نشانی: خ آزادی، خ بهبودی، نرسیده به نصرت، ساختمان بنیامین، پ 145، طبقه 5، واحد 18- مجهز به (2) آسانسور و پارکینگ- تماس: 66097851 (7 خط), 66030825-021

دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

۸ روش برای عیب یابی برنامه ای که مدام در تبلت سامسونگ اندرویدی شما خراب می شود

بهترین بخش داشتن یک گوشی هوشمند مدرن، دسترسی به مجموعه تقریبا بی حد و حصری از برنامه ها در فروشگاه Google Play است. اما زندگی با تعداد زیادی برنامه در گوشی شما یک شمشیر دو لبه است. اگر به طور معمول با برنامه های ناپایدار مواجه می شوید، استفاده از تلفن شما می تواند دشوار یا خسته کننده شود. اگر این اتفاق برای شما می افتد، چند چیز وجود دارد که می توانید برای حل مشکل تلاش کنید.

اگر برنامه ها همچنان در اندروید خراب می شوند چه باید کرد؟

دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که چرا برنامه ها در اندروید از کار می افتند، بنابراین بهترین روش این است که سعی کنید مشکل را عیب یابی کنید، ابتدا با ساده ترین و راحت ترین راه حل ها شروع کنید. در اینجا هشت مورد وجود دارد که می توانید در صورت مواجهه با یک برنامه اندروید نادرست که در تبلت سامسونگ شما خراب می شود، امتحان کنید.

مطمئن شوید که سیستم عامل اندروید شما به روز است

هنگامی که با گوشی خود مشکل دارید، همیشه بهتر است با اطمینان از به روز بودن سیستم عامل خود و نصب به روز رسانی های موجود، شروع کنید. این امکان را از بین می برد که مشکل ناشی از یک باگ به راحتی برطرف شود.

برنامه مشکل دار را مجبور کنید بسته شود

اگر برنامه‌ای که می‌خواهید از آن استفاده کنید به‌طور مکرر مسدود می‌شود یا از کار می‌افتد، اولین کاری که باید امتحان کنید این است که آن را مجبور کنید متوقف شود و سپس برنامه را دوباره راه‌اندازی کنید. اگر این مشکل شما را حل کرد، احتمالاً مشکل بزرگتری ندارید و می توانید به کار خود ادامه دهید. برای توقف اجباری برنامه:

  1. برنامه تنظیمات را راه اندازی کنید.
  2. روی Apps & Notifications ضربه بزنید.
  3. برنامه خراب را در لیست برنامه ها پیدا کنید. ممکن است لازم باشد روی مشاهده همه برنامه‌ها ضربه بزنید.
  4. روی برنامه ضربه بزنید.
  5. در صفحه جزئیات برنامه، روی توقف اجباری ضربه بزنید.
  6. برنامه را دوباره راه اندازی کنید و ببینید آیا مشکل شما حل شده است یا خیر.

مطمئن شوید که وای فای پایدار دارید

برخی از برنامه‌ها با اتصالات ضعیف یا ناپایدار وای‌فای ضعیف برخورد می‌کنند، و اگر اینترنت در میانه کار در دسترس نباشد، زمانی که برنامه انتظار دسترسی به اینترنت را دارد، می‌تواند مسدود یا خراب شود. برای رفع این احتمال، وای فای خود را خاموش کنید و کاملاً به سیگنال تلفن همراه خود تکیه کنید (البته با فرض اینکه سیگنال قوی دارید).

  1. کنترل پنل را از بالای صفحه به پایین بکشید.
  2. برای غیرفعال کردن وای فای، روی نماد WiFi ضربه بزنید.
  3. برنامه را راه اندازی کنید و ببینید که آیا بدون خراب شدن اجرا می شود یا خیر.

تبلت سامسونگ اندروید خود را مجددا راه اندازی کنید

اگر یک یا چند برنامه همچنان ثابت یا از کار می‌افتد، ممکن است بتوانید با یک راه‌اندازی مجدد مشکل را حل کنید – یک روش رایج عیب‌یابی این است که تبلت سامسونگ را خاموش و دوباره روشن کنید تا هرگونه اشکالی که ممکن است در حافظه وجود داشته باشد از بین برود و به همه اجازه دهید نرم افزار سیستم تازه شروع می شود.

برای راه اندازی مجدد اکثر تبلت سامسونگ های اندرویدی، دکمه روشن/خاموش را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که صفحه ای با دکمه خاموش یا خاموش کردن مشاهده کنید، سپس روی آن ضربه بزنید تا خاموش شدن کامل شود.

برنامه را دوباره نصب کنید

این امکان وجود دارد که برنامه قدیمی باشد و با برنامه دیگری در تلفن شما یا با برخی از جنبه های نسخه فعلی سیستم عامل اندروید سازگار نباشد. حتی ممکن است هنگام نصب برنامه مشکلی پیش آمده باشد و تا حدی خراب شده باشد. راه حل: برنامه را از تبلت سامسونگ اندروید خود حذف نصب کنید و سپس یک نسخه جدید را از فروشگاه Google Play نصب کنید.

اگر ترجیح می دهید، می توانید بررسی کنید که آیا به روز رسانی برای برنامه موجود است یا خیر.

کش داده های برنامه مشکل را پاک کنید

اگر هیچ یک از مراحل تا کنون از خراب شدن برنامه جلوگیری نکرده است، ممکن است با داده های خراب در داده های برنامه مشکل داشته باشید.

حافظه پنهان

. کش را پاک کنید و دوباره برنامه را تست کنید. مراحل پاک کردن کش ممکن است بسته به نسخه اندرویدی که دارید کمی متفاوت باشد، اما روند کلی در اینجا آمده است:

  1. برنامه تنظیمات را راه اندازی کنید.
  2. روی Apps & Notifications ضربه بزنید.
  3. به لیست برنامه ها بروید (در صورت لزوم روی گزینه See all apps ضربه بزنید) و روی برنامه ای که مشکل ایجاد می کند ضربه بزنید.
  4. روی Storage & cache ضربه بزنید.
  5. روی Clear cache ضربه بزنید.

مطمئن شوید که فضای خالی کافی در تبلت سامسونگ شما وجود دارد

همانطور که اتصال وای فای نامطمئن می‌تواند باعث خرابی یا عملکرد نادرست برخی از برنامه‌ها شود، اگر فضای ذخیره‌سازی رایگان بسیار کمی در تلفن خود داشته باشید، برنامه‌ها می‌توانند ناپایدار شوند.

با بررسی میزان فضای موجود در Android خود شروع کنید. برنامه Settings را راه اندازی کنید و به Storage بروید. باید بتوانید بدون ضربه زدن ببینید چه مقدار فضا خالی است، اما روی Storage ضربه بزنید تا جزئیات فضای خالی و نوع برنامه ها و داده هایی که از آن استفاده می کنند را ببینید.

وقتی برای تمیز کردن خانه آماده شدید، با حذف برنامه‌ها، عکس‌ها و دیگر انواع داده‌هایی که دیگر به آن نیاز ندارید، فضای ذخیره‌سازی گوشی خود را آزاد کنید. سپس ببینید آیا فضای ذخیره اضافی مشکل شما را حل کرده است یا خیر.

برنامه مشکل ساز را حذف نصب کنید

اگر تمام این مراحل عیب‌یابی را امتحان کرده‌اید و برنامه‌ای دارید که به طور مکرر خراب می‌شود، کاملاً ممکن است – حتی احتمال دارد – این یک برنامه باگ یا برنامه‌ای باشد که اساساً با سایر نرم‌افزارهای تلفن شما ناسازگار است. بهترین شرط شما این است که برنامه را به برنامه‌نویس گزارش دهید (که می‌توانید از قسمت تماس با برنامه‌نویس صفحه برنامه در فروشگاه Google Play انجام دهید) و سپس استفاده از آن را متوقف کنید یا حتی برنامه را حذف نصب کنید تا زمانی که به‌روزرسانی شود و به درستی کار کند.

مقالات مرتبط:

رفع مشکل شارژ تبلت سامسونگ

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 − یک =