دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

روش جلوگیری از پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ

جلوگیری از سوختگی پیکسل  یکی از اشکالات نه چندان شایع مشاهده شده در گوشی‌های امروزی، مشکل پیکسل سوختگی گوشی است. اگر با مشکل سوختگی پیکسل چندان آشنا نیستید، بد نیست بدانید که یکی از نشانه‌های وجود این ایراد، نمایش دادن تصویری خاص بر روی نمایشگر برای مدت زمانی طولانی و بی هیچ حرکتی است. در این وضعیت سایه‌های تصویر روی بخش‌هایی از نمایشگر باقی می‌ماند و یا به عبارت دیگر، بخشی از پیکسل‌ها Burn می‌شوند یا به اصطلاح می‌سوزند.

برای نمونه کاربران گوشی‌های سامسونگ که مدت زمان زیادی را صرف گشت و گذار در شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌کنند، اگر شاهد ثابت شدن رابط کاربری این برنامه (که شامل نوار بالایی با لوگو و نوار پایینی است) در دستگاه تلفن خود شوند، این نشانه می‌تواند دال بر پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ باشد. کاربرانی که با مشکل پیکسل سوختگی در گوشی‌های تلفن همراهشان روبرو شده‌اند، معمولا بر روی صفحه نمایش تلفن همراه‌شان از افتادن سایه رابط کاربری پیام رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی گله‌مندند.

رفع مشکل پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ

اگر شما نیز در طول روزهای اخیر متوجه مشکل سوختن پیکسل گوشی سامسونگ خود شده‌اید، راهکارهای ارائه شده در این بخش را امتحان کنید. پیش از هر چیز برای اینکه متوجه وجود پیکسل سوخته یا نیمه سوخته شوید، از طریق گوگل و جستچوی عبارت White، یک تصویر سفید یک دست را باز کنید و با حداکثر روشنایی، دنبال سایه بگردید. در صورتی که از وجود اشکال در نمایشگر خود مطمئن گشتید، اپلیکیشن LCD Burn-in Wiper را از گوگل پلی دانلود و نصب کنید.

گزینه Color Rotation را فعال و در قسمت بعد مدت زمان اجرای فرآیند را تعیین کنید. روی Start کلیک کنید و با توجه به مدت زمانی که وارد کرده‌اید، منتظر بمانید. در صورتی که این روش برای رفع مشکل پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ شما جواب نداد، آن را چندین مرتبه تکرار کنید. توجه داشته باشید که هرچه مدت زمان فرآیند بیشتر باشد، شانس تصحیح پیکسل‌های سوخته بالاتر می‌رود. دیگر آنکه در حین اجرای فرآیند بهتر است نور دستگاه روی وضعیت حداکثری باشد. نکته آخر آنکه با استفاده پیوسته از اپلیکیشن معرفی شده، احتمال دارد صفحه نمایش کم رنگ تر شود.

سوختن پیکسل در چه نمایشگرهایی بیشتر است؟

حتما می‌دانید که بسیاری از کمپانی‌های معروف و پیشرو تولید گوشی‌های تلفن همراه در حال حاضر از نمایشگرهای امولد در ساخت محصولاتشان استفاده می‌کنند. این پنل‌ها به دلیل مصرف انرژی کم‌تر و همچنین کیفیت بالاتر نسبت به ال سی دی، از محبوبیت بالایی میان کاربران برخوردار هستند. اما باید توجه داشت که پنل‌های امولد علی‌رغم آنکه گران‌تر از پنل های ال سی دی هستند، اما بیشتر از این نمایشگرها دچار مشکل پیکسل سوختگی می‌شوند.

متاسفانه برای رفع مشکل پیکسل مرده نمایشگرهای تلفن همراه راه حل قطعی وجود ندارد و در بسیاری مواقع این اشکال در گوشی باقی می‌ماند. با این وجود روش‌هایی وجود دارد که اگر خوش شانس باشید می‌توانند مشکل پیکسل سوختگی گوشی سامسونگ شما را برطرف سازند.

1 دیدگاه دربارهٔ «جلوگیری از سوختگی پیکسل»

  1. سلام ودرود گوشی ما تس ۲۲اولتراس دوماه پیش ضربه خورد واندازه دو ۳میل مربع پیکسل سوزوند وهر روز چک میکنم داره پیشرفت میکنه راهی هست که این بزرگتر نشه وهمین اندازه باقی بمونه خیلی رو اعصابهبغل رو ایدج انداخته وایا رفع شدنی اصلا هست خیلیا میگفتن بزرگتر اصلا نمیشه ولی داره بزرگتر میشه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 13 =