نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از تجمع یخ در فریزر آورده شده است تا بتوانید از این تجربه ناخوشایند جلوگیری کنید و یخچال سامسونگ خود را به درستی کار کنید.

چگونگی ایجاد یخ (یخبندان)

تجمع یخ زمانی اتفاق می‌افتد که هوای گرم یا مرطوب با کویل‌های تبخیرکننده سرد در فریزر شما تماس پیدا می‌کند (مانند زمانی که درب فریزر را در یک روز گرم باز می‌کنید). سیم پیچ ها فوراً رطوبت را منجمد می کنند و اگر مقدار کافی از آن وجود داشته باشد، به صورت یخ جمع می شود. اگر یخ کافی روی سیم پیچ ها جمع شود، جریان هوای خنک در فریزر محدود می شود.

فراست و غذای شما

یخ زدگی یا “سوختگی فریزر” می تواند بر بافت و حتی طعم غذا در فریزر شما تأثیر بگذارد، به خصوص اگر غذای شما قبل از نگهداری به درستی بسته بندی نشده باشد. در حالی که آنها از نظر فنی برای خوردن ناامن نیستند، اقلام مات به نظر “برفی” می آیند، اغلب بوی مشخصی دارند و طعم کدرتری دارند. درک این نکته مهم است که تجمع یخ فقط به کیفیت غذا مربوط نمی شود. همچنین می تواند کویل ها را خراب کند و به طور بالقوه بر عملکرد کل دستگاه تأثیر بگذارد.

 تجمع یخ در فریزر یخچال

مبارزه با یخبندان

از انتخاب دقیق لوازم آشپزخانه تا تعهد بسته نگه داشتن درب تا حد امکان، چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای محدود کردن تجمع یخ در فریزر خود انجام دهید.

مرحله ۱. لوازم خانگی را هوشمندانه انتخاب کنید

انواع مختلفی از یخچال سامسونگ و فریزر برای انتخاب وجود دارد که هر گزینه مزایای متفاوتی نسبت به بقیه دارد. لوازم خانگی جدیدتر معمولاً طرح ها و اضافات متفکرانه تری دارند که می توانند سبک زندگی خاص شما را برآورده کنند. قبل از خرید لوازم خانگی خود به نکات زیر توجه کنید.

  • نیازهای منحصر به فرد خانواده خود را برای ذخیره سازی مواد غذایی ارزیابی کنید.
  • به دنبال مارک های مورد اعتماد با سابقه نوآوری در فریزر، مانند Frigidaire و Avanti باشید.
  • برای پشتیبانی از انتخاب خود با یک متخصص Abt یا متخصص دیگر صحبت کنید.

هنگام کاوش در لوازم آشپزخانه، به دنبال مارک هایی باشید که به دلیل کیفیت ارائه شده خود معروف هستند، مانند سامسونگ. اگر به دنبال چیز جدیدی هستید، یک فریزر بدون یخ ممکن است انتخابی باشد که باید در نظر بگیرید. در حالی که آنها به طور کامل تجمع یخ را از بین نمی برند، مطمئنا می توانند کمک کنند.

فریزرهای بدون یخ به طور خودکار تقریباً یک بار در روز یخ زدایی می کنند تا از تجمع یخ جلوگیری کنند. یک تایمر داخلی فن کمپرسور را روشن و خاموش می کند، در حالی که از یک بخاری کوچک برای ذوب کردن یخ زدگی انباشته شده استفاده می کند. فرآیند یخ زدایی بر کیفیت مواد غذایی ذخیره شده در فریزر تأثیر نمی گذارد.

مرحله ۲. غذا را با دقت ذخیره کنید

وقتی صحبت از تجمع یخ می شود، گرما و رطوبت مواد اصلی هستند. اگر مواد غذایی را که هنوز گرم است – یا حتی گرم – را در فریزر قرار دهید، هوای گرم و مرطوبی که آزاد می کند بلافاصله تبدیل به یخ می شود.

  • قبل از قرار دادن مواد غذایی در ظروف نگهداری از دمای اتاق اطمینان حاصل کنید تا از انتشار هوای گرم در فریزر جلوگیری شود.
  • مواد غذایی را در ظروف یا کیسه های مخصوص فریزر نگهداری کنید تا به مدت طولانی تری تازه بمانند.
  • قبل از گذاشتن ظروف در فریزر سعی کنید تا حد امکان هوا را از ظروف خارج کنید.

ذخیره سازی مناسب غذا باید به محدود کردن تجمع یخ کمک کند و همچنین طعم غذاهای شما را درست مانند زمانی که برای اولین بار آنها را درست می کردید، خوشمزه نگه می دارد.

مرحله ۳. آن را خنک نگه دارید

طبق گفته FDA، دمای ایده آل برای فریزر شما صفر درجه فارنهایت است. علاوه بر مشکلات احتمالی ایمنی مواد غذایی، اگر فریزر خود را گرمتر از آن نگه دارید، ممکن است مشکلات نگهداری و یخبندان نیز رخ دهد.

هر بار که درب فریزر خود را باز می‌کنید، اجازه می‌دهید هوای گرم دستگاه را پر کند و روی کویل‌های آن به یخ زدگی تبدیل شود. در تمام طول سال، به ویژه در تابستان، سعی کنید از باز نگه داشتن درب فریزر برای مدت طولانی خودداری کنید. هر چه کمتر اجازه دهید هوای گرم وارد شود، برای فریزر و غذایتان بهتر است.

یکی دیگر از دلایلی که می تواند هوای گرم وارد فریزر شما شود این است که درب به درستی بسته نشده است. یک راه آسان برای بررسی این موضوع این است که دست خود را جلوی درب فریزر بگیرید و ببینید که آیا متوجه جریان هوای خنک به بیرون می شوید. اگر می توانید هوای سرد را احساس کنید، مشکلی در مهر و موم وجود دارد که باید با پاک کردن یا تعویض آن برطرف شود.

یک فریزر بدون یخ

فریزر یخ زده برای غذای شما و سلامت دستگاه شما چیز خوبی نیست. دلایل زیادی وجود دارد که شما شاهد تجمع یخ در فریزر خود هستید، اما، خوشبختانه، به همان اندازه راه‌های آسان برای جلوگیری از وقوع آن در آینده وجود دارد.

سرد نشدن یخچال فریزر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − چهار =