دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

خرابی صفحه لمسی تبلت. آیا متوجه خرابی سامسونگ خود شده اید؟ اگر بله، ممکن است صفحه لمسی شما پاسخگو نباشد. در این صورت، باید فرآیند عیب یابی را برای تشخیص و رفع مشکل شروع کنید. در این راهنما، ما برخی از راه‌حل‌های ثابت شده را قرار داده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا مشکل صفحه لمسی را برطرف کنید تا زمانی که آسیب فیزیکی وارد نشود. با وجود هیچ آسیب فیزیکی، چرا صفحه نمایش لمسی به طور ناگهانی از کار می افتد؟

خرابی صفحه لمسی تبلت

تنظیم مجدد نرم و خرابی صفحه لمسی تبلت

گاهی اوقات، یک نقص جزئی در نرم افزار دستگاه باعث چنین مشکلی می شود. این نوع مشکلات جزئی را می توان با انجام یک تنظیم مجدد نرم افزاری بر روی دستگاه خود به خوبی از بین برد. برای انجام این کار، مراحل بسیار ساده ای وجود دارد که در زیر باید دنبال کنید:

  • دکمه پاور را چند ثانیه فشار داده و نگه دارید تا تبلت شما راه اندازی مجدد شود.
  • هنگامی که رایانه لوحی با موفقیت راه اندازی مجدد شد، اکنون منتظر بمانید تا دوباره راه اندازی شود.
  • تمام، شما با موفقیت یک تنظیم مجدد نرم افزاری را در تب سامسونگ خود انجام داده اید.

حالت امن

حالت ایمن یکی از بهترین روش ها در فرآیند عیب یابی است. در حالت ایمن، همه برنامه های شخص ثالث را غیرفعال می کند و فقط به برنامه های ساخته شده اجازه می دهد. اگر تبلت در حالت ایمن به درستی کار می کند، ممکن است هر برنامه شخص ثالثی این مشکل را ایجاد کند.

سعی کنید تمام برنامه های شخص ثالث اخیر را که مقصر واقعی هستند حذف کنید.

  • روی دکمه “Power” ضربه بزنید و نگه دارید تا زمانی که گزینه های “Power” را روی صفحه ظاهر کنید.
  • در مرحله بعد، روی گزینه “Power OFF” ضربه بزنید و نگه دارید تا گزینه “Safe mode” ظاهر شود.
  • اکنون گزینه “Safe mode” را بزنید تا به حالت امن راه اندازی شود.

برداشتن محافظ صفحه و خرابی صفحه لمسی تبلت

محافظ را از روی صفحه بردارید و سپس بررسی کنید که صفحه لمسی به طور عادی کار می کند. همچنین این احتمال وجود دارد که محافظ از عملکرد عادی صفحه نمایش لمسی جلوگیری کند. این در مورد محافظ های صفحه نمایش ناسازگار مانند محافظ های جهانی یا محافظ های بی کیفیت اتفاق می افتد. بنابراین، صفحه نمایش لمسی پاسخگو نمی شود.

توصیه می شود از محافظ صفحه نمایش سازگار استفاده کنید که به طور خاص برای یک مدل خاص طراحی شده است. در این صورت باید از محافظ صفحه طراحی شده برای سامسونگ استفاده کنید که ممکن است مشکلات ناسازگاری را از بین ببرد و از این رو صفحه نمایش لمسی گوشی شما به طور معمول شروع به کار کند.

به روز رسانی نرم افزار تبلت

بیشتر مشکلات به دلیل قدیمی بودن نسخه نرم افزاری است که روی دستگاه اجرا می شود. از این رو، باید آخرین به روز رسانی را بررسی کنید و در صورت موجود بودن، آن را دانلود و بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید.

دانلود و نصب آخرین آپدیت ها بسیار ساده است و با انجام مراحل ساده زیر قابل انجام است.

  • به “تنظیمات” بروید.
  • به پایین بروید و روی «About tablet->System Update» ضربه بزنید.
  • علاوه بر این، دستورالعمل‌های روی صفحه را برای دانلود و نصب به‌روزرسانی دنبال کنید (در صورت موجود بودن به‌روزرسانی‌های اخیر).

اگر نسخه جدیدی از به‌روزرسانی موجود است، آن را دانلود و بر روی تب سامسونگ خود نصب کنید.

پاک کردن کش سیستم و خرابی صفحه لمسی تبلت

راه‌حل دیگری که می‌تواند شما را به رفع این مشکل خاص سوق دهد، بوت شدن در حالت بازیابی گوشی هوشمندتان است. با انجام این کار، سپس می توانید پارتیشن کش را پاک کنید. این روش همه فایل‌های موقتی را که ممکن است برای دستگاه شما مشکل ایجاد کنند، حذف می‌کند.

مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی هوشمند خود را خاموش کنید.
  • برای ورود به حالت ریکاوری، دکمه های پاور و افزایش صدا را فشار داده و نگه دارید تا مشاهده کنید که حالت بوت لودر با ربات اندروید ظاهر می شود.
  • برای جابجایی بین گزینه های مختلف از دکمه های صدا و برای انتخاب گزینه مورد نظر از دکمه پاور استفاده کنید.
  • گزینه “Recovery mode” را انتخاب کنید.
  • در گزینه های حالت بازیابی، گزینه “Wipe Cache Partition” را انتخاب کنید.
  • هنگامی که فرآیند پاک کردن پارتیشن کش با موفقیت به پایان رسید، اکنون گوشی خود را با انتخاب گزینه “Reboot the System Now” راه اندازی مجدد کنید.

تمام است، شما با پاک کردن کش سیستم تمام شده اید. هنگامی که گوشی هوشمند شما با موفقیت راه اندازی شد، بررسی کنید که آیا صفحه لمسی به خوبی کار می کند یا مشکل همچنان پابرجاست.

هارد ریست

این روش بسیار موثر است و در هنگام مواجهه با هر نوع مشکلی در دستگاه شما ارزش توجه دارد. با این کار تمام تنظیمات به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گردند. اما باید یک نسخه پشتیبان کامل از اطلاعات مهم خود تهیه کنید زیرا تمام داده های موجود در دستگاه شما پاک می شود.

در اینجا مراحل زیر آمده است:

  • گوشی هوشمند خود را خاموش کنید.
  • برای ورود به حالت بازیابی، دکمه های روشن/خاموش و افزایش صدا را فشار داده و نگه دارید تا زمانی که لوگوی سامسونگ روی صفحه ظاهر شود.
  • هنگامی که در حالت ریکاوری اندروید قرار گرفتید، از دکمه های تنظیم صدا برای جابجایی بین گزینه های مختلف و دکمه پاور برای انتخاب گزینه مورد نظر استفاده کنید.
  • گزینه “Recovery mode” را انتخاب کنید.
  • در گزینه های حالت ریکاوری، گزینه “Wipe Data/Factory Reset” را انتخاب کنید و سپس با فشار دادن گزینه “Yes” آن را تایید کنید.
  • هنگامی که عملیات هارد ریست با موفقیت به پایان رسید، اکنون تبلت شما به طور خودکار راه اندازی مجدد می شود و با صفحه تنظیمات از شما استقبال می کند.

منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود، پس از اتمام آن، تبلت بوت می شود و به صفحه خوش آمدید هدایت می شود. اکنون، با دنبال کردن دستورالعمل‌های روی صفحه، گوشی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

آیا می دانید: دلایل عدم دریافت سیگنال ها از تبلت

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سیزده =