دفتر مرکزی: 66097851     مرکز تعمیرات: 66097859   شعبه شرق :77978135   شعبه هفت تیر: 88836102   شعبه جنوب: 55300568 شعبه غرب 44153186 شعبه شمال 26721443  
شعبه اسلامشهر و رباط کریم 56746602

تشخیص خرابی فلت لپ تاپ سامسونگ

خرابی فلت لپ تاپ سامسونگ پیش از پرداختن به سرویس‌های تخصصی مرتبط با تعمیر و تعویض فلت لپ تاپ و نشانه‌های خرابی این بخش از دستگاه، بد نیست نگاهی به ساختار این قطعه و کارکرد آن داشته باشیم. فلت لپ تاپ سامسونگ، همچون سایر فلت های بکاررفته در انواع لپ تاپ، از کنار و یا از داخل لولای لپ تاپ رد می‌شود. وظیفه این فلت انتقال تصاویر و داده‌ها از مادر برد لپ تاپ به LED و LCD  است. از همین رو دو سر تمامی فلت ها از یک سو به مادربرد و از سوی دیگر به سوکت LED یا LCD دستگاه متصل است.

بدیهی است در صورت خرابی فلت لپ تاپ سامسونگ، انتقال تصاویر و داده‌ها از مادربرد به صفحه نمایش دستگاه منتفی شده و دستگاه از کار می‌افتد. خوشبختانه خرابی های فلت لپ تاپ با تعویض و تعمیر این بخش از دستگاه قابل رفع است و این مسئله –یعنی نیاز به تعمیر یا تعویض فلت- بسته به نظر کارشناس تعمیر لپ تاپ دارد. نکته آخر آنکه خرابی‌های پیش آمده در فلت نشانه‌هایی دارد که با مشاهده آنها در لپ تاپ، می‌توان پی به خرابی این بخش از دستگاه برد. در بخش‌های آتی به برخی از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ اشاره خواهد شد.

فلت لپ تاپ سامسونگ

خرابی فلت لپ تاپ سامسونگ نیز همچون سایر خرابی‌های پیش آمده در قطعات این دستگاه، علائم خاص خود را دارد که با توجه به آنها می‌توان به خرابی این بخش از دستگاه پی برد. در تمامی مواردی که به عنوان نشانه های خرابی فلت لپ تاپ ذکر خواهد شد، اگر یک مانیتور خارجی به لپ تاپ وصل شود، مانیتور همه چیز را خوب نشان خواهد داد. در هر حال در صورت مشاهده هر یک از نشانه های زیر در لپ تاپ مورد استفاده خویش می‌توانید فرض را بر خرابی فلت آن بگذارید.

لپ تاپ روشن می‌شود اما صفحه نمایش آن مشکی است. در این وضعیت در صورت تکان دادن دستگاه، احتمال دارد صفحه نمایش روشن شود و کار کند.

لپ تاپ کار می‌کند اما صفحه نمایش آن بسیار تاریک است. ضمن آنکه می‌توان مقدار کمی تغییر رنگ و تصاویر کم نور را نیز مشاهده کرد.

صفحه نمایش سفید یا سیاه است و مانیتور خارجی کار می‌کند.

یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ سامسونگ آن است که صفحه نمایش پس از چندبار چشمک زدن تیره می شود. در این وضعیت با تکان دادن لپ تاپ دستگاه دوباره شروع به چشمک زدن می‌کند.

یکی دیگر از علائم خرابی فلت لپ تاپ سامسونگ آن است که خطوط راه راه افقی و عمودی بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر می شود، که این خطوط با تکان دادن صفحه تغییر می‌کنند.

چند نکته کلی درباره فلت لپ تاپ سامسونگ

خرابی های پیش آمده در لپ تاپ در صورتی که ناشی از فلت باشند، با تعویض و یا تعمیر این قطعه برطرف می‌گردد. برای مثال یکی از نشانه‌های خرابی فلت لپ تاپ بروز مشکل No-Boot در لپ تاپ است.

مشکل No-Boot در لپ تاپ زمانی رخ می دهد که لپ‌تاپ ظاهراً روشن بوده و حالت نرمال دارد اما تصویری در آن مشاهده نمی‌شود. در چنین مواردی کارشناسان تعمیر لپ تاپ سامسونگ به کنترل سیگنال‌های خروجی گرافیک پرداخته و پس از بررسی نتایج، جهت تعمیر این بخش از دستگاه اقدام می‌نمایند. نکته دیگر آنکه در تعمیر فلت لپ تاپ می‌بایست به نوع فلت و صفحه نمایش دستگاه دقت کرد. به طور کلی فلت لپ تاپ سامسونگ را می‌توان به دو مورد فلت LED و فلت LCD تقسیم کرد.

فلت LCD فلتی است که برای لپ تاپ هایی با صفحه نمایش LCD استفاده می‌شود و پین‌های بزرگتری نسبت به فلتهای LED دارد. فلت LED نیز همانگونه که از نام ان پیداست فلتی است که در لپ تاپ ‌هایی با صفحه نمایش LED استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =