نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

چرا سیستم سینما خانگی خاموش بنظر می رسد؟

تشخیص این یکی کمی سخت تر است. شما بلندگوها را به درستی قرار داده اید. شما کراس اوور را تنظیم کرده اید، تنظیم صحیح گیرنده خود را انتخاب کرده اید، مطمئن شوید که اتاق شما پر از چیزهایی باشد که به خوبی با صدای شما رفتار می کنند. و با این حال … چیزی اشتباه است. صدا احساس نازکی یا خفه شدن می کند، باس کمتری از آنچه انتظار دارید است. این چیزی نیست که بتوانید کاملاً انگشت خود را روی آن بگذارید، اما می دانید که سیستم شما عملکرد مطلوبی را ندارد. ممکن است کل تنظیمات باشد، یا ممکن است فقط یک یا دو بلندگو باشد. هرچه باشد آزار دهنده است. سیستم های سینمای خانگی گران هستند، و نداشتن یکی از آنهایی که تبلیغ نمی شود درد غول پیکر در گردن است. چند مسئله مشترک وجود دارد که می تواند مشکل شما را ایجاد کند.

اتصال بلندگوها به صورت فاز

برای شروع، تمام بلندگوها باید به صورت فاز به هم متصل شوند. هر یک از آنها دو اتصال در پشت خواهد داشت – یک اتصال مثبت و یک رابطه منفی، که معمولاً سفید و قرمز رنگ است. اتصالات پشت گیرنده شما به همین ترتیب تنظیم می شوند. مثبت باید به مثبت و منفی به منفی وصل شود. اگر عکس آنها برعکس شود، همه چیز از مرحله خارج شده و صدایی که می شنوید کاهش می یابد.

اگر سیستم بلندگو نازک یا خفه به نظر می رسد، اصلی ترین کاری که باید انجام دهید این است که بلندگوهای خود را به روش صحیح وصل کرده اید. حتی اگر مشکلی پیش آمده باشد برخی از سیستم ها شما را روی صفحه نمایش مطلع می کنند – گیرنده Marantz SR8012 در این زمینه بسیار خوب است.

وجود صدای ازار دهنده

به لذت حلقه های زمین خوش آمدید. اساساً، دو قطعه از تجهیزات موجود در یک مدار الکتریکی با یکدیگر تداخل می کنند و آنچه را که به عنوان حلقه زمین ۶۰ هرتز شناخته می شود تولید می کنند – آن صدای همهمه آزار دهنده را می توانید از طریق بلندگوهای خود بشنوید، هرچقدر تلاش کنید از بین نمی رود.

برای از بین بردن آن، اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید مقصر چه کسانی هستند. به جای اینکه فقط خواسته و ناخواسته همه چیز را از پریز برق بکشید، روش کار کنید. با گیرنده خود شروع کنید. یک آزمایش خوب تنظیم میزان صدا است. اگر صدای هیاهو تغییر کند، حداقل یکی از مقصرها را پیدا کرده اید. در غیر اینصورت، هر آنچه باعث ایجاد صدا می شود به دنبال گیرنده است. اگر ورودی دیگری را انتخاب کنید چه اتفاقی می افتد؟

آیا هنوز همهمه وجود دارد؟ اگر چنین است، همه کابلهایی را که گیرنده را به هر چیز دیگری متصل می کند حذف کنید، اما بلندگوها را به همراه کابل برق گیرنده متصل کنید.

اگر می توانید آن را جدا کنید، تمام آنچه که باید انجام دهید این است که تجهیزات متخلف را از بین ببرید، به این معنی که ممکن است قطعه ای از تجهیزات نیاز به تعمیر یا مطالعه بیشتر داشته باشد. افرادی که در PS Audio هستند راهنمای خوبی برای این امر هستند، که جزئیات فنی بسیار بیشتری از آنچه ما برای اینجا در اختیار داریم می گذارد.

تغییر دادن ورودی ها یا تنظیم میزان صدا

اما فرض کنید شما نمی توانید آن را جدا کنید، یا با تغییر دادن ورودی ها یا تنظیم میزان صدا. بعدش چی شد؟ خوب، این بدان معناست که شما تقریباً به طور قطع یک حلقه زمینی دارید و این بدان معناست که برای رفع آن به یک یا دو قطعه تجهیزات نیاز خواهید داشت. اگر منبع تلویزیون کابلی شما باشد، به ترانسفورماتور ایزوله مانند این مورد نیاز دارید. اگر منبع چیز دیگری است، یک عایق زمینی را امتحان کنید.

این رفع اشکال بزرگی به همراه دارد: ما علاقه مندان صوتی در خانه هستیم، نه مهندس برق. هر کاری که انجام می دهید به عهده خود شماست.

اگر فکر می کنید مشکلی به طور جدی اشتباه است، یا اطمینان ندارید که می توانید آن را برطرف کنید، بهترین کار این است که یا با یک برق کار صحیح صحبت کنید، یا با خط پشتیبانی مشتری از افرادی که بلندگو یا گیرنده شما را ساخته اند تماس بگیرید. آنها قادر خواهند بود تا از طریق فرآیند از بین بردن صدای همهمه، گام به گام با شما صحبت کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =