نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

۶ دلیل خاموش شدن ناگهانی لپ تاپ سامسونگ

من در موقعیتی بودم که رایانه شخصی من به طور تصادفی خاموش می شود. در حالی که راه حل های دقیقی که برای رایانه اعمال می شود، مانند استفاده از خمیر حرارتی، ممکن است برای لپ تاپ سامسونگ قابل اجرا نباشد، مشکلات اساسی یکسان است. برخی از مشکلات، مانند گرمای بیش از حد، به دلیل ساختار فشرده و اندازه کوچکتر، لپ تاپ سامسونگ را بیشتر تحت تأثیر قرار می دهد.

PC Products by iolo بیش از ۲ دهه است که به مردم کمک می کند تا مشکلات رایانه های خود را برطرف کنند. System Mechanic Pro و System Mechanic Ultimate Defense می‌توانند مشکلات را برطرف کنند و سرعت رایانه شخصی شما را بهینه کنند، فایل‌ها را بازیابی کنند، شما را از ویروس‌ها و بدافزارها در امان نگه دارند، و خیلی چیزهای دیگر – در حال حاضر با ۷۰ درصد تخفیف! ما به رایج‌ترین دلایلی که باعث مشکلات خاموش شدن رایانه می‌شوند نگاه می‌کنیم و مراحلی را که می‌توانید برای یافتن راه‌حل مناسب بردارید، بررسی می‌کنیم.

  1. فن کثیف/گرمای بیش از حد

یکی از اولین و محتمل‌ترین دلایلی که کامپیوتر یا لپ‌تاپ سامسونگ شما به‌طور تصادفی خاموش می‌شود، مخصوصاً زمانی که در حال انجام یک بازی هستید، داغ شدن بیش از حد است. این آفت اکثر رایانه ها، به ویژه لپ تاپ سامسونگ ها است، زیرا گرما جایی برای رفتن ندارد. بسیار مهم است که فن های رایانه برای جلوگیری از این مشکل عملکرد عالی داشته باشند.

این موضوع بسیار رایج و مهمی است که در حقیقت اکثر رایانه‌ها اکنون مکانیزم داخلی دارند که در صورت داغ شدن بیش از حد هر یک از اجزا، رایانه شما را خاموش می‌کند. در نظر بگیرید که این مادرخوانده پری دیجیتال شما از دستگاه الکترونیکی گران قیمت شما محافظت می کند.

کاری که می خواهید برای غلبه بر این مشکل انجام دهید این است که بفهمید چه چیزی باعث می شود گرما به درستی دفع نشود و یک فن کثیف یا آسیب دیده محتمل ترین مقصر است. شما باید به صدایی که طرفداران تولید می کنند توجه کنید تا ببینید آیا یکی از آنها جیغ می کشند یا خیر. اگر یکی باشد، احتمالاً به این معنی است که یکی از آنها شکسته است.

برای رایانه‌ای که به‌طور تصادفی خاموش می‌شود، باید به فن کارت گرافیک، فن‌های کیس و فن پردازنده نگاه کنید و چند لحظه وقت بگذارید و اجزا را به درستی تمیز کنید. آنها را می توان با گرد و غبار، مو و سایر باقی مانده های ناخالص پوشانده که خنک شدن خود را برای کامپیوتر سخت می کند.

  1. خرابی سخت افزار

یکی دیگر از دلایل رایج برای خاموش شدن تصادفی رایانه شما، خرابی قطعات سخت افزاری است که به خصوص در رایانه هایی که بازسازی شده اند، بی سابقه نیست. اگر اخیراً سخت‌افزار جدیدی اضافه کرده‌اید، اکنون زمان آن است که آن را حذف کنید تا ببینید آیا مشکل خاموش شدن برطرف می‌شود یا خیر.

یک راه ساده‌تر برای بررسی خطاهای سخت‌افزاری این است که به Device Manager بروید و ببینید آیا خطایی گزارش می‌شود یا خیر. خطای سخت افزاری برجسته، در صورت وجود، نقطه شروع خوبی برای شروع به دنبال راه حلی برای مشکل خواهد بود.

یک لپ تاپ سامسونگ به طور تصادفی به دلیل مشکلات سخت افزاری خاموش می شود و این شامل آسیب فیزیکی به اجزای داخلی می شود. در چنین مواقعی، بررسی تمام اجزای داخلی برای اطمینان از اتصالات مناسب و یکپارچگی سخت افزار تضمین می شود. انجام این کار برای یک لپ تاپ سامسونگ سخت است و توصیه می کنیم آن را در یک مرکز خدمات انجام دهید.

  1. CPU یا GPU اورکلاک شده

اگر اورکلاک را در رایانه خود فعال کرده باشید، ممکن است باعث شود رایانه شما برای فعالیت های شدیدتر مانند بازی یا پردازش ویدیو استفاده شود، ناپایدار شود. بررسی این مشکل می تواند مشکل باشد.

بهترین گزینه این است که مطمئن شوید اورکلاک در لپ تاپ سامسونگ یا رایانه شخصی شما غیرفعال است و سپس ببینید که آیا این کار باعث می شود لپ تاپ سامسونگ به طور تصادفی حوادث را خاموش کند یا خیر.

  1. درایورهای دستگاه منسوخ، گم شده یا خراب

اغلب، مشکل یک قطعه سخت افزاری که باعث ایجاد مشکل می شود، خود سخت افزار نیست، بلکه درایور همراه آن است. درایورهای ناسازگار می توانند انواع مشکلات را ایجاد کنند. اگر با سیستم عامل خود دستکاری کرده اید یا درایورهای رایانه خود را تغییر داده اید، این نیز می تواند مشکل ساز باشد. تصادف راننده همیشه می تواند کامپیوتر را به طور کامل خاموش کند.

درایورهای نمایشگر AMD یا AMD Catalyst Suite دو درایور رایج نمایشگر هستند که به خرابی معروف هستند، اما درایورهای بسیار زیادی وجود دارند که می توانند مشکلات مشابهی ایجاد کنند. احتمالاً تا به حال با صفحه آبی معروف مرگ در ویندوز مواجه شده اید که شما را مجبور به راه اندازی مجدد کامپیوتر می کند.

اگر مشکوک هستید که مشکل درایور است، توصیه می‌کنم به راهنمای درایورهای دستگاه ویندوز ما مراجعه کنید تا درایور مشکل‌دار و نحوه برخورد با آن را شناسایی کنید.

  1. ویروس کامپیوتری

علت نادرتر خاموش شدن تصادفی کامپیوتر می تواند ویروس کامپیوتری باشد. برخی از ویروس های کامپیوتری در واقع کامپیوتر شما را خاموش می کنند و سپس دوباره آن را روشن می کنند.

این ویروس‌ها معمولاً با کار خاصی که در رایانه انجام می‌دهید، فعال می‌شوند، چه با زدن کلید یا باز کردن یک برنامه خاص. برای اطمینان از اینکه بهترین دفاع خود را در برابر ویروس ها دارید، مطمئن شوید که از یک برنامه ضد ویروس پس زمینه عالی مانند Malwarebytes استفاده می کنید و مرتباً تعاریف ویروس را به روز کرده و رایانه خود را اسکن می کنید.

  1. شارژر، باتری یا منبع تغذیه معیوب

اگر یک گیمر هستید و لپ‌تاپ سامسونگ شما به‌طور تصادفی خاموش می‌شود در حالی که در حال انجام یک بازی با تنظیمات عملکرد معمولی هستید، به احتمال زیاد شارژر/منبع برق شماست.

اکثر دستگاه ها دارای رتبه بندی خاصی از شارژرهایی هستند که قرار است با دستگاه استفاده شوند. استفاده از آداپتور ولتاژ کمتر یا جریان بالاتر می تواند باعث شود دستگاه شما به درستی کار نکند و حتی خاموش شود.

بازی‌ها یکی از پرمصرف‌ترین کارهایی هستند که می‌توانید در لپ‌تاپ سامسونگ انجام دهید، به خصوص که تقریباً همیشه باعث می‌شوند طرفداران شما با حداکثر سرعت کار کنند. بازی ها همچنین باعث استفاده زیاد از CPU و GPU می شوند و سناریوی اورکلاک ذکر شده در بالا نیز می تواند در تصویر دیده شود. به این ترتیب، اگر لپ‌تاپ سامسونگ شما فقط زمانی که مشغول بازی هستید خاموش می‌شود، ممکن است این یک دلیل احتمالی باشد.

برای رایانه های شخصی، مشکل مشابهی می تواند توسط منبع تغذیه ایجاد شود. من در شرایطی بوده‌ام که منبع تغذیه آسیب‌دیده باعث می‌شود هر زمان که فن‌های اضافی در کیس کامپیوتر روشن می‌شوند، کامپیوتر خاموش شود تا دمای بالاتری که در کیس شناسایی شده کاهش یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 3 =