دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی در تنظیمات سینما خانگی

باز هم، این چیزی است که تقریباً با بازی در منوی تنظیمات گیرنده قابل رفع است. در ۹۰ درصد مواقع، در تنظیمات اندازه بلندگو مشکلی وجود دارد. بیشتر گیرنده ها به شما امکان می دهند اندازه بلندگوها را کوچک یا بزرگ تنظیم کنید. این امکان را می دهد تا آنها را به طور مثرتری با بلندگوهای دیگر در تنظیم شما ادغام کند. بدیهی است که Small and Large طیف گسترده ای را پوشش می دهد، اما انتخاب یک گزینه مناسب نسبتاً آسان است. اگر در تنظیمات خود یک جفت بلندگوی ایستاده دارید، Large را انتخاب کنید. اگر بلندگوهای جلو از نوع ماهواره ای هستند، Small را انتخاب کنید.

تنظیم کراس اوور ساب ووفر

گزینه دیگر تنظیم کراس اوور ساب ووفر است. این نقطه در طیف فرکانسی است که بلندگوها شروع به پخش صدای خود می کنند و ساب ووفر آن را بلند می کند. ممکن است تنظیمات آن به گونه ای باشد که بلندگوهای جلوی شما بیش از حد از میزان بیس استفاده می کنند، که می تواند صدا را تحریف یا گل آلود کند. با تنظیم آن در ۸۰ هرتز شروع کنید و از آنجا بروید. دوستان ما در SVS، که مواردی مانند ساب ووفر PB16-Ultra عظیم را تولید می کنند (بررسی کامل در اینجا)، یک راهنمای عالی برای این امر دارند.

خرابی در بلندگوهای سقفی و بلند سینما خانگی

بلندگوهای سقفی و بلندی برای درست شدن مشکل هستند. با فرض اینکه همه چیز به درستی متصل شده باشد، اولین کاری که باید امتحان کنید تنظیم تنظیمات گیرنده A / V است. اگر بلندگوهای بلندی دارید، مطمئناً گیرنده ای با صدای ۹.۲ یا ۱۱.۲ دارید. راه حل ممکن است به سادگی تغییر تنظیمات کدک شما باشد، که اصطلاحی برای نرم افزاری است که صدا را رمزگذاری می کند.

بررسی نحوه ی قرار دادن سینما خانگی

اگر این کار نکرد، ممکن است لازم باشد در مورد نحوه قرار دادن بلندگوها بیشتر فکر کنید. بدیهی است که اگر بلندگوهای سقفی داشته باشید، کمی بیشتر تلاش می شود (و احتمالاً برخی از سوراخ کننده های سوراخ کننده)، اما وقتی بلندگوهای ارتفاع دارید مشکل کمتری دارد. بلندگوهای ارتفاع به جای نصب در سقف به سمت پایین، صدا را از سقف می پرند یا آن را در موقعیت گوش دادن قرار می دهند. ببینید شکل زاویه دار آنها برای به حداکثر رساندن صدای قد شما چگونه طراحی شده است؟

بلندگوهای قد خود را به اطراف منتقل کنید و آنها را با همان منبع اصلی که قبلاً استفاده کرده اید آزمایش کنید. آیا تفاوتی وجود دارد؟ بهتر است یا بدتر؟ آیا زاویه دهی بلندگوها به روشی دیگر باعث بهبود مطالب می شود؟ این ممکن است به سادگی موردی برای رفع موقعیت و جهت باشد – اسنادی را که بلندگوهای شما ارائه داده اند بررسی کنید تا ببینید آیا سازنده مورد خاصی را توصیه می کند یا خیر.

وجود مشکل در استاتیک

تقریباً در همه موارد، استاتیک نشانه مشکلات اتصال بلندگو است. ممکن است یک سیم از پریز خود خالی شده باشد، و تنها چیزی که لازم است این است که دوباره آن را تکان دهید. حل نشده است؟ گام بعدی بررسی دقیق مسئله است. آیا استاتیک پایدار است یا فقط در نقاط خاصی ظاهر می شود؟ اگر چنین است، آنها چه هستند؟

یک روش خوب برای محدود کردن گزینه ها این است که منابع مختلف را خاموش کنید. اگر از دستگاه پخش Blu-ray استفاده می کنید، در صورت وجود دستگاه دیگری را امتحان کنید یا در سرویس پخش جریانی چیزی را تماشا کنید تا ببینید آیا استاتیک خود را تولید می کند یا خیر.

روند حذف باید به شما کمک کند بفهمید کدام قسمت از سیستم شما باعث ایجاد مشکل شده است. اگر از یک تقویت کننده برق با گیرنده خود استفاده می کنید، ممکن است متوجه شوید که مشکل مربوط به اتصال به آنجاست – نتیجه ای که بسیار رایج تر از آن است که فکر می کنید.

در نهایت، حل یک مشکل با استاتیک تقریباً همیشه مسئله ای با اتصال شل است، و هنگامی که بدانید کجاست، رفع آن نسبتاً آسان است. در غیر این صورت، ممکن است بلندگوهای شما از عدم تطابق با آمپر شما منفجر شده باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =