIM
  • پاناسونیک: نصب – HDMI HDR
  • سامسونگ: عمومی- مدیر دستگاه خارجی – رنگ HDMI UHD
  • سونی: نصب- فرمت سیگنال HDMI- HDMI تقویت شده
  • ویزیو: ورودی ها- نمونه گیری فرعی HDMI

 

تنظیمات پیشرفته

پس از تنظیمات کلی، هنوز تنظیمات پیشرفته وجود دارند. این تنظیمات می توانند بطور چشمگیر تصویر دستگاه تلویزیون را تغیی رداده، اما لیبل ها اغلب ناسازگار و گیج کننده هستند و بسیاری از تنظیمات به بهترین وجه برای یک کالیبراسیون حرفه ای محفوظ هستند.

با این وجود، هیچ گونه آسیبی در تنظیمات پیشرفته وجود ندارد زیرا در صورت عدم تمایل تنظیمات می توانید مجددا آنها را تنظیم کنید. تنظیم گاما یکی از مفیدترین آنهاست و تغییر همیشه چشمگیر است. جزئیات سایه نیز تغییر می یابند. اگر بازی ویدیویی می کنید و نمی توانید زامبی ها را مشاهده کنید، سعی کنید گاما را کم رنگ تر کنید تا تصویر کلی روشن تر شود و اگر می خواهید یک ظاهر اشباع و تاریک باشد که لباس های سیاه در سایه ها مخلوط می شود از افزایش گاما استفاده کنید.

در همین حال، تنظیم دما ، “گرما” یا “خنکی” رنگ هایی را که در صفحه مشاهده می کنید قابل کنترل هستند – ترفندهای جزئی در کنار سایر تنظیماتی که ذکر شده می تواند ظاهر تصویر را روی صفحه بهبود بخشد. اگر رنگ تنظیمات صفحه نمایش زنده را دوست دارید اما احساس می کنید همه چیز به رنگ آبی به نظر می رسد سعی کنید گرما را زیاد کنید.

و اگر به نظر می رسد رنگ های کلی به سمت قرمز، سبز، آبی، فیروزه ای، سرخ یا زرد تغییر می کنند، گاهی اوقات می توانید آنها را در یکی از تنظیمات تعادل سفیدی تغییر دهید. با این حال ، تعادل سفیدی به طور کلی به کالیبراسیون انتقال می یابد که می تواند دقیقا “سفید واقعی” را تعیین کند و شما را در حد امکان به سفید نزدیک کند.

همچنین از منوی تنظیمات پیشرفته مانند کنتراست پویا می توانید به تنظیمات بروید. تنظیمات زیادی وجود دارد که می توانید با تنظیم خودکار کنتراست یا حتی روشنایی، تصویر را از طریق تلویزیون خود بهبود ببخشید. در حالی که این تنظیمات کار می کنند اما همچنین می توانند آزار دهنده باشند. اگر متوجه تنظیمات نادرست شدید، تنظیمات پویا را خاموش کنید.

 

قدرت پردازش

بسیاری از تلویزیون های امروزی تمایل دارند تا پردازش بیشتری را به تصویر هر منبع دریافت کنند – در اصل بهبود کیفیت تصویر مدنظر است، اما در واقعیت این مورد با توجه به چیزی که مشاهده می کنید می تواند تجربه مشاهده را کاهش دهد. هر گونه اختلال در حرکت می تواند باعث خاموشی دستگاه شود، هر چند فاصله آن ممکن است متفاوت باشد. در اصل همه این ویژگی ها، با هر نامی، از الگوریتم هایی استفاده می کنند تا تصویر را نرم تر جلوه دهند.

این مورد وقتی که در حال کار کردن است (معمولا اگر در حال تماشای مسابقات ورزشی هستید) می تواند اثر مخربی داشته باشد و به تصویری مسطح و کسل کننده منجر شود – معمولا “اثر اپرا” خوانده می شود زیرا باعث شده تا محتوایی مانند اثر اپرا ایجاد می کند.

ما نمی توانیم تک تک تلویزیون های موجود در آنجا را تحت پوشش خود قرار دهیم، اما بسیاری از آنها به شما امکان می دهند این جلوه های پردازش را با انواع تنظیمات و لغزنده های موزون با توجه به نام خودشان تغییر دهید – این امر با مراجعه به وب و جستجوی شماره ساخت و مدل تلویزیون امکان دارد. به عنوان مثال وب سایت Rtings.com دارای یک سری راهنمایی های مفید برای کالیبراسیون مطابق با دستگاه موردنظر است.

 

بررسی کابل ها و منبع

در اکثر اوقات، شما می خواهید کابل و جعبه بازی های مختلف را از طریق HDMI وصل کنید، یا محتوای خود را مستقیما از وب دریافت کنید. در این موارد نباید اشتباه کرد اما به کابل HDMI 2.0 برای محتوای کامل ۶۰fps 4K نیاز است، به همین دلیل امکان بررسی مجدد وجود دارد، به خصوص اگر یک گیمر باشید. مشخصات HDMI 2.0a پشتیبانی HDR را اضافه می کند، بنابراین اگر این منبع از منبع تغذیه شود، به کابل برای مطابقت با آن نیاز می باشد.

پورتهای شما باید بیش از حد مطابقت داشته باشند – تمام پریزهای HDMI در پشت تلویزیون شما برای پشتیبانی از HDR و ۴K تضمین شده اند. بهترین است تا کتابچه راهنمای تلویزیون بررسی شود تا متوجه شد که بهترین منبع ها به پریزهای سازگار وصل شده اند یا خیر. همچنین لازم است تنظیمات موجود در جعبه کابل، کنسول بازی یا پخش کننده Blu-ray را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از بهترین تصویر ممکن استفاده می کند.

در نهایت، از آزمایش کردن نترسید: دستگاه شما با گزینه تنظیم مجدد کارخانه همراه باشد بنابراین همیشه می توانید به ابتدا برگردید و در صورت لزوم، دوباره از ابتدا شروع کنید. شاید ارزش آن را داشته باشد که آنچه را تغییر داده اید در جایی یادداشت نموده تا بتوانید مراحل خود را راحت تر از قبل انجام دهید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =